Kiekvienas „LinkedIn“ komunikuojantis darbuotojas įmonei kuria 2.080 Eur metinę sklaidos vertę

Publikuota: 2020-02-15
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
svg svg
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Socialinių tinklų rinkodaros agentūros Caption vadovas

Jau įžengėme į trečiąjį šio amžiaus dešimtmetį, o „LinkedIn“ vis dar yra vieta organiniam pasiekiamumui — visai kaip „Instagram“ 2015-ais ar „Facebook“ 2011-ais. Istorija rodo, kad tokios galimybės ilgai atviros nebūna, todėl spėčiau, laikui bėgant pasiekti tikslinę auditoriją be mokamos reklamos „LinkedIn“ bus taip pat sudėtinga, kaip šiandieniniame „Facebook“.

Sumanūs marketingistai greitai pastebėjo, kad, nors „LinkedIn“ įmonių paskyrų organinis pasiekiamumas ir nėra įspūdingas, prekės ženklo matomumas gali būti pasiektas per darbuotojus. Asmeninių paskyrų matomumo rodiklis gali nesunkiai pasiekti dešimteriopai didesnį skaičių žmonių, nei turite kontaktų (angl. connections).

Darbuotojų skelbiamos ženklų žinutės, be kita ko, yra efektyvesnės. Štai kodėl:

•Jos autentiškesnės ir įtikinamesnės;

•Jos demonstruoja didesnį įsitraukimą;

•Svarbiausias faktorius renkantis prekės ženklą vis dar yra rekomendacija, o darbuotojų įrašai apie savo įmonę taip ir skamba;

•Tai tiesiog daug pigiau.

„LinkedIn“ aktyvaus darbuotojo media vertė — 2.080 Eur

Ši antraštė gali atrodyti, kaip eilinis klikbaitas, bet taip nėra. Vidutinis asmuo, su vidutiniais rašymo ir istorijos pasakojimo įgūdžiais, gali pasiekti iki pusės milijono „LinkedIn“ peržiūrų per metus. Tai kainuotų 2.080 Eur, jei būtų naudojama mokama reklama. Sakyčiau, išskirtinai gera galimybė, tad skubu paaiškint ir patį skaičiavimą.

nuotrauka::1nocrop

nuotrauka::2nocrop

Įsivaizduokime šiuos du vidurkius:

•4.000. Vidutinis įrašo peržiūrių skaičius. Šie skaičiai paimti iš kelių klientų, kuriems gaminame ir platiname turinį, bei pačios Caption agentūros darbuotojų vidurkių.

•5 Eur. Vidutinė kaina už 1.000 parodymų (angl. CPM). Žinoma, tai — apibendrinimas, nes ši kaina varijuoja tarp 1 Eur kai kuriose valstybėse bei rinkose ir net 60 Eur — kitose.

Šiuo atveju vieno žmogaus, talpinančio du įrašus per savaitę ištisus metus, rezultatai atitiktų 2.080 Eur vertės reklamą „LinkedIn“.

Taigi, tai skaitinė išraiška, kurią gali pasiekti kiekvieno asmens paskyra. Tarkim, kad įmonėje be jūsų dar dirba 99 darbuotojai, iš kurių pusė tampa aktyviais „LinkedIn“ vartotojais. Skaičiai pasidaro dar iškalbingesni:

Neišvengiamai, dauguma darbuotojų įrašų bus susiję su industrija ir jūsų įmone, net jei to neskatinsite — juk tuo jūsų kolegos gyvena kiekvieną darbo dieną. Taip pat, kadangi turime įmonės ir joje užimamų pareigų pavadinimus po savo pavardėmis, kiekvienas įrašas atstovauja organizaciją skleisdamas aiškią žinutę — “čia dirba profesionalai, kurie yra pakankamai kompetentingi ir patyrę diskutuoti apie savo darbo sritį, už kurią yra atsakingi pačioje įmonėje.”

Darbdavio ambasadorystės nauda

Nauda yra dar didesnė nei atrodo iš pirmo žvilgsnio:

•Darbdavio įvaizdžio gerinimas;

•Klientų atvedimas (angl. Lead Generation);

•Darbuotojų sukurtas turinys yra tinkamas pasidalinimui įmonės paskyroje;

•Prekės ženklo balso rinkoje didinimas (angl. Share of Voice — SOV).

Pastarasis — pernelyg reikšmingas, kad neskirtume jam daugiau dėmesio aptarimui. Žiniasklaidos planuotojai paantrins, jog jei SOV didėja, tai užimamos rinkos dalis (angl. share of market — SOM) proporcingai auga. Remiantis Nielsen duomenimis, 10 procentinių punktų SOV augimas lemia 0,5 p.p. išaugusią užimamos rinkos dalį (SOM). Tai galima teigti ne tik apie įmones, bet ir apie pačių darbuotojų užimamas rinkos dalis: darbo vietų rinka, geresnio atlygio rinka, daugiau darbo pasiūlymų gavimo rinka. Darbuotojo SOV augimas reiškia didesnes galimybes pakilti pareigose, rasti geresnę poziiją ar gauti didesnį atlygį. Kad ir kaip bebūtų, jei darbuotojas dalinasi įrašais — laimi visi.

Kaip pradėti ambasadorystės programą savo įmonėje?

Reguliarus įrašų skelbimas yra įprotis, o iš patirties žinome, kad juos suformuoti nėra paprasta. Jei tiesiog įpareigotume kolegas pradėti kurt turinį „LinkedIn“, daugelis net nežinotų nuo ko pradėti. Čia gali pasitarnauti Stanfordo Universiteto dėstytojo B. J. Fogg sukurtas įpročių aktyvacijos modelis. Jis ganėtinai paprastas:

B=MAT lietuviškai gali būti verčiamas į E = MGA (Elgesys = Motyvacija, Gebėjimas, Aktyvacija). Jei siekiate iššaukti tam tikrą elgesį, šie elementai yra esminiai.

Motyvacija

Be jos niekas nesiryš kelti turinio. Ir kodėl turėtų, jeigu niekas nepaaiškina, kokia jiems iš to nauda? Dirbdami su klientais, norinčiais sukurti darbuotojų ambasadorystę, pradedame įsivardindami šiuos motyvacinius elementus:

Asmeninė motyvacija:

•Auganti kompetencija. Mokydamas kitus labiausiai mokaisi pats. Artikuliuodamas įrašų formatu gilini ir sistemini jau turimas žinias.

•Augantis SOV. Kaip jau minėjau aukščiau, tai padeda paaiškinti darbuotojui, nepriklausomai nuo jo užimamų pareigų, kodėl buvimas sekama asmenybe yra privalumas.

•Karjeros Galimybės. Buvimas matomu savo srities specialistu ateityje gali padėti ieškant patrauklesnės darbo vietos ar siekiant paaukštinimo.

Įmonės motyvacija:

•Bendri tikslai. Jeigu įmonėje esate nusistatę kolektyvinę siekiamybę, tarkim, surinkti 1 mln. peržiūrų antrame ketvirtyje, to gali pakakti motyvuojant darbuotojus siekti bendro tikslo.

•Klientų atvedimas (angl. Lead generation). Net ir su pardavimais nesusijusi kolektyvo dalis gali gauti užklausų apie produktus ar paslaugas. Gal jūsų įmonė netgi turi klientų atvedimo skatinimo programą ir dalinasi pelnu?

•Atranka. Dauguma didžiųjų darbdavių turi naujų darbuotojų pritraukimo iniciatyvų, kuomet pats kažką gauni, jei tavo rekomenduotas žmogus įsidarbina. Dalinimasis pavydėtinos darbo aplinkos akimirkomis padidina šansą, kad su tavimi susisieks sekėjai, suinteresuoti tapti tavo bendradarbiais.

Gebėjimas

Kalbėjau su vieno smulkaus verslo savininku, kuris norėjo tapti aktyviu „LinkedIn“ platformoje. Jis turėjo idėjų ir netgi buvo nusistatęs konkrečius tikslus. Bėda ta, kad jis nežinojo, nuo ko pradėti. Kaip savo mintis sudėti į žodžius ir kaip iliustruoti jas vizualiai. Mes padėjome suformuluodami jo mintis, imituodami jo kalbos toną ir, galiausiai, suteikdami jo idėjoms tekstinį pavidalą. Jam pavyko pasiekti ketvirčio tikslą per savaitę (pagrindinis tikslas buvo registracijos į jų įmonės vykdomą konferenciją). Taigi „LinkedIn“ galimybės — neišsemiamos.

Vis dėlto, tokia asmeniška pagalba nėra lengvai suteikiama, jeigu turime penkis ar dešimt darbuotojų. Autorius, rašantis kito vardu (angl. Ghostwriter) taptų sunkiai įperkama prabanga, taigi kolegų įgalinimas vykdyti komunikaciją savarankiškai — vienintelė išeitis. Keli patarimai, kaip to siekti:

•Mokykite. Dalis įmonių turi pakankamus gabių mokytojų resursus savo kolektyve, kitos gali norėti susirasti konsultantų ar agentūrų, kurios bus pajėgios joms padėti;

•Parodykit pavyzdį. Pradėkit nuo savęs ir įrodykit, kad “jei galiu aš, gali ir kiti“;

•Nustatykit pasiekiamą kartelę. Parodykit, ką laikot sėkminga komunikacija. Čia svarbu nepersistengti su lūkesčių užkėlimu, nes juk žmonių gebėjimai skiriasi;

•Padėkit su pirmaisiais įrašais. Ištieskit pagalbos ranką rašant tekstą ir renkantis iliustraciją. Dviračio nepakaks — reiks ir pamokyti kaip juo važiuoti;

•Įsivažiavus — konsultuokite. Po gero starto būtų sveika persijungti į konsultuojančiojo rolę;

•Suteikite galimybę daryti tai darbo metu. Šis punktas dažnai nepelnytai užmirštamas, nors yra vienas svarbesnių. Kolegos turi būti ramūs, kad tai yra dalis jų darbo, o ne užklasinė veikla.

Aktyvacija

Paskutinis žingsnis — priminti kolegoms apie reguliaraus įrašų publikavimo būtinybę.

•Dalinkitės temomis. Kiekvienoje įmonėje, industrijoje, ar tiesiog pasaulyje kiekvieną dieną kas nors įvyksta. Pabrėždami aktualias temas galite palengvinti kūrybines kančias;

•Turėkite įrašų kėlimo kalendorių. Žinai, kad vakar nuotrauką įkėlė Emilija, ir Emilija bei visas kolektyvas, žino, kad šiandien tavo eilė. Kur kas sunkiau nusimuilinti.

•Sukurkite skatinimo sistemą. Pavyzdžiui, pasiekusiam 50.000 peržiūrų per mėnesį — bilietai į teatrą. Asmeninė motyvacija kur kas efektyvesnė.

Nuo ko pradėti?

Skamba įdomiai, bet paroje per mažai valandų, kad leistumėt sau tuo užsiimti? Sutinku. Tokio masto programos kuravimas užimtų daugiau laiko, nei daugelis galime sau leisti investuoti. Siūlau pradėti nuo el. laiško, adresuoto jūsų įmonės rinkodaros vadovams:

Labas, Vardeni. Ieškojau būdų, kaip galėtume būti efektyvesni su išlaidomis marketingui. Turiu idėją, kaip gauti penkiaženklę ar šešiaženklę reklamos vertę už dyką. Tai vadinama darbuotojų ambasadoryste. Man tik reikėtų atsilaisvinti savo laiką penkioms papildomoms dienoms per mėnesį. Ar galėčiau suplanuoti mums 30 min. susitikimą, kurio metu papasakočiau apie tai plačiau?

Tiesą sakant, siūlau prie laiško prisegti ir CEO ar COO. Esu tikras, kad jie jau seniai pajuto „LinkedIn“ vertę, todėl pabus tavo užnugariu :)

Komentaro autorius — Karolis Rimkus, Socialinių tinklų rinkodaros agentūros Caption vadovas

Autoriaus nuomonė nebūtinai sutampa su redakcijos pozicija.

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
„Demaskuok.lt“: dezinformacijos apie koronavirusą netrūksta

Karantino įvedimas ir visuomeninio gyvenimo persikėlimas į skaitmeninę erdvę itin suaktyvino...

Rinkodara
13:42
Reklamos agentūros sujungė jėgas socialinei kampanijai

Sostinėje ir kituose šalies miestuose netrukus startuos reklaminė kampanija, skatinanti atsakingą piliečių...

Rinkodara
2020.03.31
Laikraščių ir žurnalų leidėjai prašo prekybininkų trumpinti atsiskaitymo terminus

Nacionalinius laikraščių ir žurnalų leidėjus vienijanti asociacija „Nacionalinė spauda“ prašo Lietuvoje...

Rinkodara
2020.03.30
Kaip keičiasi klientų aptarnavimas karantino laikotarpiu

Šalyje paskelbus karantiną dauguma klientų aptarnavimo įmonių arba laikinai uždarė savo duris arba stipriai...

Rinkodara
2020.03.28
TV3 vadovė: labiausiai neramina emociniai, nepamatuoti sprendimai Premium

Tebesitęsiant karantinui, žiniasklaida atsidūrė dviprasmiškoje padėtyje: skaičiuoja žiūrimumo ir skaitomumo...

Rinkodara
2020.03.23
Žiniasklaidos rinka: ir šauna į viršų, ir sminga žemyn Premium

Dauguma žiniasklaidos priemonių per pastarąsias savaites vos ne kasdien skaičiuoja skaitomumo, žiūrimumo...

Rinkodara
2020.03.23
Reklamos industrija: netikrumo daug, bet darbai vyksta Premium

Reklamos ir komunikacijos paslaugų agentūros pažymi, kad nors smulkesnių prekių ženklų užsakymų anuliacijų...

Rinkodara
2020.03.20
A. Veryga: ligoninės komentuoti žiniasklaidai galės tik su leidimu 1

Sveikatos apsaugos ministras Aurelijus Veryga nurodė, kad komentuoti žiniasklaidai situaciją dėl koronaviruso...

Rinkodara
2020.03.19
Prašo paramos žiniasklaidai: reklamos rinka gali trauktis iki 60 mln.

Žiniasklaidos priemones vienijančios asociacijos kreipėsi į šalies institucijas paramos.

Rinkodara
2020.03.17
Koronaviruso tema Baltijos šalyse: panikos ir baimių netrūksta Premium

Lietuvoje nuo sausio mėnesio pradžios koronavirusas minėtas 27.933 žiniasklaidos pranešimuose, skaičiai...

Rinkodara
2020.03.17
„Mediaskopas“ suteiks nemokamą žiniasklaidos stebėseną koronaviruso tema 1

Žiniasklaidos stebėsenos ir analizės bendrovė „Mediaskopas“ suteikia visoms valdžios institucijoms ir savo...

Rinkodara
2020.03.13
Dėl viruso grėsmės LRT visas laidas filmuos be žiūrovų

Nacionalinis transliuotojas priėmė sprendimą visas TV studijose įrašomas LRT televizijos ir „LRT Plius“...

Rinkodara
2020.03.12

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Valdyti slapukus