2017-06-15 19:40

„Promo Cash&Carry“ plečiasi Latvijoje

„Sanitex“ užsimena apie planus tęsti plėtrą Baltijos regione.
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
„Sanitex“ užsimena apie planus tęsti plėtrą Baltijos regione. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Didžiausios šalyje didmeninės prekybos bendrovės „Sanitex“ valdomas prekybos tinklas „Promo Cash&Carry“ atidaro 5-ąją parduotuvę Latvijoje. Investicijos į ją siekia 3,3 mln. Eur.

Sprendimas atidaryti dar vieną parduotuvę Latvijoje, konkrečiai Liepojos regione, priimtas dėl sėkmingo šio regiono ekonomikos, verslo bei turizmo vystymosi. Pastačius naują parduotuvę Liepojos regione sukurta 40 naujų darbo vietų, VŽ teigia įmonė.

Šiuo metu dvi tinklo parduotuvės veikia Rygoje, viena Valmieroje, viena Daugpilyje, o nuo birželio 15-osios – Liepojoje.

„Promo Cash&Carry“ tinklą sudaro 16 parduotuvių Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje.

Pagrindiniai verslo verslui segmento parduotuvių tinklo klientai yra mažos parduotuvės, kavinės, barai, restoranai, biurai, mokymo ir viešojo maitinimo įmonės, kurios ieško pagrindinių produktų kasdieniam verslui.

Iš esmės cash&carry yra sandėlio tipo parduotuvės, kuriose prekės pateikiamos pakuotėmis arba fasuotos didesniais kiekiais. Išvertus iš anglų kalbos „cash&carry“ reiškia „mokėk grynaisiais ir neškis“. „Promo Cash&Carry“ prekių asortimentas siekia 13.000 pavadinimų. Kelis pirmus veiklos mėnesius bus siūlomos daugiau nei 100 skirtingų produktų degustacijos.

„Sanitex“ užsimena apie planus tęsti plėtrą Baltijos regione, tačiau neįvardija, kuriame mieste ji suplanuota.

Cash&carry reiškia verslo modelį, kuris eliminuoja beveik visas kreditavimo operacijas, nes už prekes pirkėjas turi sumokėti grynaisiais, nėra atidėto mokėjimo galimybės. Pajamos, gautos už parduotas prekes, turi būti lygios parduoto prekių kiekio kainai – apskaita iš pažiūros tampa itin paprasta, todėl tai patrauklu šią prekybos formą pasirinkusiam didmenininkui. Pagrindiniai „cash&carry“ didmenininko klientai yra smulkieji prekybininkai – mažmenininkai. Dauguma jų tampa nuolatiniais pirkėjais, užtikrinančiais vadinamuosius pakartotinius pirkimus, kurie svarbūs bet kuriam „cash&carry“ didmenininkui, siekiančiam nuoseklaus augimo.

Dominuoja grynieji

Lietuvoje „cash&carry“ didmeninės prekybos perspektyvos vertinamos prieštaringai. Iš pirmo žvilgsnio atrodytų, kad tokia prekybos forma turėtų būti patraukli bet kuriai valstybei, ypač tai, kurioje šalia didžiųjų veikia nemažai smulkių prekybos įmonių. Tiesa, Lietuvoje smulkieji mažmenininkai linkę kooperuotis. Pavyzdžiui, prekybos įmonių aljansas „Aibė“, Lietuvos kooperatyvų sąjunga.

Šio tipo didmeninės prekybos formą pasirinkusios organizacijos susiduria su tam tikrais sunkumais, kurie iš esmės sumenkina tokio verslo modelio patrauklumą.

Anot ekspertų, pirmiausia sunku suformuoti pakankamą klientų – smulkių mažmenininkų – būrį, kuris teiktų pirmenybę galimybei atsiskaityti grynaisiais. Antra, potencialių naujų klientų paieška problematiška, klientų išlaikymas komplikuotas, o pastovi nuosekli ir abipusiškai naudinga komunikacija beveik neįmanoma. Be to, klientai linkę įsipareigoti nupirkti didesnį prekių kiekį tik esant atidėto mokėjimo galimybei.

„Kadangi „cash&carry“ didmenininkui būtina sumokėti grynaisiais, klientai perka mažesnį prekių kiekį. Pirkinys gali būti vienkartinis, vadinasi, nėra galimybės numatyti ar padaryti veiksmingos įtakos pakartotiniams pirkimams“, – VŽ yra sakiusi Rasa Paulienė, Vilniaus universiteto Ekonomikos fakulteto dėstytoja.

Reorganizuojasi

UAB „Sanitex“ pradeda reorganizavimo procesą, kuriam pasibaigus įmonei pereis visas taip pat reorganizuojamos, tų pačių akcininkų valdomos bendrovės „Officeday“ turtas, darbuotojai, organizacinė struktūra, taip pat teisės ir pareigos. Sprendžiant iš Juridinių asmenų registro elektroniniame leidinyje paskelbto informacinio pranešimo, kaip atskiras juridinis asmuo iki šiol veikusi UAB „Officeday“ bus prijungta prie pagrindinės įmonės bendrovės „Sanitex“ ir užbaigus reorganizavimo procedūrą tokio juridinio asmens neliks. Kitaip tariant, naujiena apie įmonių reorganizavimą reiškia, kad „Sanitex“ valdyba ir akcininkai priėmė sprendimą visiškai integruoti į „Sanitex“ veiklą iš Latvijos įmonės UAB „Aigas Holding“ 2014 m. įsigytas „Officeday“ įmones Baltijos šalyse, sako Albertas Buta, advokatų kontoros „Verum“ partneris.

Jo nuomone, greičiausiai tokios pat procedūros arba jau yra pradėtos, arba artimiausiu metu turėtų būti pradėtos Latvijoje ir Estijoje, prijungiant tose šalyse veikiančias „Officeday“ prie jas kontroliuojančių „Sanitex“ įmonių.

Kadangi „Sanitex“ buvo vienintelis „Officeday“ akcininkas, reorganizavimo procedūrai bus taikomi Akcinių bendrovių įstatyme numatyti supaprastinti reikalavimai: reorganizavime dalyvaujančių įmonių valdyboms nereikia parengti ataskaitos apie numatomą reorganizavimą, o reorganizavimo sąlygų nereikia įvertinti nepriklausomiems auditoriams.

„Creditinfo“ pateikiami Registrų centro (RC) duomenys rodo, kad konsoliduotos „Sanitex“ pardavimo pajamos 2015 m. sudarė 972,6 mln. Eur.

Bendrovė RC kol kas nėra pateikusi ataskaitos už 2016 m. „Sanitex“ interneto svetainėje skelbiama, kad 2016 m. „Sanitex“ grupės apyvarta viršijo 1 mlrd. Eur, o 2017 m. planuojama gauti apie 1,075 mlrd. Eur pardavimo pajamų.

„Creditinfo“ duomenimis, 2015 m. grupės grynasis pelnas siekė 12,8 mln. Eur.

infogr.am::sanitex_akcininkai_

52795
130817
52791