Norfa | Lietuviškas tinklas Norfa | Lietuviškas tinklas Norfa | Lietuviškas tinklas Norfa | Lietuviškas tinklas Norfa | Lietuviškas tinklas

VERSLO TRIBŪNA

RĖMIMAS
2025-07-18 06:30

„Norfa“: kodėl kokybiškų bakalėjos prekių galime pasiūlyti ne procentais, o kartais pigiau

„Norfos“ parduotuvės išsiskiria plačiu bakalėjos prekių asortimentu, kurį pirkėjai vertina dėl kainos ir kokybės santykio, o konkurencingą kainą gali pasiūlyti, nes daugumą prekių vežasi be tarpininkų tiesiai iš gamintojų.
„Norfos“ parduotuvės išsiskiria plačiu bakalėjos prekių asortimentu, kurį pirkėjai vertina dėl kainos ir kokybės santykio, o konkurencingą kainą gali pasiūlyti, nes daugumą prekių vežasi be tarpininkų tiesiai iš gamintojų.
„Siūlydamos ir kituose tinkluose parduodamų bakalėjos prekių, „Norfos“ parduotuvės išsiskiria ir plačiu originaliu asortimentu, kurį pirkėjai ypač vertina dėl kainos ir kokybės santykio. Konkurencingą kainą galime pasiūlyti, nes daugumą prekių vežamės ne per tarpininkus, o tiesiai iš gamintojų“, – pasakojimą apie bakalėjos prekių grupę pradeda Dainius Dundulis, 160 parduotuvių Lietuvoje turinčios UAB „Norfos mažmena“ valdybos pirmininkas ir gamybos bei logistikos UAB „Rivona“ generalinis direktorius.

Jis akcentuoja, kad „Norfos“ tinklas ir jam prekes importuojanti bei gabenanti „Rivona“ nuo pat pradžių laikėsi politikos prekes iš Lietuvos ar kitų šalių gamintojų pirkti tiesiogiai, be tarpininkų. Tai leidžia pirkėjams pasiūlyti ne tik patrauklią kainą, bet ir kontroliuoti kokybę.

Išperka dešimtis konteinerių konservuotų agurkų

„Tai atsakymas ir į ne vienam keliautojui kylantį klausimą: kodėl kai kurių Lietuvoje pagamintų gaminių užsienyje gali nusipirkti pigiau nei mūsų šalyje, – nes užsienio tinklai gaminius dideliais kiekiais perka tiesiai iš gamintojų ir nemoka nei mokesčio tarpininkui, nei rinkodarai, – „Norfos“ prekių pirkimo politiką atskleidžia jos vadovas. – Taip organizuodama pirkimus „Norfa“ gauna „švarią“ gaminių kainą, be pridėtinių išlaidų, o lentynose pirkėjas tai mato: bakalėjos ir kitos prekės mūsų tinkle ne tik konkurencinga kaina, bet ir didelės įvairovės.“

D. Dundulis akcentuoja, kad bakalėjos prekių asortimentas per daugiau kaip ketvirtį amžiaus veiklos iš esmės pasikeitė.

„Tai lemia daug aplinkybių: žmonės pamato daugiau pasaulio ir jų poreikiai plečiasi, jų gyvenimo tempas spartėja ir labiau vertinamas laikas, didėja noras išbandyti naujoves ir egzotiškus skonius, – teigia „Norfos“ vadovas. – Pavyzdžiui, jei prekybos tinklo veiklos pradžioje prieš 25 metus ar net prieš dešimtmetį konservuotų agurkų parduodavome kukliai, tai dabar jie – paklausi prekė, kurios parduodame ypač didelius kiekius. Akivaizdu, kad konservavimui žmonės skiria vis mažiau laiko, įvairių skonių agurkus stiklainiuose renkasi parduotuvėje.“

Šiandien kas mėnesį Turkijos agurkų konservų gamyklos į „Norfos“ parduotuves išsiunčia dešimtis konteinerių su marinuotų agurkų stiklainiais. „Norfa“ daliai Turkijos gamintojų jau tapo didžiausia pirkėja.

Sojos padažai ir grybai – tiesiai iš Azijos gamintojų

D. Dundulis akcentuoja, kad, pavyzdžiui, sojos ir sojos pagrindu gaminamus padažus dabar „Norfa“ gauna tiesiai iš šio produkto gamyboje besispecializuojančių įmonių Kinijoje.

„Tiekti įvairių rūšių sojos padažams atsirinkome patikimus kokybiškos produkcijos gamintojus Kinijoje. Jie puikiai išmano Azijos virtuvę, jos įvairovę ir gali pasiūlyti originalių, šią virtuvę geriausia reprezentuojančių sojos padažų. Todėl drąsiai galiu tvirtinti, kad „Norfos“ parduotuvėje azijietiško maisto gurmanas ras autentiškų sojos padažų, kurie yra labai svarbus ingredientas šio krašto patiekalams, – tvirtina Saulius Balkus, „Norfos“ prekių grupės vadovas, šioje pozicijoje patirtį kaupiantis jau beveik 30 metų. – Kita svarbi Azijos virtuvės patiekalų sudėtinė dalis – įvairūs grybai. Jų pasirinkimas mūsų parduotuvėse– taip pat platus, o kai kuriais Lietuvoje išskirtinai prekiauja tik „Norfa“.

D. Dundulis akcentuoja, kad šias prekes Azijos šalyse „Rivona“ perka labai dideliais kiekiais, jų atgabenama pilnais konteineriais, o tai lemia galutinę patrauklią kainą pirkėjui.

„Tiesa, nuo tinkamos Lietuvos pirkėjui prekės radimo iki jos padėjimo ant lentynos parduotuvėje gali užtrukti ir kelis metus. Pavyzdžiui, maisto produktus atsisiunčiame bandomaisiais kiekiais, juos patys ragaujame, po to pasiūlome pirkėjams keliose parduotuvėse. Jei paklausa tenkina, tuomet užsakome didelius kiekius. Visas šis procesas – nuo „atradimo“ iki prekybos visame „Norfos“ tinkle – paprastai trunka metus ar net gerokai ilgiau. Beje, gyventojų skoniai skirtingose šalyse skiriasi, o užsakydami jų ypač didelius kiekius gamintojo galime prašyti gaminti pagal mūsų receptą, kuris geriausiai tenkina Lietuvos gyventojus.“

„Norfos“ pirkėjams netrukus bus pasiūlyta ir konservuotų paprikų, kurios jau „praėjo“ skonio bandymus.

embedgallery::https://foto.vz.lt/embed/3101?placement=

Padėjo atrasti konservuotus mangus

Kai kurios prekės „Norfos“ pirkėjus pasiekia įkvėptos... atostogų. Svetur paragautais skoniais, kurie palieka neišdildomą įspūdį, norima pasidalinti ir su Lietuvos gurmanais.

„Azijos šalyse gana populiarūs ir palyginti pigūs mangai, jų viešėdamas svetur ragauja dažnas. Nusprendėme jų konservuotų skiltelių pasiūlyti Lietuvos pirkėjams. Rizikavome, nes iki tol tokio produkto Lietuvoje nebuvo, tad ir dėl jo paklausos galėjome tik spėlioti. Šiandien galime tvirtinti, kad tai ypač paklausus produktas tarp „Norfos“ pirkėjų, jo parduodame labai didelius kiekius“, –apie išskirtinį „Norfos“ pirkėjų pamėgtą produktą pasakoja S. Balkus.

„Norfa“ savo pirkėjams ypač geromis kainomis siūlo ir Lietuvoje nuolat populiarėjantį alyvuogių aliejų, taip pat ir aukščiausios kokybės „Extra Virgin“. Aliejus, kaip ir daugelis kitų gaminių, yra perkamas tiesiai iš gamintojų Ispanijoje, Portugalijoje, Graikijoje, Italijoje.

„Atsirinkę patikimus nuolatinius alyvuogių aliejaus gamintojus ir tiekėjus šiandien pirkėjui jį galime pasiūlyti ypač geromis kainomis, kurios, palyginti su kitais prekybos tinklais, gali būti net ne procentais, o kartais mažesnės už tą pačią kokybę,“ – tikina „Norfos“ vadovas.

Kokoso pienas, uogienės, arbatos – tik natūralūs

S. Balkus pasakoja ir dar apie vieną išskirtinį „Norfos“ pirkėjams siūlomą gaminį – kokoso pieną. Jo mėgėjai, matyt, puikiai žino, kad dalis taip vadinamo pieno yra pagamintas iš daugybės ingredientų, nors natūralus produktas turi tik dvi sudedamąsias dalis: kokoso minkštimo ekstraktą ir vandenį.

„Būtent natūralų kokoso pieną be papildomų priedų ir perka „Norfos“ pirkėjai. Jį tiesiogiai vežamės iš gamintojų Šri Lankoje. Gal tai ir ne pigiausias produktas, bet kokybė garantuojama“, – akcentuoja S. Balkus.

Rimas Ragoža, beveik du dešimtmečius dirbantis „Norfos“ prekių grupės vadovu, pabrėžia, kad nuolat auga ir išskirtinai „Norfoje“ siūlomų Bavarijos garstyčių, krienų su grietinėle ar spanguolėmis, mėsos konservų stiklainiuose pardavimai.

„Norfos“ išskirtinumas – prekiaujame įvairios mėsos – kiaulienos, kalakutienos, vištienos – konservais stiklainiuose. Pirkėjas mato, kokios sudėties ir kokybės gaminį perka. Gal ir todėl jų parduodame ypač didelius kiekius, nes kokybė matosi dar neatidarius indo“, – teigia R. Ragoža.

D. Dundulis antrina, kad nuolat augančią mėsos konservų paklausą iš tiesų lemia tai, jog jų sudėtis ir kokybė nėra slepiama skardinėse. Dėl kokybės vertinamos ir „Norfoje“ parduodamos uogienės, kurios gaminamos tik iš uogų ar vaisių ir cukraus be tirštiklių, skonio stipriklių, kvapiklių ir kitų pridėtinių medžiagų ar visokių E. Tiesiai iš gamintojo vežamas ir konservuotas tunas, kurio kokybė ir kaina ypač patraukli.

„Arbatą taip pat vežamės tiesiai iš gamintojų, o tiksliau – augintojų ir gamintojų, – akcentuoja D. Dundulis. – Pats perku ir geriu tik šią arbatą, nes žinau jos kelią nuo arbatos krūmo plantacijoje Šri Lankoje iki „Norfos“ lentynos. Kiti arbatų, kuriomis prekiaujama Lietuvoje, gamintojai perka arbatžoles iš įvairių jų augintojų ir iš šių mišinių gamina arbatas. Mūsų parduodamos arbatos kelias iki pirkėjo yra tiesiausias.“

VERSLO TRIBŪNA

RĖMIMAS

Pateikti tai, ko neturi kiti

„Norfa“ savo pirkėjams nuolat pasiūlo naujų skonių, naujų gaminių. Neseniai „atrasta“ ir pradėta prekiauti nedidelio gamintojo kukurūzų traškučiais, kurie Lietuvos pirkėjų buvo puikiai įvertinti. D. Dundulis pripažįsta, kad dešimtmečius patirtį kaupę prekių grupių vadovai jaučia, kurie gaminiai gali sulaukti teigiamo pirkėjų vertinimo. Tačiau „pasitaiko ir pralaimėjimų, – bet tai tik dar labiau praturtina patirtį ir ateityje veda link geresnių sprendimų“.

Skaičiuojama, kad 100% pataikymas su naujomis prekėmis siekia apie 10–20% nuo visų pasiūlymų pirkėjams. Nuo pirmųjų bandymų iki didelės paklausos sulaukusių prekių užsakymo visoms 160 „Norfos“ parduotuvių, kai siekiama išskirtinumo, – pateikti pirkėjui tai, ko nesiūlo kiti mažmeninės prekybos tinklai – gali trukti ir trejetą metų, ypač jei gamintojas Azijos šalyje.

„Kai perki tiesiai iš gamintojų, su jais gali derinti sudėtį, koreguoti skonio savybes. Perkant didelius kiekius gamintojas linkęs įsiklausyti, o mūsų pirkėjui – tai tik į naudą: jis gauna tai, ko labiausia nori, – akcentuoja „Norfos“ ir „Rivonos“ vadovas. – Bet taip pat svarbu, kad garantuodami aukštą kokybę savo pirkėjui galime pasiūlyti prekių ypač patraukliomis, dažnai ne procentais, o kartais geresnėmis kainomis nei kiti mažmeniniai šalies tinklai. Taip pat džiugina pirkėjų atsiliepimai, kad „Norfos“ siūlomas asortimentas gerokai platesni nei kitų mažmeninės prekybos tinklų, ypač naujojo rinkos dalyvio. Jie viešai skelbia, kad siaurina asortimentą, o „Norfoje“ jis išlaikomas gana platus. Siūlydami populiariausių prekių ženklų gaminius mes taip pat turime plačiausią tik „Norfos“ tinkle randamų prekių pasiūlą. „Norfos“ pirkėjas linkęs bandyti naujoves – ir mes tam esame nuolat pasiruošę: rasti ir pasiūlyti tai, ko reikia mūsų pirkėjui.“

52795
130817
52791