„Unilever“ verslo optimizavimo planai gali užkabinti ir Mažeikių gamyklą

Mažeikiuose plataus vartojimo prekių milžinei priklauso ledų gamybos UAB „Unilever Lietuva ledų gamyba“ ir šaldytos produkcijos didmenininkė UAB „Unilever Lietuva distribucija“.
„Unilever“ skelbia ketinanti parduoti kelis maisto produktų kategorijos prekių ženklus, kurių bendra apyvarta siekia iki 1 mlrd. Eur. Heinas Schumacheris, „Unilever“ vadovas, Nyderlandų finansų dienraščiui FD pažymi, kad šis pardavimas yra dalis strategijos, kuria siekiama optimizuoti verslą ir sutelkti dėmesį į pagrindines sritis.
Pasaulyje produkciją „Unilever“ gamina 280 gamyklose, jai priklauso virš 400 prekių ženklų, tokių kaip „Calve“, „Rama“, „Creme Bonjour“ „Knorr“ ir t. t.
Pasak H. Shumacherio, kompanija siekia atsikratyti „eklektiško asortimento“ ir sutelkti dėmesį į padažus, prieskonius ir produktus, skirtus restoranams bei profesionalų virtuvėms.
Kartu jis priduria, kad ne visi šių kriterijų neatitinkantys vardai bus parduoti.
„Tai ne išpardavimas. Visada bus prekių ženklų, kurie strategiškai nėra tobuli, tačiau jie liks „Unilever“ dalis“, – atkreipia dėmesį H. Schumacheris.
Nors konkrečių pavadinimų vadovas neįvardija, anksčiau „Reuters“ pranešė, kad „Unilever“ svarsto galimybę parduoti keletą olandiškų prekių ženklų, įskaitant „Unox“ sriubas ir „Conimex“ prieskonius.
Pastaraisiais metais „Unilever“ neslėpė planų pertvarkyti veiklą ir sutelkti dėmesį į 30-ies stipriausių prekių ženklų rinkodarą bei efektyvesnį verslą, ypač Europoje.
Bendrovė taip pat bando parduoti nedideles įmones Jungtinėje Karalystėje ir kitose Europos šalyse.
Su bendrovės „Unilever Lietuva ledų gamyba“ direktore Odeta Girskiene VŽ nepavyko susisiekti. Mažeikių įmonė turi 103 darbuotojus.
Poveikis verslui
H. Shumacherio teigimu, portfelis mažinamas, nes „Unilever“ siekia didesnio efektyvumo, nori sutelkti išteklius į perspektyviausias kategorijas. Tikimasi, kad tai leis ne tik sumažinti kaštus, bet ir sustiprinti savo pozicijas profesionalaus maitinimo segmente.
Grupė pradeda išlaidų mažinimo programą, kurios apimtis per ateinančius trejus metus sudarys apie 800 mln. Eur. Siūlomi pokyčiai palies apie 7.500 darbuotojų visame pasaulyje, o bendros išlaidos pertvarkai per šį laikotarpį turėtų siekti maždaug 1,2% visos apyvartos.
Skaičiuojama, kad darbuotojų skaičius sumažės 5,9% – dabar „Unilever“ dirba 128.000 žmonių.
Šių metų pradžioje dėl potencialių pirkėjų trūkumo „Unilever“ atidėjo ledų padalinio pardavimą. Ledų verslas sudaro apie 16% pasaulinių „Unilever“ pardavimų, o kai kuriose šalyse siekia trečdalį arba 40%.
Nors plataus vartojimo prekių milžinė turi tokių stiprių ledų prekių ženklų kaip „Magnum“, „Cornetto“ ir „Ben & Jerryʼs“, ji nesugebėjo rasti pirkėjo savo šaltųjų desertų padaliniui.
Pagrindinės priežastys, dėl kurių nebuvo susidomėjimo, buvo didelė turto vertė – apie 15 mlrd. Eur – ir sudėtinga tiekimo grandinė. Atsisakius bandymų parduoti, šį padalinį nuspręsta įregistruoti kaip atskirą bendrovę.
Šį rudenį „Unilever“ pardavė savo verslą Rusijoje ir Baltarusijoje. Sandoris apėmė bendrovės turtą, įskaitant keturias gamyklas Jekaterinburge, Omske, Sankt Peterburge ir Tuloje, jo sąlygos nebuvo atskleistos.
Tik iki rugsėjo 30 d.
fiziniams asmenims nuo 18 Eur/mėn.
- Esminių naujienų santrauka kasdien
- Podkastai - patogu keliaujant, sportuojant ar tiesiog norint išnaudoti laiką produktyviau
- Manopinigai.lt - praktiški patarimai apie investavimą, realūs dienoraščiai