2023-11-06 10:00

Išrinkti rinkodaros ir komunikacijos agentūrų lyderiai

Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
„Verslo žinios“ pagal redakcijos analitikų sukurtą reitingavimo modelį skelbia reklamos ir ryšių su visuomene sektoriuje lyderiaujančių įmonių dešimtuką.

Šiemet lyderės laurus skina lauko reklamos bendrovė „JCDecaux Lietuva“. Agentūra tarp TOP 10 stipriausių šio segmento įmonių patenka jau ne pirmus metus, pavyzdžiui, praėjusiais metais buvo antroje vietoje, 2020-aisiais – pirma.

Antroje vietoje šiemet – reitingo naujokė, pirkėjų rinkodaros paslaugas teikianti,  „Sorbum LT“. Trečia – ankstesniųjų metų lyderė – komunikacijos agentūra „Publicum“.

„JCDecaux Lietuva“ pajamos pernai augo daugiau nei 30%, pelnas prieš mokesčius – bemaž 48%, o pelningumas pasiekė bemaž 30%. Agentūra pagal pelningumą pirmoje pozicijoje rikiavosi visais analizuotais metais.

Visą rinkodaros ir komunikacijos agentūrų TOP 10 lyderių sąrašą su vadovų komentarais rasite šiame PREMIUM straipsnyje.

[infogram id="4d2104b2-cb40-4c48-9b9d-119283490c55" prefix="Ige" format="interactive" title="Sektorių lyderiai 2023: reklama ir viešieji ryšiai"]

Metodikos pokyčiai

„Verslo žinios“ pagal redakcijos analitikų sukurtą reitingavimo modelį aštuntą kartą skelbia skirtingų sektorių lyderius. 

2023 m. sektorių lyderių metodikoje šalia buvusių devynių kriterijų atsiranda dešimtasis – vidutinis įmonės darbuotojų skaičius 2022 m. 

Viena vertus, jis leidžia geriau įvertinti vidutinį darbo užmokestį įmonėje – kuo didesniam darbuotojų skaičiui mokamas didesnis darbo užmokestis, tuo įmonė gauna aukštesnį vertinimą. Be to, darbuotojų skaičius įtrauktas į vertinimo metodiką kaip dar vienas bendrovių vertinimo kriterijus. Jam šiemet suteiktas toks pat svoris kaip ir bet kuriam kitam rodikliui, ir tai rodo, kad daugiau balų gauna daugiau įdarbinančios bendrovės.

„Įmonių darbuotojų skaičius visuomet buvo mūsų analitikų akiratyje, tačiau šiemet jis į reitingo metodiką įtrauktas tiesiogiai. Manome, kad darbuotojų stokos laikais tai yra svarbus matas, išryškinantis tikruosius lyderius, pas kuriuos darbuotojų skaičius didėja“, – sako Arūnas Janeliūnas, „Verslo žinių“ duomenų analizės skyriaus vadovas.

Šiais metais nauja ir tai, kad, priešingai nei pernai, kai vertinamos buvo tik TOP 1.000 pagal apyvartą įmonės, galimybė dėl sektoriaus lyderio titulo varžytis atsirado visoms laiku finansines ataskaitas Registrų centrui pateikusioms bendrovėms, kurių pardavimo pajamos perkopė 10 mln. Eur, o darbuotojų skaičius viršijo 20. 

Kaip ir anksčiau, išimtis buvo taikoma tik HORECA ir reklamos segmentų verslams, vertintiems be žemutinės pajamų ir darbuotojų skaičiaus ribos.

Be to, šiemet iš reitingo automatiškai nebešalinamos nuostolingos įmonės, nes kai kuriose verslo srityse sukuriama vertė konkrečiais metais nebūtinai išmatuojama pelnu.

Iš viso šiais metais vertintos 1.670 įmonių, kai pernai jų buvo 966.

[infogram id="a9db7f39-b7c6-4255-a736-75d465aaea09" prefix="bjm" format="interactive" title="Lietuvos sektorių lyderiai 2023: vertinimo metodika"]
 

52795
130817
52791