Tyrimas: klastotes sąmoningai perka kas dešimtas Lietuvos gyventojas

Iš viso 83% ES valstybių gyventojų žino apie intelektinę nuosavybę ir jos apsaugą, o 13% yra sąmoningai įsigiję klastočių. Dar 15% respondentų teigė, kad jie yra netyčia nusipirkę klastočių, nes buvo suklaidinti. Daug dažniau padirbtas prekes perka jaunesni gyventojai – 26% 15–24 metų amžiaus tyrime dalyvavusių europiečių teigė, kad taip elgiasi.
Irina Urbonė, Valstybinio patentų biuro (VPB) direktorė, pastebi, kad Lietuva neišsiskiria iš kitų ES šalių: žmonės perka klastotes, naudoja piratinį turinį, ir šią situaciją reikia keisti, nuolat kalbant apie intelektinę nuosavybę ir jos apsaugą, kad visuomenėje atsirastų dar daugiau pagarbos intelektinės nuosavybės kūrėjams, o tarp pačių kūrėjų – didesnis noras ją saugoti.
Į tai buvo orientuota ir neseniai pasibaigusi VPB kampanija „#RinkisKasTikra“, „Nebūk musė barščiuose. Neįklimpk“, skirta visuomenei ir verslui.
Jos metu buvo siekiama didinti intelektinę nuosavybę kuriančių asmenų, įmonių bei organizacijų suvokimą apie intelektinės nuosavybės apsaugos poreikį ir skatinti teikti paraiškas dėl dizaino, prekių ženklų registravimo, išradimų patentavimo.
VPB duomenimis, kiekvienais metais Lietuvoje pateikiama apie 2.000 paraiškų dėl prekių ženklų registravimo, iki 100 – dėl išradimų patentavimo, apie 40 paraiškų – dėl dizainų registravimo.