VERSLO TRIBŪNA

RĖMIMAS
2023-03-13 06:30

PLC „Mega“ nuomininkų veiklos rezultatai

„Prekybos ir laisvalaikio centras MEGA“
„Prekybos ir laisvalaikio centras MEGA“
2022 m. gruodžio mėn.

Prekybos ir laisvalaikio centre „Mega“ šventinį mėnesį labiau nei įprasta augo pramogų ir restoranų operatoriai bei prekybos centro alėjose įsikūrusių salelių pardavimai. Pastarieji augo įgyvendinus prekybos centro ilgalaikę alėjų efektyvinimo strategiją ir įrengus naujas įvairialypio asortimento prekybines saleles, papildančias jau esamas, iš kurių – grožio prekėmis prekiaujanti „Shop by Viktorija Siegel“ pirmoji Kaune prekybinė sala, skanėstų ir užkandžių kepyklėlė „MonAmi“, natūralios lietuviškos kosmetikos atstovas „Biokos“ bei natūralių produktų kūnui ir namams prekeiviai „La Nature“, išskirtinių dailės reikmenų atstovai „Varvikas“ ir kt.

„Shop by Viktorija Siegel“.
„Shop by Viktorija Siegel“.

Asortimento plėtra 2022 – aisiais 

2022 m. prekybos ir laisvalaikio centrą „Mega“ papildė lyderiaujančio mados operatoriaus „Tommy Hilfiger“ naujo koncepto parduotuvė, avalynės ir laisvalaikio prekių parduotuvė „Skechers“, natūraliais alpakos vilnos gaminiais prekiaujantis operatorius „Alpacos“, drabužių, avalynės ir galanterijos mažmenininkas „F8” bei kelionių agentūra „Coral Travel“. Tiek dydžiu, tiek paslaugų spektru išplėsta „Benu“ vaistinė, ko ne dvigubai didėjo „Bitės“ salonas, o rekonstrukcijas atlikę ar atsinaujinę operatoriai pardavimus augino 50%. 

Apibendrinti 2022 m. rezultatai 

Prekybos ir laisvalaikio centras MEGA, parduotuvė TOMMY HILFIGER.
Prekybos ir laisvalaikio centras MEGA, parduotuvė TOMMY HILFIGER.

Vertinant visus metus, 2022 m. prekybos ir laisvalaikio centro „Mega“ nuomininkų pardavimai (be inkarinių operatorių), išaugo daugiau kaip trečdaliu. Pramogų vietų bei restoranų operatorių apyvartos didėjo 40-55% (nevertinant laikotarpio 2021 m., kuomet veikla buvo ribojama dėl COVID draudimų). „Megoje“ įsikūręs didžiausias Lietuvoje vaikų edukacinis pramogų centras „CurioCity“ augo 57% tuo laikotarpiu, kuriuo jų veikla buvo leistina. Prekybos centro alėjose įsikūrusios salelės pardavimus augino 61%. Avalyne bei kūno priežiūros prekėmis prekiaujantys nuomininkai savo pardavimus 2022 m. išaugino 40%. Drabužiais prekiaujantys PLC „Mega“ nuomininkai ūgtelėjo 31%. Didžiausių „Megoje“ veikiančių mados operatorių  „Peek&Cloppenburg“ ir „H&M“ pardavimai 2022 m. didėjo vidutiniškai 25%. Be drabužių, praėjusiais metais didelę dalį pinigų lankytojai išleido elektronikos parduotuvėse, kurių pardavimai didėjo daugiau kaip  20%. 

 2022 m. pritraukta 30% daugiau lankytojų nei 2021 m. 

Prekybos ir laisvalaikio centras MEGA, parduotuvė SKECHERS.
Prekybos ir laisvalaikio centras MEGA, parduotuvė SKECHERS.

Kaitos rodiklis 

2022 m. kaitos rodiklis prekybos centre, vertinant pagal nuomininkų skaičių, buvo vos 4,1%, vertinant pagal nuomotiną plotą – 0,6%. Praėjusiais metais nutraukta sutarčių ~530 kv.m., sudaryta ~1450 kv.m. Nutrūkusių sutarčių priežastys buvo įvairios – vieni operatoriai nusprendė nebevykdyti veiklos visoje Lietuvoje, kiti pasirinko ją tęsti tik elektroninėse platformose, treti – kooperuoti savo produktus su specializuotomis parduotuvėmis. Buvo ir tokių, kurie neteko prekės ženklo atstovavimo teisių arba 2022 – ieji buvo per sunkūs finansiškai, iškilus energetikos išteklių kainoms, personalo išlaikymo kaštams ir kt.

Prekybos ir laisvalaikio centras MEGA alėja.
Prekybos ir laisvalaikio centras MEGA alėja.

Šiuo metu prekybos centre „Mega“ jau veikiantys operatoriai siekia plėstis, tačiau vakansijų prekybos centre nėra. Siekiant patenkinti tiek nuomininkų, tiek lankytojų poreikius bei rinkos tendencijas – planuojama nemažai strateginių relokacijų, kurios lankytojams atneš ilgai lauktų naujienų. 

2023 m. startas sėkmingas 

2023 m. pirmąjį mėnesį fiksuoti 20% didesni lankytojų srautai bei vidutiniškai 25% didėjusios apyvartos, lyginant su praėjusiųjų metų sausiu (lyginant su 2019-aisiais apyvartos augo vidutiniškai 40%). Čia ir toliau lyderiauja avalynės sektorius, drabužiai, sveikatos prekės, namų apyvoka, elektronika bei restoranai ir pramogos. 

2023 m. kovo-balandžio mėn. PLC „Mega“ atsidarys namų aksesuarais ir tekstile, dovanomis,  bei interjero detalėmis prekiaujanti „C&D style” parduotuvė, mados operatorius „InAvati“. 

„Baltic Shopping Centers“ nekilnojamojo turto portfelį sudaro: 

  • Daugiafunkcis verslo kompleksas Kaune, Islandijos pl., kuriame veikia: prekybos ir laisvalaikio centras „Mega“ (121 901 kv. m.), restoranas „McDonald‘s“, „Lidl“ ir „Decathlon“ parduotuvės;
  • Prekybos parkas BANGINIS Vilniuje (28 000 kv. m.).

Duomenis pateikė AB „Baltic Shopping Centers“ direktorė Ieva Goštautaitė-Gedutė.

[infogram id="7b4701f3-dc23-4896-90f2-60809150aa64" prefix="TST" format="interactive" title="TR:MEGA"]

52795
130817
52791