2019-12-02 11:12

Mėnesio sandoris: „Blackstone“ už 3 mlrd. USD perka „MagicLab“

Bendrovės nuotr.
Bendrovės nuotr.
Vienas didžiausių pasaulyje JAV investicinių fondų valdytojas „Blackstone“, kuris yra didžiausias Baltijos šalių banko „Luminor“ akcininkas, už 3 mlrd. USD perka didžiąją dalį pasimatymų programėlių kūrėjo „MagicLab“ akcijų.

Pranešama, kad akcijas „Blackstone“ įsigijo iš Londone veiklą plėtojančio Rusijos verslininko Andrejaus Andrejevo, išgarsėjusio savo pasimatymų platforma „Badoo“.

„MagicLab“ valdo daugiau nei 430 mln. vartotojų turinčią „Badoo“, JAV 75 mln. vartotojų turinčią pasimatymų platformą „Bumble“, taip pat mažiau žinomas programėles „Chappy“ ir „Lumen“.   

Sandoris įvyko, nepaisant praėjusiais metais kilusio skandalo, kai paaiškėjo, kad Londono „Badoo“ biure vyksta nevaržomos linksmybės su narkotikais bei prostitutėmis, darbuotojai žeminami, o pats A. Andrejevas verslą valdo pasitelkęs painias ofšorinių bendrovių struktūras.

„Blackstone“ savo pranešimuose nedviprasmiškai užsimena apie „naują puslapį“ bendrovės istorijoje, pažymi, kad A. Andrejevas traukiasi iš šio verslo, o naujuoju „MagicLab“ vadovu tampa viena pasimatymų platformos „Tinder“ ir „Bumble“ kūrėjų Whitney Wolfe Herd. Ji taip pat išlaikė savo turimą maždaug 19% „MagicLab“ akcijų. 

W. Herd iškart pareiškė, kad tolesnė „MagicLab“ istorija bus rašoma vadovaujantis aiškiomis vertybėmis ir aiškia misija. A. Andrejevas teigė, kad pasitraukęs iš „MagicLab“ ketina užsiimti kitais projektais, tačiau kol kas nedetalizavo, kas tai galėtų būti.

Įdomu, kad 2017 metais „Bumble“ norėjo įsigyti populiariausią pasaulyje pasimatymų platformą „Tinder“ valdanti bendrovė „Match“, tačiau A. Andrejevas atmetė tiek 450 mln. USD pasiūlymą, tiek vėliau pasiūlytą milijardą dolerių.

Pernai rudenį A. Adrejevas užsiminė apie galimą „MagicLab“ IPO Niujorko NASDAQ biržoje ir apie planus sukurti „didžiausią pasaulyje pasimatymų platformų grupę“.

Nepaisant gana egzotiškos veiklos ir fakto, kad „Bumble“ yra laikoma startuoliu, pasimatymo platformos „MagicLab“ yra pelningas verslas. Rinkos analizės bendrovė „Apptopia“ skaičiuoja, kad „Bumble“ vartotojai programėlei yra išleidę apie 335 mln. USD. Pastaraisiais mėnesiais „Bumble“ mėnesio pajamos siekdavo 14 mln. USD.

„Blackstone“ nedetalizavo savo planų, tačiau iš to, kas buvo komunikuota viešai, akivaizdu, kad investuotojas mato labai dideles tokio tipo platformų augimo galimybes ir ketina plėsti tiek programėlės paslaugų paketą, tiek jos paplitimo geografiją.

Reikšmė Lietuvai

Tarptautinių pasimatymų programėlių mastai ir finansinės galimybės palieka vis mažiau šansų sėkmingai gyvuoti tokioms programėlėms ar internetinėms pasimatymų svetainėms, kurios yra orientuotos į vieną šalį. Tai ypač aktualu tokiai nedidelei gyventojų skaičiumi šaliai kaip Lietuva.

Ties šia išvada galėtume ir sustoti, jei ne viena šiemet Lietuvoje pasirodžiusi programėlė — „Qoorio“ — su aiškia ambicija tapti tarptautine. Programėlės autoriai atrado dar neišeksploatuotą „pasimatymų“ kampą ir tarpininkauja tiems, kurie nori parduoti savo žinias, ir tiems, kurie nori per vieną susitikimą įgauti žinių. Aiškūs susitikimo laiko limitai, iš anksto nurodytos kainos ir temos, netrumpas sąrašas žinomų žmonių – visa tai iš karto sulaukė naujovių ištroškusių lietuvių dėmesio, žiniasklaidos apžvalgų, o netrukus – ir finansinių investuotojų injekcijų. Visai neseniai pritraukti 2 mln. Eur jau skirti plėtrai Jungtinės Karalystės rinkoje.

Suprantama, kol kas „Qoorio“ idėja dar labai ankstyvoje stadijoje, tačiau tarptautinės sėkmės atveju jie laisvai galėtų pretenduoti į panašius pajamų daugiklius kaip ir „MagicLab“.

Straipsnio autorė Jūratė Majauskienė yra Lietuvos finansų patarėjų įmonės „Summa Advisers“ asocijuotoji partnerė.

52795
130817
52791