„Norfos“ lentynose – brandintos jautienos pasiūla

Prasidėjus lauko pramogų ir kepsnių sezonui, auga ne tik jau įprastos šviežios mėsos, bet ir vis populiarėjančios brandintos jautienos paklausa. Tokį produktą prieš metus įvedusi Norfa šį sezoną skirs eksperimentui brandintos jautienos talpyklas operatyviai paskirstys ir, jei reikės, perveš į tuos miestus ir regionus, kuriose bus jaučiamas didžiausias poreikis. Kai kuriose parduotuvėse paklausa tokia didelė, kad šio produkto jau tenka ir palaukti.
Sausas jautienos brandinimas senas ir vėl naujai atrastas bei naujoms technologijoms pritaikytas natūralus procesas, kuris padeda išgauti labai geras jautienos savybes ir skonį.
Viskas vyksta paprastai, natūraliai ir be papildomo apdorojimo. Šviežia jautienos nugarinė dalis mažiausiai tris savaites laikoma tam tikroje talpykloje, spintoje, kur palaikoma vieno laipsnio temperatūra ir 80% drėgmė. Šios sąlygos leidžia natūraliems fermentams nudirbti savo darbą: praradus dalį drėgmės, jautienos skonis suintensyvėja, įgauna vytinto kumpio ir brandinto sūrio paskonį, o fermentams naikinant tarpraumenines skaidulas, mėsa minkštėja, brandinimo procesą aptaria Norfos prekybos tinklo vyr. mėsininkas Dainius Bartošius.
Tinklo parduotuvėse jau įrengtos 35 brandinimo talpyklos. Šiandien brandinta jautiena dažniausiai naudojama kepsniams. Norfos tinkle iš jos pjaustomi bent trijų rūšių nugarinės, antrekoto ir išpjovos kepsniai. Jie yra labai lengvai paruošiami, nereikia marinuoti ar skaninti dideliu kiekiu prieskonių.
Žmonės vis labiau atranda taip paruoštą mėsą. Kartu su kepsninių bumu ieškoma naujų skonių, o tai išaugino ir brandintos jautienos paklausą. Kai kuriose parduotuvėse net tenka jos palaukti. Pandemija taip pat padarė įtakos visi daugiau gamino namuose, negalėjo eiti į restoranus, o įprasta mėsa kitiems jau kiek ir pabodo, sako D. Bartošius.

Reaguos į pirkėjų norus
Didžiosiose Norfos parduotuvėse galima rasti po kelias brandintos mėsos talpyklas, kitos išskirstytos į regionus ir kitus miestus pagal šiuo metu matomą poreikį. Dainius Dundulis, Norfos mažmenos valdybos pirmininkas, sako, kad šis sezonas bus kaip tam tikras eksperimentas. Bus vertinama, kuriuose rajonuose ar miestuose jaučiama didžiausia brandintos jautienos paklausa ir brandinimo spintos bus pervežamos ten, kur poreikis didžiausias.
Stebime paklausą, vertiname, analizuojame, gal kažkur reikės pridėti papildomai, gal kitur nebus poreikio. Turime reaguoti į tai, ko pirkėjas nori. Su šiuo produktu pradėjome dirbti prieš metus pavasarį ir startavome tik trijose parduotuvėse, jose brandinta jautiena greitai atrado savo pirkėją. Norfos bazėje jau pastatėme tris talpyklas, nes poreikis itin didelis ir dviejų nebeužteko. Yra žmonių, kurie ateina konkrečiai ieškodami būtent brandintos jautienos, sako D. Dundulis.
Karaliauja kiauliena
Norfos tinklas garsėja itin kokybiška šviežios mėsos pasiūla. Tiesa, didžioji dalis parduodamos šviežios mėsos vis dar yra kiauliena. Nors Norfoje galima rasti ir labai kokybiškos veislinių galvijų jautienos, tačiau paklausa dar per maža, kad šis segmentas įsivažiuotų. Tai lemia tiek tradicija pirkti įprastą produktą, tiek ir didesnė jautienos kaina.
Kita vertus, pasak D. Dundulio, džiugu matyti, kad paklausa po truputį auga ir jautienos pirkėjų jau atsiranda ne tik didmiesčiuose, bet ir regionuose. O brandintos jautienos kepsniai tam tikra niša, kuri vis labiau patraukia pirkėjus.
Pavojaus signalų dar nematyti
Brangesnio kokybiško produkto įvedimas yra tarsi atsakas į didesnį vartojimą, augančią perkamąją galią. Ir nors rekordinė infliacija jau stabdo projektus bei augina visų prekių kainas, pasak D. Dundulio, baimių, kad brandinta jautiena vėl taps mažiau įperkama, kol kas nėra, nes ir bendros infliacijos įtakos vartojimui tinklas kol kas dar nejaučia.
Kainos pakilo, tai tiesa, bet pirkimas, vertinant svoriu, niekuo nesumažėjo. Žmonės kaip pirko maisto produktus, taip perka. Paprastai, kai pradedama taupyti, matome žaliavinių produktų miltų, aliejaus ir pan. augimą. Kitaip tariant, pirkėjai pradeda gausiau rinktis tuos produktus, iš kurių vėliau namuose gaminami patiekalai. Kol kas tokio pokyčio nėra, priešingai, toliau labai stipriai auga paruošto maisto grupės, sako D. Dundulis.
Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos Verslo žiniose, Sodros, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti