Seimo komitetas pritarė lengvatiniam PVM tarifui internetinei žiniasklaidai

Seimo Biudžeto ir finansų komiteto posėdyje trečiadienį pritarta siūlymui taikyti lengvatinį 5% PVM tarifą internetinei žiniasklaidai. Taip pat siūlyta svarstyti dar vieną pagalbos žiniasklaidai priemonę plataus masto socialinės reklamos paketą.
Šiuo metu e. žiniasklaidai yra taikomas 21% PVM tarifas, spaudai galioja lengvatinis 5%.
Pateikėme siūlymą, kad PVM mokesčiai, taikomi žiniasklaidai, atitiktų Europos direktyvos nuostatas ir būtų suvienodinti. Prancūzijoje, Vokietijoje, Italijoje vienodi lengvatiniai tarifai taikomi visoms žiniasklaidoms priemonėms, Jungtinėje Karalystėje galioja nulinis tarifas, posėdyje kalbėjo komiteto pirmininkas Mykolas Majauskas.
Parlamentaro teigimu, koronaviruso krizės laikotarpiu šis klausimas žiniasklaidai itin aktualus siekiant sumažinti neigiamas pandemijos pasekmes.
Šiandien neatsižvelgti į tai būtų mažų mažiausiai keista, pridūrė M. Majauskas.
Interneto žiniasklaidos asociacijos pirmininkas Arnas Marcinkus posėdyje ragino pritarti šiam siūlymui.
Visi jau yra įpratę, kad už filmus ar muziką reikia susimokėti, nes tai yra autorių teisės, kurių negalima pažeidinėti. Tačiau informaciją didžiąja dalimi esame pratę gauti nemokamai. Mokamas turinys yra kur kas kokybiškesnis, ir kol gyvename visuomenėje, kuri vis dar mokosi skirti savo dėmesį, laiką ir finansiškai prisidėti prie autorių atlyginimų, tokia lengvata sudarytų kur kas didesnes galimybes žmonėms pasiekti kokybiškos informacijos šaltinius, padėtų redakcijoms investuoti į turinį ir autorius, kalbėjo A. Marcinkus.
Posėdyje pažymėta, kad lengvata negaliotų erotinio ir smurtinio pobūdžio žiniasklaidai, taip pat profesinės etikos nesilaikantiems leidiniams.
Priėmus įstatymo pataisas, lengvatinis 5% PVM tarifas, toks, koks šiuo metu taikomas spausdintai žiniasklaidai, būtų pradėtas taikyti nuo ateinančių 2021 m. sausio 1 d.
Socialinės reklamos paketas
M. Majauskas posėdyje taip pat pateikė pasiūlymą apsvarstyti dar vieną pagalbos žiniasklaidai priemonę plataus masto socialinės reklamos paketą, kuria būtų skleidžiama informacija kovai su koronaviruso krize.
Pagalba, pasak jo, turėtų būti skaidriai paskirstyta visoms medijų priemonėms pagal tam tikrus kriterijus, pavyzdžiui, pagal 2019 m. metinius rodiklius.
Šis klausimas dar bus svarstomas frakcijose, tačiau siūlymas Vyriausybei bus teikiamas.
Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos Verslo žiniose, Sodros, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti