„Auga Group“ pristatė savo sukurtą hibridinį traktorių, masinę gamybą pradės dar šiemet

Lietuvoje sukurtas ir surinktas traktorius yra varomas biometanu ir elektra bei gali nepertraukiamai dirbti iki 12 val. „Augos“ duomenimis, vienas toks traktorius, palyginti su dyzelinu varomais analogais, sumažina anglies dioksido (CO2) emisijas iki 100 tonų per metus.
Kęstutis Juščius, „Auga Group“ generalinis direktorius, sako, kad žemės ūkis yra atsakingas už 20% pasaulinių CO2 emisijų, o realių sprendimų, kaip sumažinti sektoriaus sukuriamą taršą iki šiol nebuvo.
„Prieš metus pristatėme hibridinio traktoriaus prototipą. Atlikome technologijos bandymus, kurie leido patobulinti koncepcinį traktoriaus modelį, ir šiandien turime visiems žadėtą rezultatą – naują „Auga M1“ versiją. Pirmosios gamybos partijos traktoriai jau 2023 m. pradės savo darbus ūkiuose“, – pranešime cituojamas vadovas.
Pasak jo, pasiūlymų gaminti pirmąją traktorių partiją susilaukta ne tik iš Lietuvos, bet ir užsienio gamintojų. Tačiau pirmajai gamyklinei partijai pasirinkta patirtį turinti „Rokiškio mašinų gamykla“.
Pirmąją partiją sudaro trys traktoriai. Kiekviename jų yra įmontuoti skirtingi komponentai. Serijinei gamybai bus naudojamas tas technologinių sprendimų derinys, kuris gamybinių bandymų metu parodys geriausią rezultatą. Gamyklinėje hibridinio traktoriaus „Auga M1“ versijoje panaudoti pasaulyje žinomų gamintojų komponentai, pavyzdžiui, „Ford“ vidaus degimo variklis, „Claas“ kabina.
Kuriant gamyklinę traktorių versiją buvo atnaujintas dizainas. K. Juščiaus teigimu, ši versija taps tolesnės gamybos pagrindu.
Hibridinis traktorius unikalus savo sprendimais, kurių iki šiol didieji pasaulio žemės ūkio technikos gamintojai neišsprendė – tai galimybė dirbti ilgas darbo valandas ir patogus kuro papildymas, mano kūrėjai.
„Iki šiol pasaulyje sukurti dujomis varomi traktoriai laukuose pajėgė dirbti tik iki 4 valandų, kadangi dujų balionai fiziškai netilpdavo į konstrukciją. Mūsų inžinierių sukurta konstrukcija leidžia sutalpinti didesnius biometano dujų balionus. Antroji kliūtis, kuri neleido biometanu varomiems traktoriams išplisti – neišvystyta degalinių infrastruktūra. Mes šią problemą išsprendėme, pasiūlydami greitai bei patogiai pakeičiamą dujų kasetę, kuri pripildoma ne traktoriuje, o biometano gamykloje ir pristatoma į kiekvieną ūkį“, – aiškina K. Juščius.
Kaip jau minėta, „Auga M1“ traktorius naudoja hibridinę biometano-elektros kuro sistemą. Traktoriui dirbant, vidaus degimo variklis, varomas biometanu, generuoja energiją ir tiesiogiai perduoda ją į elektros variklius, kurie suka ratus. Dirbant įprastomis sąlygomis, kurios nereikalauja didelės galios, traktorius kaupia sugeneruotą energijos rezervą baterijose. Tokia sistema nešvaisto energijos mažo apkrovimo sąlygomis, naudoja nedidelį, bet efektyvų variklį ir geba išgauti didžiulę galią, kai jos prireikia.
Anot „Auga Group“ generalinio direktoriaus, bus siekiama, kad naujausiais traktoriais galėtų naudotis ne tik Lietuvos, bet ir pasaulio ūkininkai. Be to siekiama, kad traktoriaus „Auga M1“ eksploatacijos sąnaudos būtų tokios pačios, kaip ir dyzelinu varomų traktorių.
Bendra investicijų suma, iki šiol skirta sukurti traktoriaus „Auga M1“ koncepcinį modelį ir pagaminti pirmąją partiją, viršijo 3 mln. Eur. Nuo prototipo pristatymo bendrovė du kartus padidino savo inžinierių komandą ir turi planų pasamdyti dar daugiau inžinerinę kvalifikaciją turinčių darbuotojų.
Verslininko K. Juščiaus netiesiogiai kontroliuojama „Auga Group“ technologijas vysto per bendrovės valdomą įmonę „Auga Tech“.