„ACC Distribution“ grynasis pelnas susitraukė perpus

Žymantas Baušys, „ACC Distribution“ vadovas, pranešime spaudai teigia, kad praėjusiais metais visa technologinių įrenginių rinka susidūrė su prekių pertekliaus ir sumažėjusios paklausos iššūkiais, o transportavimo, sandėliavimo, atlyginimų ir kiti kaštai augo.
Energetikos krizė, rekordinė infliacija, bendras rinkos neapibrėžtumas pakoregavo vartotojų realias pajamas ir pirkinių prioritetus, sako jis.
„Nepaisant gana nepastovios rinkos ir ekonominės situacijos, „ACC Distribution“ veikla išliko tvariai pelninga, nuosekliai vykdėme produktų asortimento atnaujinimą ir veiklos procesų modernizavimą. Planuojame, kad atsinaujinimo strategijos įgyvendinimas leis bendrovei augti ne mažiau sudėtingais 2023 metais“, – planuoja vadovas.
2022 m. bendrovė investavo į naujas sandėlio valdymo ir atsargų valdymo sistemas. Sandėlio valdymo sistema leis efektyviau valdyti sandėlio procesus bei pasiūlyti naujų paslaugų partneriams, o įdiegtos atsargų valdymo sistemos tikslas – sistemiškiau valdyti užsakymų procesą bei užtikrinti didesnį populiariausių prekių prieinamumą klientams, teigiama pranešime.
Ž. Baušys įvardijo ir pagrindinį artimiausių kelerių metų technologinį projektą – visoje „ACME Grupėje“ bus keičiama verslo valdymo sistema (ERP).
„Jau „išaugome“ esamus sprendimus, todėl sieksime integruoti pažangiausias rinkos praktikas bei technologijas. Sistemų atnaujinimas lems tiek sklandesnius vidinius procesus, tiek efektyvesnį bendradarbiavimą su partneriais“, – teigia Ž. Baušys.
Vartojimo tendencijos
Pernai, pasak jo, Baltijos šalyse paklausa krito daugelyje galutiniams vartotojams skirtų technologinių įrenginių kategorijų. Pavyzdžiui, nešiojamųjų kompiuterių, monitorių ir televizorių rinka mažėjo apie 10%.
„Natūralu, kad tokią situaciją lėmė ir rinkos prisisotinimas pandemijos laikotarpiu, kai augo beveik visų kategorijų pardavimai. Turi praeiti keleri metai, kol technologijų progresas skatins atsinaujinti įrenginius, kuriuos pirkome 2020-2021 metais, – komentuoja Ž. Baušys. – Kita vertus, stebime, kad energijos kainų iššūkiai ir visuomenėje didėjantis dėmesys tvarumui skatina vartotojus atsinaujinti turimą techniką, investuoti į energiją taupančius bei ilgaamžiškesnius produktus“.
2022 m. toliau paklausios išliko verslui skirtos technologijos – specializuoti kompiuteriai, duomenų saugyklos ir serveriai, tinklo ir saugumo sprendimai, programinė įranga. Pernai „ACC Distribution“ į verslą orientuotos produkcijos pardavimus augino apie 10%.
2022 m. bendrovė pasirašė 26 naujas bendradarbiavimo sutartis su elektronikos įrenginių gamintojais, ši veiklos kryptis sugeneravo daugiau nei 6% nuo visų pajamų. Planuojama, kad 2023 m. atsinaujinimo strategija bendrovei turėtų leisti uždirbti daugiau nei 10% nuo visų pajamų, t.y. daugiau nei 40 mln. Eur.
Planuojama, kad šiemet daugiausiai įtakos augimui turės 2022 m. pradėta prekyba „OnePlus“ ir „Xiaomi“ išmaniaisiais mobiliaisiais telefonais. Remiantis rinkos tyrimų bendrovės „BRC Group“ duomenimis, jau šių metų pirmąjį ketvirtį „ACC Distribution“ užėmė 10% išmaniųjų telefonų rinkos Baltijos šalyse.
2022 m. bendrovė intensyviau vystė prekybą elektromobilių įkrovimo stotelėmis „Wallbox“, savo asortimentą papildė „Trina Solar“ saulės panelėmis ir „Huawei“ inverteriais, o nuo 2023 m. pradėjo prekiauti ir „Sungrow“ inverterių bei kitų prekių asortimentu. Elektrinio mobilumo ir tvarios energetikos prekių paklausa auga, taigi planuojama, kad šių sričių vystymas turės reikšmingos įtakos bendrovės pajamų augimui šiemet.
„ACME grupės“ bendrovė „ACC Distribution“ atstovauja daugiau nei 200 informacinių technologijų, kompiuterinės technikos, programinės įrangos, garso, vaizdo ir fotografijos, kompiuterinių žaidimų bei buitinės technikos tiekėjų ir prekinių ženklų, tarp kurių tokie vardai kaip „Dell“, „Lenovo“, „Xiaomi“, „Asus“, „Acer“, „Microsoft“, „LG“, „Samsung“ ir kiti.
„ACC Distribution“ grupę sudaro 7 bendrovės Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje.