Dirbtinis intelektas atskleidė aiškiausiai kalbančius TV žinių vedėjus

Publikuota: 2020-02-12
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
svg svg
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.

Kalbą tekstu paverčiantis dirbtinis intelektas nustatė, kurie šalies TV žinių vedėjai kalba aiškiausiai. Tyrimą antrąsyk inicijavusi bendrovė „Kantar“ išanalizavo robotų šifruotą žinių medžiagą ir sudarė aiškiausiai kalbančių TV vedėjų dešimtuką.

Robotas beveik neklysdamas suprato LRT televizijos žinių vedėjos Justės Tamošaitienės tarseną (99,85%). Taip pat sklandžiai atpažino kone visus TV žinių vedėjų Guodos Pečiulytės ir Igno Andriukevičiaus bei LNK žinių vedėjos Linos Kairytės žodžius (visi trys – per 99%).

„Matome, kad šalies TV žinių vedėjų tarsena yra labai raiški, o ir pats intelektas sparčiai mokosi – palyginti su praėjusiu tyrimu, vedėjų šneką jis atpažino geriau: iš penkių minučių žinių įrašo, suklupdavo vos ties vienu kitu žodžiu“, – išplatintame pranešime teigia Deividas Butkus, „Kantar“ komunikacijos monitoringo ir analizės skyriaus vadovas.

Vidutiniškai šalies TV žinių vedėjų šneką dirbtinis intelektas sugebėjo atkurti, t.y. paversti tiksliu tekstu, daugiau kaip 98,3% tikslumu (prieš porą metų – beveik 3 proc. punktais mažiau).

Greitakalbė netrukdo

Per penkias minutes šalies žinių vedėjai ištaria vidutiniškai 580 žodžių, tačiau aiškios tarsenos lyderė J. Tamošaitienė tuo pačiu yra ir greitakalbė: per šį laiką ji ištarė net 645 žodžius, nepakenkdama artikuliacijai.

Už ją greičiau kalba tik „Info TV“ ir BTV žinių vedėjas Viktoras Jakovlevas (659 žodžiai) – tiesa, jo šneką atpažindamas dirbtinis intelektas klydo daugiau, rodo „Kantar“ tyrimas.

Robotas atpažino ir daugiau kaip 98% Aistės Plaipaitės (LRT), Marijaus Žiedo (LRT), Roko Petkevičiaus (TV3) bei Eglės Bučelytės (LRT) šnekos.

Aiškiausiai kalbančių vedėjų dešimtuką vainikuoja Jovita Vitkauskė ir Aurelijus Bezekavičius. Tyrimas analizavo aštuoniolikos žinių vedėjų pranešimus 5 nacionaliniuose TV kanaluose.

Šiuolaikinį žinių monitoringo sprendimą rinkos tyrimų bendrovė „Kantar“ sukūrė kartu su kalbos technologijų bendrove „Tilde IT“. „Automatinio šnekos atpažinimo technologija yra nuolat tobulinama, intelektas mokosi vis naujų specifinių žodžių ir sąsajų sakiniuose. Vis daugiau medijų plečiasi į audio ir vaizdo platformas, sparčiai auga tinklalaidžių turinys, o tokie įrankiai padeda analizuoti turinį bet kurioje auditorijos pasirinktoje platformoje nedidinant kaštų. Dabar pagrindinis iššūkis yra atpažinti kalbą iš žemos kokybės signalo, pavyzdžiui, kai pašnekovas skambina į studiją mobiliuoju telefonu, tačiau irgi tik laiko klausimas, kada tai bus išspręsta“, – pažymi D. Butkus.

Roboto mokymui panaudota daugiau kaip 250 valandų garsynas, 58 mln. lietuviškų sakinių ir per 600.000 žodžių. Ypatingas dėmesys buvo skirtas raktažodžiams, susijusiems su verslo komunikacija.

[infogram id="24fd3f10-d2f5-4a71-bc57-1c59f74eb759" prefix="fq7" format="interactive" title="Robotas_TV"]

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
„Paysera“ dar neįvykdė pažado neteikti paslaugų piratų svetainei „Filmai.in“ 11

Po Lietuvos banko Priežiūros tarnybos kreipimosi, Lietuvos mokėjimų bendrovė „Paysera“ pranešė stabdanti...

Rinkodara
2020.02.19
„Eurovizijos“ atrankos finalą žiūrėjo kas ketvirtas šalies gyventojas

Šeštadienį Žalgirio arenoje Kaune vykusį „Eurovizijos“ nacionalinės atrankos „Pabandom iš naujo!“ finalą bent...

Rinkodara
2020.02.18
„Tamro“ pasirinko naujus komunikacijos planavimo partnerius 1

Vaistų mažmeninė įmonė „Tamro Lietuva“, valdanti mažmeninės prekybos prekės ženklą „Benu“, žiniasklaidos...

Rinkodara
2020.02.17
D. Runkevičius: jei turinys neatneša pardavimų, jis – beveik bevertis Premium

Kiekvieną dieną tūkstančiai naujienų portalų bei šimtai tūkstančių žmonių socialinėje medijoje kalba...

Rinkodara
2020.02.16
Kiekvienas „LinkedIn“ komunikuojantis darbuotojas įmonei kuria 2.080 Eur metinę sklaidos vertę 5

Jau įžengėme į trečiąjį šio amžiaus dešimtmetį, o „LinkedIn“ vis dar yra vieta organiniam pasiekiamumui —...

Rinkodara
2020.02.15
Influencerių reklamos žymėjimas: pliusų daugiau nei minusų

Vartotojų teisių apsaugos tarnyba vykdo tolimesnę influencerių stebėseną, tačiau dar neskuba skirti baudų,...

Rinkodara
2020.02.15
T. Ramanauskas: „Bendro šalies įvaizdžio prasme neturime nieko per visus 30 metų“ Premium 6

Bandoma atversti naują šalies įvaizdžio lapą – reklamos agentūra „New! su partneriais kurs dešimtmečio...

Rinkodara
2020.02.14
„Metų interviu“ titulą už ES investicijų analizę pelnė „Verslo žinių“ žurnalistas J. Gapšys 1

Ketvirtadienį Vilniuje Nacionalinėje Martyno Mažvydo bibliotekoje įvyko konkurso „ES investicijų efektyvumas...

Rinkodara
2020.02.13
Dirbtinis intelektas atskleidė aiškiausiai kalbančius TV žinių vedėjus

Kalbą tekstu paverčiantis dirbtinis intelektas nustatė, kurie šalies TV žinių vedėjai kalba aiškiausiai.

Rinkodara
2020.02.12
KOMAA valdybos pirmininkė: sprendžiame egzistencinius klausimus

Komunikacijos ir reklamos agentūrų asociacija KOMAA sprendžia egzistencinę dilemą, nebeveikia ir jos...

Rinkodara
2020.02.11
„Achemos grupė“ uždaro dar dvi bendroves

Koncernas „Achemos grupė“ tęsia veiklų gryninimo procesą ir atsisako nepagrindinių veiklų. Šiandien pradedama...

Rinkodara
2020.02.10
Reklamos rinkos pūliniai – mažiausios kainos konkursai Premium 1

Reklamos agentūros laviruoja tarp vis dažniau rengiamų ir smulkesnių konkursų bei teigia, kad mažiausios...

Rinkodara
2020.02.10
„Alfa.lt“ vyr. redaktoriaus pavaduotojais tapo A. Račas ir R. Terleckas 7

Naujienų portalas „Alfa.lt“ turi du naujus vyr. redaktoriaus pavaduotojus: nuo šio sausio prisijungė Artūras...

Rinkodara
2020.02.07
TV3 žiniasklaidos grupei Latvijoje vadovaus M. Rakauskas

Nuo kovo mėnesio naujuoju SIA „All Media Latvia“ generaliniu direktoriumi paskirtas Mindaugas Rakauskas. Jis...

Rinkodara
2020.02.07
LNK registruoja naują prekės ženklą – juo keis vieną iš kanalų

LNK grupė, jungianti 5 televizijos kanalus – LNK, BTV, TV1, „Info TV, „Liuks!“ ir interneto portalą „lnk.lt“,...

Rinkodara
2020.02.06
„Delfi“ registruoja atnaujintą prekės ženklą 1

20-ties metų veiklos sukaktį minintis portalas „Delfi“ Valstybiniam patentų biurui pateikė registruoti kitos...

Rinkodara
2020.02.04
W. Buffettas nebetiki laikraščiais: parduoda visą verslą 1

Investavimo ikona tapęs JAV investuotojas Warrenas Buffettas, daug metų supirkinėjęs spausdintų leidinių...

Rinkos
2020.02.03
LiMA pakeitė komunikacijos partnerius

Rinkodaros ir komunikacijos specialistus vienijančios Lietuvos marketingo asociacijos (LiMA) komunikacija nuo...

Rinkodara
2020.02.03
„Media4change“ skyrė apdovanojimus žiniasklaidai

Tarptautinės programos „Media4change“, skatinančios atsakingą ir etišką žurnalistiką, atstovai penkiose...

Rinkodara
2020.01.30

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Valdyti slapukus