2016-05-08 22:45

Maisto ir gėrimų sektorius: 3 šių metų tendencijos

Pilar Olivares („Reuters“/„Scanpix“) nuotr.
Pilar Olivares („Reuters“/„Scanpix“) nuotr.
Akyliau stebint pasaulio maisto pramonės bendrovių strategijas labai aiškiai išsiskiria trys pagrindinės tendencijos.

Maisto produktų gamintojai pastaraisiais metais neriasi iš kailio siekdami įtikti savo klientams ir nurungti žaibiškai dygstančius konkurentus, tačiau tradicinės priemonės, pavyzdžiui, reklama, akcijos ir nuolaidos tampa vis mažiau veiksmingos.

„Foodprocessing“ išskiria tris pagrindines maisto pramonės tendencijas, kurios sektoriui visame pasaulyje šiemet darys itin didelę įtaką: konsolidacija, sveikumas ir natūralumas bei rūpestis gyvūnais.

Įmonių konsolidacija

Stambios bendrovės jungiasi daugelyje verslo sektorių, tačiau maisto pramonėje konsolidacija pastaruoju metu itin aktyvi. Besikeičiant vartotojų įpročiams ir menkstant vartojimui įmonės tokiu būdu stengiasi sumažinti išlaidas, padidinti konkurencinę galią.

Štai Belgijos ir Brazilijos aludarė „Anheuser-Busch InBev“ jau kuris laikas vis prasitardavo, kad alaus vartojimas traukiasi, ypač tokiose didelėse rinkose kaip Kinija ar Brazilija. Tai paskatino kompaniją jungtis su britų „SABMiller“ ir palengvinti priėjimą prie naujų rinkų.

Aludarė tik ką japonų bendrovei „Asahi“ už 2,55 mlrd. Eur sutiko parduoti jai priklausančias „Peroni“, „Grolsch“ ir „Meantime Brewing Company“. Toks „Asahi“ žingsnis sustiprins kompanijos pozicijas Europoje, mat Japonijoje alaus vartojimas menksta.

Svarbūs susijungimai vyksta ne tik gėrimų rinkoje. Vos praėjusią savaitę „Nestle“, didžiausia pasaulyje maisto gamybos bendrovė, pasirašė sutartį su britų ledų gamintoja „R&R Ice Cream“ ir kartu kurs šaldytų maisto produktų įmonę „Froneri“. Tikimasi, kad suvienijus jėgas bus paprasčiau išsilaikyti itin konkurencingoje rinkoje.

Praėjusiais metais rankomis sukirto maisto pramonės milžinės „Heinz“ ir „Kraft“. Tai padaryti paskatino lygiai tos pačios priežastys - konkuruoti tarpusavyje pasidarė pernelyg sudėtinga ir nepelninga.

Sveikumo manija

Bendrovė „Mars Food“ prieš savaitę paskelbė, kad ant kai kurių savo gaminių ketina klijuoti etiketes su perspėjimais nevartoti jų pernelyg dažnai.

Be to, ji patikino, kad iki 2021 metų savo gaminiuose naudos 20% mažiau cukraus ir druskos, o jau nuo 2018-ųjų kai kuriems padažams gaminti cukrus iš viso nebus naudojamas.

Įmonės siūlymas nevalgyti jos gaminamų produktų gal ir atrodo beprotiškai, tačiau iš tiesų tai yra puikiai apgalvotas ėjimas siekiant išsiskirti sektoriuje, kuris praktiškai visas sveikėjimo ir natūralėjimo keliu tyliai eina jau kelis pastaruosius metus.

„Foodprocessing“ prognozuoja, kad šiais metais sveikumo manija pasireikš itin smarkiai, įmonės viena po kitos pristatys įvairias naujoves.

Kai kas tai jau daro. Pavyzdžiui, „General Mills“ iki 2017 m. ketina visiškai atsisakyti nenatūralių skonių ir spalvų, „Kellogg“ daug vilčių deda į dribsnius, pagamintus iš bolivinės balandos sėklų ir pan.

Vis didesnės pajėgos metamos ir siekiant įtikti alergiškiems, kokių nors medžiagų netoleruojantiems klientams. Neabejojama, kad maisto produktai, kuriuose, pavyzdžiui, nėra glitimo ar laktozės, cukraus ar druskos, artimiausius kelerius metus populiarės žaibiškai.

Rūpestis gyvūnais

Ši tendencija kol kas labiau pasireiškia garsiais šūkiais ir rinkodaros kampanijomis, tačiau akivaizdu, kad rūpestį gyvūnais vis dažniau deklaruojančios didžiosios gamybos ir prekybos, aptarnavimo sektoriaus įmonės nuo savo pareiškimų pabėgti nebegalės, o paskui save nusitemps visą sektorių.

Kanados Britų Kolumbijos universiteto mokslininkų atliktas tyrimas parodė, kad dauguma 25-34 amžiaus žmonių nepirktų žemės ūkio produkcijos, jei jaustų, kad ji gauta iš varganomis sąlygomis auginamų gyvulių.

„Žmonės teigia, kad pieno produktus vartoti etiška yra tik tuomet, jei šie gaminami iš geromis sąlygomis laikomų karvių pieno“, - rašoma tyrimo išvadose.

Itin didelis žingsnis šioje srityje jau žengtas siekiant išlaisvinti vištas iš narvų. VŽ prieš kurį laiką rašė, kad restoranų tinklui „McDonald‘s“ paskelbus, kad per artimiausią dešimtmetį ims naudoti tik ne narvuose laikomų vištų išperėtus kiaušinius, netrukus apie lygiai tokius pačius ketinimus pranešė keli didžiausi JAV maisto produktų gamintojai, tarp kurių ir bendrovės „Rembrandt Foods“, „Nestle“, „Subway“, „Costco“, „Starbucks“, „General Mills“ bei dar keliolika kitų.

52795
130817
52791