Socialinių tinklų galia įmonės vadovo rankose: kaip „like“ virsta pardavimais

Publikuota: 2019-11-17
Robertas Šapalas, „Edgeless“, kuriančios žaidimus kazino ir kripto industrijai, komunikacijos vadovas.
svg svg
Robertas Šapalas, „Edgeless“, kuriančios žaidimus kazino ir kripto industrijai, komunikacijos vadovas.
 

Elonas Muskas, Ilja Laursas, Jevgenijus Černekas, Grantas Cardone‘as – ką bendro turi šie verslininkai? Taip, jie įkūrė ir valdo tarptautiniu mastu žinomus verslus. Bet dar svarbiau tai, kad šių verslų, o kartu ir savo pačių žinomumą verslininkai augina pasinaudodami socialiniais tinklais.

Yra nusistovėjęs požiūris, kad kliento apsisprendimą dėl produkto ar paslaugos pirkimo lemia tokios priežastys, kaip aptarnavimo kokybė, paslaugos išskirtinumas, kaina. Tačiau ką daryti, kai konkurencija nuolat auga, o siūlomi produktai turi vis mažiau pranašumų?

Paskutiniu metu įmonės, siekdamos gerinti prekės žinomumą, į komunikaciją vis labiau įtraukia savo vadovus, skatindamos juos kurti savo asmeninius prekės ženklus. Šiame straipsnyje pakalbėsime būtent apie tai — kaip socialiniai tinklai padeda vadovams, ar įmonėms tai naudinga, nuo ko pradėti ir kokios dažniausiai daromos klaidos.

Kodėl dabar?

Šiuo metu dėl socialinių tinklų nėra sudėtinga ir brangu skleisti savo nuomonę didelei auditorijai žmonių. Milijardai žmonių kasdien naršo „Facebook“, „LinkedIn“, „Twitter“, „Youtube“, „Instagram“ ir kituose socialiniuose tinkluose, tik ir ieškodami ką paskaityti, pažiūrėti ir palaikinti. Įmonėms tai — galimybė pasiekti savo tikslinę auditoriją.

Nemokami naujienlaiškiai į savo el. pašto dėžutę:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

Tarptautiniai pavyzdžiai rodo, kad įmonė gali skirti rinkodarai ženkliai mažiau pinigų nei konkurentai, bet dėl vadovo aktyvumo socialiniuose tinkluose ji gali pasiekti geresnių rezultatų nei kiti. Tokios įmonės mato teigiamus pokyčius – žmonės labiau įsimena įmonės prekės ženklą, pagerėja įmonės reputacija, auga pasitikėjimas vadovu ir jo vadovavimo filosofija.

Vadovai, įsitvirtinę socialiniuose tinkluose

Vienas iš žinomiausių pavyzdžių – „Tesla“ įkūrėjas Elonas Muskas, kuris nuo 2009 m. aktyvus socialiniame tinkle „Twitter“. Savo paskyroje E. Muskas kalba apie savo įkurtas įmones, produktus, naujausias technologijos, tendencijas. Ar tai duoda naudos? 2018 m. Jungtinėse Amerikos Valstijose „Tesla“ pardavė daugiau automobilių nei „BMW“ ir „Lexus“. Kadangi „Tesla“ skiria rinkodarai žymiai mažiau pinigų nei konkurentai, ekspertai įvardija, kad „Tesla“ rezultatams nemažai įtakos turi ir E. Musko komunikacija socialiniame tinkle.

Kita sėkmės istorija – JAV gerai žinomas verslininkas Grantas Cardone‘as. Jis viešai yra pasakęs, kad jo verslas per metus išaugo nuo 4,5 mln. dolerių iki 150 mln. dolerių tik dėl to, kad jis aktyviai komunikuoja socialiniuose tinkluose.

Šie pavyzdžiai plačiai žinomi vakaruose, tačiau yra nemažai sėkmės istorijų ir mūsų kaimyninėse valstybėse. Ar esate girdėję apie „Khortytsa“? Pasaulyje tai trečias didžiausias degtinės prekės ženklas, įkurtas vos 2003 m. Jo savininkas yra verslininkas iš Ukrainos Jevgenijus Černekas.

J. Černekas, kaip ir anksčiau minėti vadovai, aktyviai išnaudoja socialinius tinklus. Savo „Youtube“ kanale „Big Money“ jis rodo, kokias klaidas padarė žinomi verslininkai ir kaip sėkmingai vystyti savo verslą. Jo kuriamas turinys – tai patarimai ir pokalbiai su žymiais verslininkais.

2018 m. įkurtas „Big Money“ kanalas jau turi daugiau nei 400 tūkst. sekėjų. Vidutiniškai vieną vaizdo įrašą peržiūri daugiau nei 180 tūkst. žmonių. Rekordas – 1,3 mln. peržiūrų. Šio kanalo sėkmė paskatino J. Černeką išleisti knygą, kuri akimirksniu tapo bestseleriu Ukrainoje, Baltarusijoje, Rusijoje. Dabar J. Černekas kviečiamas kaip kalbėtojas į didžiausias verslo konferencijas. Vėlgi, viso to nebūtų, jeigu ne J. Černeko „Youtube“ kanalas.

Kokia iš to nauda J. Černeko verslui? Visų pirma, žinomumas padeda užmegzti kontaktus. Juk potencialūs partneriai, distributoriai prieš pasirašydami kontraktus pasidomi ne tik apie įmonę, bet ir apie jos vadovą. Antra, žmonės išgirsta „Khortytsa“ sėkmės istoriją. Trečia, J. Černekui atsiveria galimybės žengti į naujas rinkas.

Pats J. Černekas sako į šią veiklą žiūrintis kaip į savotišką socialinę misiją. Jis nori, kad kuo daugiau žmonių pradėtų savo verslus. Geriausias būdas nepaslysti – mokytis iš kitų klaidų, išgirsti patarimus.

Lietuviškos sėkmės istorijos

Anksčiau minėtuose pavyzdžiuose kalbama apie užsienio rinkas. Ar socialiniai tinklai, tiksliau, vadovo aktyvumas juose, duotų naudą ir Lietuvoje?

Vienas iš pionierių verslininkų, kuris pradėjo aktyviau naudotis socialiniais tinklais Lietuvoje, buvo Ilja Laursas. Kalbėdamas apie verslumą feisbuke ir „Youtube“, I. Laursas sulaukė daug dėmesio. Manau, tai tikrai nemažai prisidėjo prie to, kad 2015 m. I. Laursas buvo išrinktas geidžiamiausiu darbdaviu – daugiausiai Lietuvos gyventojų norėjo dirbti būtent pas I. Laursą, kuris valdo rizikos kapitalo fondą „Nextury Ventures“.

Kitas, vienas šviežesnių pavyzdžių, yra Erikas Viršilas. Jis „Youtube“ tinkle sukūrė kanalą „Proto industrija“. E. Viršilo tikslas panašus, kaip ir J. Černeko – skatinti žmones kurti savo verslus. „Proto industrija“ yra vienas iš didžiausių kanalų Lietuvoje, skirtų verslo skatinimui. E. Viršilas specializuojasi nedidelių verslų valdyme, plėtojime ir investavime.

Taigi socialiniai tinklai gali nešti naudą tiek vadovui, tiek jo vadovaujamai įmonei. Mano paminėti pavyzdžiai rodo, kad socialiniai tinklai gali padėti vadovui užmegzti ypatingą ryšį su žmonėmis.

Kodėl tai naudinga įmonei? Pasak rinkos tyrimų bendrovės „Nielsen“, žmogus labiausiai pasitiki ta reklama, kurioje produktą apžvelgia, rekomenduoja ar savo patirtimi dalinasi jam pažįstamas žmogus. Jeigu turėtumėte galimybę rinktis naują elektromobilį, kurį modelį pasirinktumėte?

Kuo socialiniai tinklai naudingi vadovui? Jie suteikia galimybę realizuoti save, dalijantis žiniomis, patirtimi, nuomone. Juk sukurtas vaizdo įrašas „Youtube“ ar parašytas tekstas išliks daug metų.

Nuo ko pradėti?

Jeigu norite įtraukti vadovą į socialinius tinklus, pradėti geriausia nuo komandos, kuri padės jam tai daryti. Pirma šios komandos užduotis – išsigryninti auditoriją, kurią norite pasiekti. Kitas žingsnis – nustatykite, kuriuose socialiniuose tinkluose yra jūsų tikslinė auditorija.

Tuomet reikėtų atrinkti temas, kurios būtų aktualios potencialiems vadovo sekėjams.

Ketvirtas žingsnis – nuspręsti, kokio pobūdžio turinį vadovas kels. Ar tai bus vaizdo įrašai, ar tiesiog tekstas? Atkreipkite dėmesį, kad kalbėti prieš kamerą reikia specialaus pasiruošimo, įgūdžių. Jeigu vadovas nėra to daręs anksčiau, teks skirti laiko mokymams. Galiausiai, kadangi socialiniai tinklai nėra pagrindinis vadovo darbas, komanda turėtų sudaryti planą, kada vadovas kurs turinį ir kada jis bus keliamas į socialinius tinklus.

Mano praktika dirbant su vadovais ir padedant jiems prisijaukinti socialinius tinklus rodo, kad vadovui ypatingai svarbu gauti grįžtamąjį ryšį iš komandos: kas buvo gerai, o ką reikėtų tobulinti, daryti kitaip. Taip, pirmosios savaitės būna sudėtingos, bet ilgainiui didžioji dalis vadovų, su kuriais aš dirbau, greitai pamėgo socialinius tinklus.

Patarimas komandai – būkite kantrūs. Didžiausia klaida yra galvoti, kad per trumpą laiką vadovas sulauks daugybės sekėjų ar vaizdo įrašų peržiūrų. Tokių sėkmės istorijų yra, bet jų vienetai. Taip pat ne visi įsivertina, kad gero turinio gamyba užima daug laiko. Taigi pasiruoškite ilgam, nuosekliam, bet beprotiškai įdomiam darbui.

Komentaro autorius – Robertas Šapalas, „Edgeless“, kuriančios žaidimus kazino ir kripto industrijai, komunikacijos vadovas.

Autoriaus nuomonė nebūtinai sutampa su redakcijos pozicija.

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

Tema „Rinkodara“
Norite pasiūlyti temą, turite pastabų, pasiūlymų ar klausimų? Parašykite „Verslo žinių“ redaktoriams.

Jei norite suteikti konfidencialios informacijos, rašykite vyr. redaktoriui rolandas.barysas@verslozinios.lt

„Reitan Convenience Lithuania“ vadovas: drąsinu išmėginti jėgas, jeigu kyla minčių Premium

Saulius Žilėnas, septintą mėnesį pareigas einantis „Reitan Convenience Lithuania“ direktorius, pakeitęs...

Prekyba
05:45
„Normalių rusų“ be prekių nenorėjusi palikti „Decathlon“ visgi užsidaro – stringa tiekimas Premium

Nepaisydama kritikos bangos, boikotų ir agresorei Rusijai taikomų sankcijų, Prancūzijos sporto prekių...

Prekyba
05:45
Maskvos prekybos centrai ištuštėjo: užimtumas žemiausias nuo 2010 m. Premium

Neužimtų prekybinių plotų dalis Maskvos prekybos centruose (PC) per 2022 m. šešis mėnesius padidėjo 1,5 proc.

Prekyba
2022.07.04
D. Mertinas apie „Vingio Akropolio“ PC: svarbus balansas ir populiariausių prekės ženklų geriausios parduotuvės Premium

Baltijos šalyse prekybos centrus valdanti „Akropolis Group“ parengė daugiafunkcio komplekso „Akropolis...

Prekyba
2022.07.04
Lojalumo kortelė „Mylimiausia“ turės virtualų variantą 1

Viena didžiausių šalyje pirkėjų lojalumo programa „Mylimiausia“ ruošiasi įžengti į virtualią erdvę. Interneto...

Rinkodara
2022.07.03
Klastotės pandemijos metais: padirbti produktai toliau keroja Premium

Lietuvos muitinės duomenimis, 2021 m. sulaikyta daugiau nei 120.000 vienetų prekių, kurios galimai buvo...

Prekyba
2022.07.03
„Maxima grupės“ įsigijimas Lenkijoje: „Stokrotka“ perka dar keturiolika parduotuvių

Mažmeninės maisto prekybos tinklas „Stokrotka“ sudarė sutartį, pagal kurią rengiamasi perimti 14-a maisto...

Prekyba
2022.06.30
„ACME grupės“ grynasis pelnas – 19,3 mln. Eur, per metus šoktelėjo dukart

Vienos didžiausių Baltijos šalyse didmeninės prekybos e. įrenginiais, filmais ir kitomis verslo sritimis...

Prekyba
2022.06.30
„Snapchat“ pristato mokamą prenumeratos paslaugą

Socialinio tinklo „Snapchat“ valdytoja „Snap“ trečiadienį pranešė, kad išleidžia mokamą paslaugų planą...

Inovacijos
2022.06.30
Derlingi „Camelia“ metai: nauji akcininkai, trys įsigijimai ir ūgtelėjęs pelnas Premium

UAB „Nemuno vaistinė“, valdanti „Camelia“ prekės ženklo vaistines Lietuvoje, 2021 m. pagal pardavimo pajamas,...

Prekyba
2022.06.29
„Simitri“ patirtis ir milijoninė apyvarta pirmaisiais metais: kaip sukurti pelningą e. parduotuvę Premium 7

2020-aisiais įkurta e. parduotuvė „Simitri“ „nulūžo“ per 10 min. po to, kai jos įkūrėjai – influenceriai...

Gazelė
2022.06.29
„Eavalyne.lt“ savininkė suplanavo keleriopą augimą Premium 5

Lenkijos kapitalo CCC įmonių grupė, prekiaujanti avalyne ir drabužiais, per artimiausius penkerius metus...

Prekyba
2022.06.28
„Man ne dzin“ ženklo dilema: kaip išnarplioti viešosios tvarkos pinkles Premium

Po pakartotinės ekspertizės Valstybiniame patentų biure (VPB) buvo įregistruotas Lietuvos jaunimo...

Rinkodara
2022.06.27
VMI patikrinimai parodė, kad kaip atsargos apskaitytos prekės iš tiesų jau parduotos 1

Valstybinė mokesčių inspekcija (VMI), patikrinusi įmonę, ne vienerius metus buhalteriškai kaupusią maisto...

Prekyba
2022.06.27
Kaip įvertinti, ar jūsų pasiūlymas yra konkurencingas Premium

Neringa Petrauskaitė, UAB „We Are Marketing“ strategė, partnerė, sako, kad kai kalbame apie pardavimus,...

Rinkodara
2022.06.26
Lietuvos kūrėjai pelnė sidabrą Europos dizaino apdovanojimuose

Europos dizaino apdovanojimuose (angl. European Design Awards) šiemet Lietuvai atiteko du sidabro...

Rinkodara
2022.06.24
Pernai Lietuvoje kas aštunta žiniasklaidos priemonė buvo valdoma politikų 2

68 politikai, valstybės tarnautojai bei jų sutuoktiniai pernai Lietuvoje valdė 129 arba kas aštuntą...

Rinkodara
2022.06.23
Prie „Audimo“ rinkodaros vairo – nauja vadovė Premium

Tatjana Rudienė tapo UAB „Audimas Brand“ rinkodaros vadove. Prieš tai ji buvo ilgametė mineralinio vandens...

Rinkodara
2022.06.23
Interneto reklama karo akivaizdoje: mažėjo NT komunikacijos, sprogo kelionių pasiūla Premium

Per pirmuosius 4 šių metų mėnesius reklamos kiekius skaitmeninėje erdvėje labiausiai didino mobiliojo ryšio,...

Rinkodara
2022.06.22
„Vinted“ pristato siuntimo paslaugų verslą, M. Mikuckas atsitraukia nuo kasdienės veiklos įmonėje 12

„Vinted“ grupė, valdanti didžiausią Europoje internetinę naudotų mados prekių tarpusavio prekybos platformą...

Inovacijos
2022.06.22

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku