Buvęs „Camelia“ akcininkas imasi NT

„Gavę Konkurencijos tarybos leidimą dėl akcijų pardavimo, sėkmingai užbaigėme sandorį. A. Barsteiga nuo įmonės įsteigimo kryptingai vykdė vaistinių tinklo plėtrą, kuri iki šiol duoda puikius rezultatus“, – išplatintame pranešime pažymi Petras Bartkus, „Nemuno vaistinės“ akcininkas, vienas iš šio vaistinių tinklo steigėjų.
Apie šiuos A. Barsteigos planus VŽ rašė vasarį, tuomet jis teigė jau turintis verslų užsienyje ir ketinantis toliau juos plėtoti.
„Šiuo metu tai yra „resort“ tipo viešbučiai Ispanijoje, planuojama išsiplėsti į kitas rinkas, daugiausia investuoti į viešbučius, esančius JAV“, – kalbėjo A. Barsteiga.
Pasak P. Bartkaus, vaistinių tinklas patvirtino naują vaistinių tinklo strateginį planą, pagal kurį numatyta tolesnė plėtra Lietuvoje ir proaktyvus su COVID-19 susijusių produktų bei paslaugų teikimas vartotojams.
Iš vaistų prekybos verslo pasitraukęs buvęs UAB „Nemuno vaistinės“ akcininkas A. Barsteiga savo kapitalą nukreipė į dvi naujas sritis – poilsio nekilnojamąjį turtą (NT) užsienyje ir prekybą ekologiška kosmetika Lietuvoje.
„Nuo šiol su medicina ir farmacijos sritimi nebeturiu nieko bendro, mano ateities planuose – verslai užsienio šalyse. Į naujus verslus bus investuota per 10 mln. Eur. Šiuo metu analizuojamas pandemijos poveikis tarptautiniam turizmui, vertinamos perspektyvios investicijos Europoje, JAV ir Australijoje, kur bus plėtojami „resort“ tipo viešbučių kompleksai“, – sako A. Barsteiga.
A. Barsteiga taip pat imasi plėtoti kosmetikos prekybos verslą kartu su Tahina Armele Ravonjiarisoa, kuris bus atsakingas už įmonės „Armele“ plėtrą Lietuvoje, Latvijoje, Estijoje bei Lenkijoje.
Verslininkas įmonei „Armele“ per artimiausius 5 m. skirs 3 mln. Eur investicijų, o ilgametę tarptautinę rinkodaraos patirtį turintis įmonės vadovas T. A. Ravonjiarisoa imsis įgyvendinti ambicingus verslo plėtros planus – organizuos ekologiškų bei natūralių kosmetikos produktų prekybą per visus vaistinių tinklus, grožio, ekologiškų prekių platinimo parduotuves.
Šiuo metu „Armele“ dirba su „Camelia“ vaistinių tinklu, tačiau domisi bendradarbiavimo galimybėmis ir su kitais mažmeninės vaistų prekybos žaidėjais, specializuotais grožio prekių ir ekologiškų produktų prekybos tinklais.
„Armele“ turi išskirtines produkcijos platinimo sutartis su Prancūzijos kapitalo bendrove „Lebau“, gaminančia „Cosmos“ sertifikatus turinčią ekologišką kosmetiką „Bio Innovation“ bei šiuo metu ypač populiarėjantį minimalistinio vartojimo požiūrį atitinkančias ekologiškas „Corine de Farme“ kosmetikos priemones. „Armele“ taip pat atstovauja ir platina Turkijoje gaminamą „Bio Balance“ kosmetiką su augaliniais ekstraktais ir natūraliomis medžiagomis.
„Pandemija iš esmės perstumdė kosmetikos rinkos pozicijas. Dėl socialinių suvaržymų visame pasaulyje gerokai sumažėjo dekoratyvinės kosmetikos paklausa, tačiau išaugo susidomėjimas odos bei plaukų priežiūros priemonėmis. Didelį augimo potencialą turi natūralios ir ekologiškos kosmetikos segmentas, kuriam tarptautiniai analitikai ilgajam laikotarpiui prognozuoja stabilų vidutinį metinį 5-6% augimą“, – sako T. A. Ravonjiarisoa.
Koncentruota rinka
VŽ rašė, kad vaistinių versle Lietuvoje dominuoja keli stambesni žaidėjai, turintys reikšmingesnio dydžio vaistinių tinklus. Tinklams nepriklausančių vaistinių yra mažuma, per pastarąjį dešimtmetį daugiau buvo stebimas verslo konsolidavimo procesas, jis tęsiasi ir dabar. Statistikos departamento duomenimis, 2020 m. vaistinių pardavimo pajamos siekė 868 mln. Eur ir buvo 7,8% didesnės negu 2019 m.
Lietuvos įstatymai, priešingai nei, pavyzdžiui, Vokietijos, leidžia tiems patiems asmenims valdyti vaistinių tinklus ir užsiimti didmenine vaistų prekyba. Tokiomis aplinkybėmis beveik nelieka galimybių steigtis naujoms didmeninės prekybos įmonėms, nes potencialiems klientams tarpininkų nebereikia, o tinklams nepriklausančios vaistinės neturi kitos galimybės kaip tik pirkti farmacijos prekes iš savo tiesioginių konkurentų. Plačiau skaitykite čia.