„Pigu.lt“ mokymų programa įsibėgėja: naudingų žinių suteikia ir patyrusiems, ir pradedantiems e. prekybą

„Learning Fridays“ – tai platesnės mokymų programos „Sellers Academy“ („Pardavėjų akademija“) dalis. Ši akademija orientuota į sėkmingą prekybą internete. „Sellers Academy“ skirta pardavėjams, kurie jau prekiauja „Pigu“ prekybos platformoje. Čia jie jau turi daugybę naudingos informacijos – praktinius patarimus verslo pradžiai, plėtrai į kitas rinkas, video mokymus, seminarus ir t.t. O štai naujai rudenį startavę „Learning Fridays“ seminarai skirstosi pagal temas – dalis jų skirta registruotiems pardavėjams, dalis – visiems norintiems, informaciją apie juos galima rasti www.pigu.lt/marketplace.
„Rinkoje matome didžiulį susidomėjimą e. prekyba. Prekiauti pradeda tie, kas dar to nedarė, o kas jau prekiavo, žvalgosi į kaimynines rinkas, ieško būdų kaip efektyvinti pardavimus. Bendraudami su verslais, kurie domisi galimybe prekiauti „Pigu“ e. prekybos platformoje, matome, kad jų lygis yra labai skirtingas. Vieniems reikia patarimų – kaip nufotografuoti ar aprašyti prekes, o kitiems – kaip efektyviau parduoti naujose rinkose. Matome, kad yra didžiulis poreikis šviesti ir dalintis žiniomis, kurių „Pigu“ sukaupė per 14 veiklos metų, iš kurių paskutinius pora veikiame ir kaip e. prekybos platforma (marketplace), o ne tik e. parduotuvė. Tad, tikrai turime kuo pasidalyti“, – pasakoja Raimondas Žilėnas, „PHH Group“, kuriai priklauso „Pigu“, e. prekybos platformos vadovas.
Domina viskas
Pirmą „Learning Fridays“ suorganizavę spalio 22 d., iš viso per mėnesį „Pigu“ komanda jau surengė 5 tokius seminarus Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje. Susidomėjimas viršijo lūkesčius, vos per porą dienų prisiregistruodavo keli šimtai dalyvių. Seminaruose dalyvavo ir dar visai nebandę prekiauti internetu, ir jau turintys savo e. parduotuves ar parduodantys e. prekybos platformose.
„Mokymai tinka visiems, kas nori fizinę prekybą perkelti į internetinę. Pandeminė situacija parodė, kad internetas gali ne tik išgelbėti verslą, bet net jį ir išauginti. Turime ne vieną tokį pavyzdį iš savo patirties – verslininkai per pirmąjį karantiną pradėję prekiauti mūsų platformoje stengėsi bet kokiais būdais išgelbėti savo verslą, o dabar jau sėkmingai žengia į naujas rinkas – Latviją, Estiją, ruošiasi Suomijai. Svarbiausia – žengti pirmą žingsnį. Patirtis, supratimas ir žinios ateina tik darant. Net 100 išklausytų seminarų nepadės, jei nežengsi pirmojo žingsnio – nesukelsi prekių į savo paskyrą“, – pataria R. Žilėnas.
Tačiau būtent seminarai leidžia išsklaidyti kai kurias baimes ir atsakyti į daugelį rūpimų klausimų. Pavyzdžiui, e. prekybos naujokams aktualu viskas nuo prekių sukėlimo iki užsakymo valdymo. Tiesa, tam „Pigu.lt“ turi naujokų mokymus ir asmeninius vadybininkus. Kiekvienam prie e. platformos prisijungiančiam pardavėjui grupė skiria po asmeninį vadybininką, kuris lydi visos pardavimų kelionės metu – nuo starto platformoje iki sėkmingos prekybos.
Labiau patyrusiems e. platformos nariams aktualiausi prekybos plėtros ir efektyvinimo klausimai. Taip pat dažnai ieškoma žinių sandėliavimo, reklamos ar finansavimo temomis. Štai, pavyzdžiui, artimiausias seminaras, kuris vyks gruodžio 3 d. iškart visose trijose šalyse, bus skirtas aptarti reklamos įrankiui, kuris leidžia savarankiškai nusistatyti kiek ir kokio intensyvumo reklamos nori savo prekėms platformoje, kaip jas valdyti, analizuoti jų poveikį pardavimams.
Kvies skirtingų sričių ekspertus
„Matydami tokį didžiulį susidomėjimą mokymais, dabar intensyviai dirbame ties programa ir dėliojame seminarų tinklelį kitiems metams – dalis mokymų bus skirti pradedantiesiems ar dar nebandžiusiems prekiauti internetu, dalis – jau patyrusiems prekybininkams, dalis – tik mūsų esamiems klientams“, – sako R. Žilėnas.
Pasak jo, taip pat planuojama į seminarus kviesti skirtingų sričių ekspertus tam tikroms temoms giliau panagrinėti, pvz., teisinius, mokestinius e. prekybos aspektus skirtingose šalyse, buhalterinius, logistikos sprendimus, finansavimo galimybes ir t.t. Tai padės padengti platesnių ir įvairesnių verslui aktualių žinių poreikius.
„Vadovaujamės filosofija, kad pardavėjų sėkmė yra mūsų sėkmė, todėl investuojame į visus įrankius, įgalinančius pardavėjų tobulėjimą. E. verslas – itin dinamiška sritis, greitai besivystanti ir greitai besikeičianti, norint spėti kartu reikia nuolat domėtis, greitai galvoti ir dar greičiau veikti. Siekiame, kad visa „Pardavėjų akademija“ taptų resursu, kuris besidomintiems e. prekyba leistų gerai perprasti šią sritį ir padėtų pamatus sėkmei“, – sako R. Žilėnas.
„Pigu.lt“ priklauso didžiausiai Baltijos šalyse e. prekybos bendrovei „PHH Group“. Ji buvo suformuota „Pigu.lt“ susijungus su Suomijos prekybos milžine „Hobby Hall“. „PHH Group“ valdo e. parduotuves ir prekybos platformas Suomijoje, Estijoje, Latvijoje ir Lietuvoje. Grupės valdomose e. prekybos platformose prekiauja apie 3 tūkst. pardavėjų, asortimentą sudaro daugiau nei 2 mln. prekių. Lankytojų skaičius per metus siekia apie 145 milijonus.