Naujojo PC „Akropolis“ projektą Architektų taryba vertins pakartotinai

Lapkritį jai pirmą kartą pristatyti prekybos centro priešprojektiniai pasiūlymai, kurie iš esmės įvertinti teigiamai. Apie tai plačiau galite skaityti šiame VŽ straipsnyje.
Dabar sausį vyksiančiame tarybos posėdyje bus vertinamas detalesnis projektas, taip pat plačiau ketinama analizuoti transporto judėjimą kvartalo viduje bei jo sąsajas su aplinka.
„Atnaujindami projektą siekiame maksimalios dermės su sostinės plėtros kryptimi. Projektuodami kvartalą išsikėlėme uždavinį, kad jis taptų atviras miestui, jungtų skirtingas funkcijas ir jame būtų kuo daugiau įvairovės. Ruošdami projektinius pasiūlymus ypatingą dėmesį skirsime efektyvių transporto sprendimų paieškai, kurie užtikrintų sklandų viešojo transporto, automobilių, pėsčiųjų ir dviratininkų judėjimą“, – pranešime teigia Manfredas Dargužis, projektą plėtosiančios bendrovės „Akropolis Group“ direktorius.
Anot jo, įmonė yra pasiruošusi atsižvelgti į architektų rekomendacijas bei pateikti geriausius įmanomus teritorijos atgaivinimo ir integravimo sprendinius.
„Atvira diskusija ir įsiklausymas į specialistų nuomonę leis pasiekti geriausių rezultatų. Pavyzdys, kuriuo rėmėsi projekto autoriai, siekdami kompleksą integruoti į miesto audinį – Vittorio Emanuele pasažas Milano senamiestyje“, – pranešime teigia M. Dargužis.
Bendrovė skelbia, kad jos lėšomis bus rekonstruojama sankryža tarp Geležinio Vilko, Gerosios Vilties ir M. K. Čiurlionio gatvių, Gerosios vilties gatvės pradžioje įrengtas žiedas, po Geležinio Vilko gatve – požeminės pėsčiųjų ir dviratininkų perėjos bei vienas iš įvažiavimų į komplekso automobilių stovėjimo aikštelę.
Po šių infrastruktūros pakeitimų Geležinio vilko, Gerosios vilties ir M. K. Čiurlionio gatvių sankryža taptų nereguliuojama, išaugtų jos pralaidumas.
Taip pat ketinama rekonstruoti Eigulių gatvės dalį, sutvarkyti dalį M. K. Čiurlionio gatvės prieigų, įrengti 2,5 km naujų dviračių bei pėsčiųjų takų.
embedgallery::https://foto.vz.lt/embed/1100?placement=
Iki svarstymo sausį taryba tikisi gauti transporto sprendinių analizę ir skaičiavimus, aiškiau apibrėžtą integralumą su Vingio parku, tiek tūriniais–erdviniais, tiek funkciniais sprendimais. Taip pat – aiškiau apibrėžtus pėsčiųjų ir dviratininkų patekimus prie Neries pakrantės, pagrindimą dėl projektuojamo kvartalo integralumo su miesto centrų struktūra.
Architektai taip pat rekomenduoja suteikti daugiau įvairovės bendram komplekso siluetui, išgryninti kvartalų struktūrą – lauko gatvelių, viešų erdvių ir vidinių kvartalo praėjimų, įvertinti prekių ir krovinių pristatymo galimybes į įvairias planuojamo kvartalo vietas, atlikti projektinių sprendinių poveikio aplinkai analizę ankstyvoje projektavimo stadijoje bei aiškesniam kvartalo suvokimui numatyti maketą ar 3D modelį be smulkių aplinkos elementų.
Kvartalo projektinius pasiūlymus pristačius Architektūros tarybai, toliau jie bus pristatomi visuomenei, o gavus statybos leidimą, buvusioje gamyklos „Velga“ teritorijoje statybas tikimasi pradėti 2022 m.