2019-12-16 13:58

„15min“ startuoja su mokamu turiniu

Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Portalas „15min“ startuoja su mokamo turinio naujienomis, kurios žymimos ženklu „15MAX“.

„Tiriamoji žurnalistika, aktualijos, nuomonės, analizė ir dokumentika – šios penkios žurnalistikos formos, į kurias mes nuo šiandien investuosime dar daugiau. Su „15MAX“ buriame bendruomenę, kuriai svarbu žinoti daugiau“, – pristatymas naują posūkį pažymi Ramūnas Šaučikovas, „15min“ generalinis direktorius.

Žadama, kad su mokamo turinio ženkleliu „15MAX“ kas mėnesį bus žymima daugiau nei 150 straipsnių, kuriuos rengs „15min“ žurnalistai, išoriniai autoriai, taip pat bus publikuojami „The Atlantic“, „Foreign Affairs“, „Fast Company“, „Quartz“, „Inc.“, „MIT Technology“, „New Scientist“, „New York Magazine“, „Psychology Today“, „Rolling Stone“, „The Diplomat“ ir kitų partnerių straipsniai lietuvių kalba.

Tarp išorinių autorių komandos narių – komunikacijos specialistas, rašytojas Aidas Puklevičius, tinklaraštininkas Ričardas Savukynas, istorikas ir knygų autorius Gediminas Kulikauskas, verslininkas, knygų ir dokumentinių filmų autorius Ignas Staškevičius, reklamos specialistė, dainininkė Dovilė Filmanavičiūtė ir kt.

Visi užsiregistravę „15MAX“ bendruomenės nariai kiekvieną mėnesį skaitys 5 straipsnius nemokamai. Narystė mėnesiui skaitytojui kainuos 4,99 Eur, neribotas straipsnių skaičius metams – 3,99 Eur/mėn (mokant iš karto už 12 mėnesių).

VŽ rašė, kad 2018 m. „15min“ finansiniai metai buvo pakeisti juos suvienodinant su akcininkės Estijos „Postimees Grupp“ (2018 m. sausį prasidėję finansiniai metai baigėsi 2019 m. balandžio 30 d.), rodo Registrų centrui pateiktos finansinės ataskaitos.

Paskutiniais finansiniais metais „15min“ apyvarta siekė 5,56 mln. Eur., grynieji nuostoliai – 277.711 Eur.

2017 m. portalo pardavimai siekė 4,19 mln. Eur ir buvo mažesni 3%, palyginti su 2016 m. Atitinkamai grynasis pelnas krito 54% iki 141.809 Eur.

Pramintais keliais

Pirmosios Lietuvoje su mokamu turiniu internete 2014 m. startavo „Verslo žinios“, pasiūliusios dalį straipsnių „VŽ Premium“ prenumeratoriams.

Ugnius Jankauskas, „Verslo žinių“ generalinis direktorius, skaičiuoja, kad šiandien jau daugiau nei pusė visų prenumeratorių renkasi skaitmeninę versiją.

„Per paskutinius kelis metus matome stabiliai augantį prenumeratorių ir vizitų, ir atverstų puslapių skaičių. Didėja ir įsitraukimas, o kartu ir naujų skaitytojų ratas, pavyzdžiui, šį lapkritį, palyginti su pernai tuo pat mėnesiu, skaitmeninių prenumeratorių skaičius išaugo 35%“, – kalba U. Jankauskas.

Jis priduria, kad šiuos metus galima vadinti savotiškais lūžio metais, kai pagaliau į viršų šovė ir viduriniosios grandies vadovai, jų augimas tarp „VŽ Premium“ prenumeratorių šiemet sparčiausias.

„Tendencijos džiugina, nes mokėjimas už skirtingas turinio platformas vis labiau tampa norma nei išimtimi – įvairiose srityse vis dažniau renkamės mokamą, legalų turinį. Tačiau, taip, augant platformų skaičiui, natūralu, kad vartotojas rinksis, už ką nori mokėti kas mėnesį, o rinkos žaidėjai ims labiau konkuruoti ir čia“, – sutinka U. Jankauskas. Plačiau skaitykite čia.

Portalas „Delfi.lt“ mokamą platformą „Delfi Plius“ pristatė šių metų rugsėjį. Mokamoje platformoje yra siūlomas kitur nepublikuotas skirtingų autorių turinys, kuriems tai tapo galimybe monetizuoti kuriamą turinį.

Neseniai šis portalas pristatė ir galimybę naršyti be reklamos, tai kainuoja 4,99 Eur per mėnesį.

52795
130817
52791