Prekyba
Prekyba
Prekyba
Prekyba
Prekyba
2023-05-25 08:45

Tiekėjai: patekti į tinklų lentynas dar niekada nebuvo taip sunku

Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Privačios etiketės gaminiams vis daugiau lentynų ploto skiriantys prekybos tinklai mažiau jo palieka tiekėjų prekių ženklų gaminiams. Rinkos senbuvių teigimu, dar niekada nebuvo taip sunku su nauju produktu patekti į prekybos tinklų asortimentą kaip dabar. Tai lemia įvairios priežastys, tarp jų – ir infliacija, skatinanti visus atidžiau skaičiuoti, padidėjusi konkurencija tarp gamintojų, augantis tinklų reiklumas naujiems produktams, aukštesni efektyvumo tikslai.
  • Tiekėjų įžvalgos apie besikeičiančias asortimento formavimo strategijas.
  • Augant žemų kainų tinklų, prekiaujančių savos etiketės produktais, populiarumui apie daugelį naujienų vartotojai ir nesužino.
  • Lietuvos vartotojai yra gana konservatyvūs, labiau linkę pirkti laiko patikrintus produktus, o ne naujienas.
  • Nepatekus į nuolatinį asortimentą verta nepraleisti progos dalyvauti atrankose dėl nereguliarių tiekimų.
  • Kai įvedama to paties gamintojo didesnio potencialo prekė, neretai iš asortimento išimama jo mažiausio apyvartumo prekė.

Didelę rinkos galią turinčios mažmeninės prekybos įmonės, valdančios „Maximos“, „Iki“, „Lidl“, „Norfa“, „Rimi“ tinklus, naujais reglamentais, įvairiomis įstatymų pataisomis (pavyzdžiui, Mažmeninės prekybos įmonių nesąžiningų veiksmų draudimo įstatymo (MPĮNVDĮ) pataisoms) skatinamos subtiliau ir sąžiningiau bendrauti su savo partneriais – prekių tiekėjais. 

52795
130817
52791