Kokybė, už kurią drąsiai garantuojama
Odontologijos klinika „Denticija“ nuo pat jos įkūrimo buvo siejama su kokybe ir prabanga. Klinikoje visada buvo atliekama itin plati skalė procedūrų, susijusių su dantų gydymu, o pacientai sėsdavosi į geriausia įranga aprūpintas odontologų kėdes. Ilgainiui klinika tapo prabangos oaze, įsivyravo stereotipas, kad ne kiekvienas sau gali leisti gydytis „Denticijoje”. „Šis brangumo šleifas persekioja iki šiol, nors tyrimai rodo, kad mūsų kainos šiandien labai menkai skiriasi nuo rinkos vidurkio“, – sako „Denticijos“ vadovas Petras Lisauskas.
Išties, per dvidešimt penkerius metus odontologijos rinka smarkiai pasikeitė. Tačiau, nebestebinanti paslaugų kainomis, klinika išlaikė savo unikalumą ir inovatyvumą. Šiandien „Denticija“ yra pirmaujanti medicinos įstaiga Lietuvoje, didžiausią dėmesį telkianti į kompetentingos komandos formavimą bei kokybiško santykio su pacientais kūrimą.
Paslaugos su garantija
Su p. Lisausku kalbuosi V. Grybo gatvėje esančiame biure. Tarp šių sienų „Denticija“ gimė, čia augo ir vystėsi visą savo veiklos laikotarpį. Kaip ir pačioje klinikos kūrimo pradžioje, taip ir šiandien, visas dėmesys telkiamas į profesionalų dantų gydymą. Tiek pagrindiniai tikslai, tiek išoriniai veiksniai yra stabilūs – per 25 metus neženkliai tepakito ir klinikos interjeras. Nepaisant to, ši vieta savo techninėmis galimybėmis nusileidžia nebent universitetinėms klinikoms, kur atliekamos rimtos chirurginės operacijos.
Stipri ir profesionali medikų odontologų komanda yra skiriamasis klinikos bruožas. „Denticijoje” dirbančių gydytojų kompetencija yra neabejotina. Jų profesiniam tobulėjimui, psichologiniam pasirengimui dirbti su įvairius poreikius turinčiais pacientais bei komandos formavimui yra skiriamas itin didelis dėmesys.
„Galime pasidžiaugti, kad bendras Lietuvos odontologų profesionalumo lygis yra labai geras. Kas taps lyderiu dabar labiau nei medicininis aspektas lemia kiti dalykai – gebėjimas organizuoti darbą, bendrauti su pacientu, jį išgirsti ir pasiekti tokį rezultatą, kokio jis tikisi“, – apie odontologijos paslaugų rinką kalba P. Lisauskas.
Pastebiu ant stalo stovintį kavos puodelį, papuoštą įmonės logotipu ir užrašu ATSAKOMYBĖ. Šis žodis šiandien taikliausiai apibūdina „Denticijos“ kryptį: ji žengia didesnio pasitikėjimo link ir savo pacientams suteikia 5 metų garantiją implantavimo paslaugoms ir 3 metų garantiją fiksuotiems dantų protezams. Šios sritys pasirinktos neatsitiktinai – dantų atstatymas ne tik lemia gyvenimo kokybę, bet ir turi svarbią estetinę – šypsenos atkūrimo – funkciją.
Dantų implantavimas ir protezavimas reikalauja ne tik atsakomybės, kantrybės ir laiko, bet ir didelių investicijų. Nors bendra procedūros sėkmė priklauso ir nuo atlikto gydytojo darbo, anksčiau pacientas dažniausiai gaudavo garantiją tik pačiam gaminiui. Šiandien „Denticija“ suteikia garantiją ne tik gaminiui, bet ir paslaugai. Klinikos vadovas ironizuoja, kad perkant televizorių suteikiama keleto metų garantija, o naujo televizoriaus kaina neretai atrodo nereikšminga palyginus su tuo, kiek kainuoja atkurti natūralią šypseną. Todėl klinikos atsakomybė prieš pacientus – itin jautri ir aktuali tema.
„25-eri „Denticijos“ metai yra ne tik prasminga sukaktis, jie kartu – ir saugumo bei patikimumo simbolis. Visuomet geriau turėti reikalų su ilgametę istoriją turinčia kompanija, kuri gyvuos ir toliau, tad jei iškiltų nesklandumų, bus kur sugrįžti ir juos išspręsti. Visgi mes įsipareigojame ne tik savo reputacija, bet ir prisiimame realią rašytinę atsakomybę prieš tuos, kurie „Denticijai“ patiki savo sveikatą ir gražią šypseną“, – sako P. Lisauskas ir dalijasi mintimis apie planus ateityje atsakomybę dar labiau išplėsti, suteikiant garantiją ir kitoms klinikoje atliekamoms paslaugoms.
Gerų santykių su pacientais receptas
Didžiausi „Denticijos“ prioritetai – sąžiningumas, aiškumas, skaidrumas ir patogumas pacientui. Taip pat – žmogiškumas. Gydytojas yra ne tik savo srities specialistas, bet ir žmogus, gebantis suprantama kalba išdėstyti informaciją ir pradėti dirbti tik išklausęs paciento lūkesčių.
Šios gairės laužtos ne iš piršto – pastaruosius metus klinika intensyviai analizavo savo darbą ir tobulino sritis, kuriose dar buvo erdvės pasitempti.
Savianalizė parodė, kad esminis gerų klinikos santykių su pacientu garantas yra gydymo planas. Deja, jo svarbos kol kas dar neįvertina ne tik besigydantieji, bet ir odontologai. Gydymo planas – tarsi namo projektas, be kurio tikriausiai nei vienas nesiryžtų pradėti statybos darbų. Jame atsispindi žmogaus lūkesčiai bei galimos alternatyvos norimam rezultatui pasiekti. Ir, kas ne mažiau svarbu – tiksli sąmata. Turint aiškų veiksmų planą ir kainą, visiems yra lengviau įsivertinti savo galimybes ir mėgautis procesu ramia galva.
„Žmogus – ne odontologijos specialistas, jam sunku susigaudyti specifiniuose terminuose, o gydymo planas kaip tik pašalina šį nesupratimą. Nuo plano nukrypstama tik atsiradus nenumatytoms aplinkybėms, bet jos taipogi aiškiai išdėstomos žmogui. Gydymo plano svarbą sunku pervertinti, tai svarbiausias dokumentas visame gydymo procese“, – tikina P. Lisauskas.
Deja ne visose klinikose šiam dokumentui skiriama pakankamai dėmesio – dažnai žmonėms apie procedūras nupasakojama žodžiu, įvardinant aptakias sumas, kurios vėliau gali ženkliai pasikeisti. Tokia situacija, nesant rašytinio susitarimo – puiki terpė nepasitenkinimui ir konfliktams tarpti. „Denticijoje“ kruopštus ir išsamus gydymo planas sudaromas kiekvienam pacientui ir yra sveikų, abipusiu pasitikėjimu grįstų klinikos santykių su pacientu pagrindas.
Vizija nesikeičia
Kad „Denticija“ 25 metus stabiliai laikosi odontologijos lyderių trejetuke, yra jos steigėjo ir savininko, turinčio aiškią strateginę viziją, nuopelnas. Rezultatai pasiekiami tik atsakingai dirbant užsibrėžtų tikslų link: būti pirmaujančia odontologijos įstaiga, gebančia pasiūlyti visas dantų gydymo paslaugas po vienu stogu, ir turinčia stiprų medikų kolektyvą.
„Šios klinikos stuburas yra žmonės“, – ilgamečio gyvavimo receptą atskleidžia jos vadovas. Komandos branduolys dirba daugiau nei dešimtmetį, o dvi gydytojos – net 20 metų. Nuo pat pirmų dienų klinikoje dirbanti vyr. slaugos administratorė Vilija Skvernelienė čia vertina ne tik komandinį darbą, kurio dvasia „Denticijoje“ itin jaučiama, bet ir vadovų požiūrį: „jaučiu išskirtinę pagarbą ir dėmesį, kurio kažin ar sulaukčiau kitur.“
Visgi sakydamas „žmonės“ vadovas turi galvoje ne tik klinikos kolektyvą, bet ir pacientus – jų klinikos sistema skaičiuoja daugiau nei 40 000. Anot P.Lisausko, „šie žmonės mus gyrė, auklėjo, kritikavo, peikė ir džiaugėsi, taip ir motyvuodami, ir skatindami dirbti dar ir dar geriau. Pacientai, akcininko kryptingumas ir stipri komanda yra kertiniai klinikos akmenys, ant kurių skleidžiasi jos sėkmės istorija.“
Kalbėdamas apie ateitį, P. Lisauskas neabejoja – skaitmenizacija daug ką pakeis neatpažįstamai. Pasak jo, pastarasis penkmetis, kai į odontologiją sparčiais žingsniais skverbėsi skaitmeniniai sprendimai, tebuvo įžanga į tikruosius pokyčius, kurių mastai išties stulbinantys.
„Denticijos“ laboratorijos įsigyta dantų frezavimo įranga yra tik šių pokyčių pradžia, labai tikėtina, kad greit gipso maišymo formas pakeis kompiuterių ekranai, perduodantys skenuotus burnos atvaizdus tiesiai iš gydytojo kabineto. Visa tai kilstels odontologiją į naują kokybės lygmenį, kuriame dabartinės darbo vietos vaizdus primins tik istorinės nuotraukos.
VERSLO TRIBŪNA
„Viena žinau – „Denticija“ tikrai išliks ir gyvuos dar ne vieną dešimtmetį, nes tokia yra jos strateginė vizija. Ir čia visada bus svarbus pacientas, o gydytojai gydys nepamiršdami, kad priešais juos sėdi ne liga, o žmogus“, – teigia odontologijos klinikos „Denticija“ direktorius Petras Lisauskas.
UAB „Denticija“ informacija