2017-12-15 21:00

„Swarovski“: kaip stikliukai pavirto prabanga 

Danielio Swarovski galybė buvo ne tiek staklės, kiek stiklo virimo formulė. „Vikipedijos“ nuotr.
Danielio Swarovski galybė buvo ne tiek staklės, kiek stiklo virimo formulė. „Vikipedijos“ nuotr.
„Deimantai yra geriausi merginos draugai“, – kadaise sakė aktorė Elizabeth Taylor. Tiesa, ji gyveno tais laikais, kai brangakmeniai taip buvo vadinami, nes jie buvo „brangūs“ ir „akmenys“. Nūdiena parodė, kad brangus gali būti ne tik akmuo, bet ir paprasčiausio stiklo gabaliukas, žinoma, gražiai nušlifuotas.

Tokių dailiai apdorotų ir brangių stikliukų per metus pasaulio rinkoje pasirodo apie 200 mln. – 80 proc. jų gamina visiems gerai pažįstama bendrovė „Swarovski“.

Apie šios įmonės įkūrėją Danielį Swarovski (1862–1956 m.) galima pasakyti daug dviprasmybių. Pavyzdžiui, jį galima laikyti kičo pradininku, pavertusiu europietišką stiklapūtystės meną masiniu konvejeriniu produktu. Galima jį išvadinti nevykėliu smuikininku, sukčiumi ir gabiu kopijuotoju.

52795
130817
52791