Jei norite toliau klausytis „Verslo žinių“ tinklalaidžių, prašome tapti VŽ premium nariu.
RUBRIKOS NAUJAUSI
2025-09-18 13:53
2025-09-16 05:45
RĖMIMAS
2025-09-16 05:15
RĖMIMAS
2025-09-15 06:15
RĖMIMAS
2025-09-15 06:00
RĖMIMAS
2025-09-15 05:30
Komentuoti ir vertinti gali tik prisijungę skaitytojai
VISI KOMENTARAI
O pinigai iš kur? 2020 m. tikriausiai bus recesija fiksuota, vienas metro kilometras kainuoja 100-300 mln. Eur --- iš kur mums traukti milijardus? O dar išlaikymas, priežiūra, remontas? Visa tai miestui, kuris jau kelis dešimtmečius sukiojasi vos ties ~550 tūkst. gyventojų riba.
pasiskolinsim iš tų kurie gražinti neprašo. Girdėjau milijardus į kairę ir į dešinę dalina.
Na šiaip Vilniuje su priemiesčiais gyvena mažiausiai 700 tūkst.. Pasižiūrėkite vien pagal dirbančiųjų ir gyventojų santykį su kitais miestais.
Bet taip, metro Vilniuje - nesąmonė. Autobusų juostos visur, su fiziniais apribojimais ten važiuoti automobiliu, pirmumas sankryžose, daugiau maršrutų ir pan. - kainuotų dešimtis kartų pigiau, skirtumas laiko prasme būtų nedidelis tarp metro ir autobusų, ir tą būtų galima padaryti 20 metų greičiau.
❤️ ︍Į︍v︍︍er︍t︍in︍k ma︍no...Žinant kiek laiko tiesiama Šiaurinė gatvė, reikėtų turėti omeny, kad metro atsirastų po maždaug 20-30 metų. Visi otkatai jau bus išleisti, o dauguma iniciatorių pas Šv Petrą. Sąskaitos vaikams ir anūkams.
20 metų metro tiesti kokius 10 km yra normalu.
Aš siūlau kosmodromą daryti. geras dalykas tikrai atsipirks, kelsim palydovus SapceX ir Nasa. O dar geriau, statom mėnulyje bazę.
Tikra teisybė ponas,kam smulkintis tokiems niekams kaip metro linijas įrenginėt,reikia mąstyt kaip Didysis kombinatorius Ostapas Benderis!)
Vilniečiai mėgsta naudotis savo transportu. Taigi metro, ir tai su lengvatomis, naudosis tik pensininkai ir besimokantys (kaip dabar su autobusais/troleibusais). Todėl jokios racijos tiesti metro nėra. Nebent patys vilniečiai iš savo kišenės.
Norėčiau pensijoje prasilėkti su Vilniaus metro...
Jus gal juokaujat?
Helsinkis panašaus dydžio kaip Vilnius. Kadangi parkavimas centre brangus, į centrą su mašina išlendu gal kokį kartą per mėnesį ar du. Visuomet naudojuos metro. Tad jei metro įgyvendinimas Vilniuje būtų suplanuotas teisingai, jei būtų išvengta korupcijos, atkatų ir dirbtinio kainų išpūtimo, manau tai būtų superinis sprendimas miestui.
čia ne Helsinkį reiktų su Vilnium lyginti, ir ne svarstyti, "ar tauta nori metro", o modeliuojant, prognozuojant srautus ir pokyčius lyginti Vilniui įvairias alternatyvas, ką jau yra darę VGTU, ir tai puikiai pasiteisino su atskirom juostom ir greitaisiais autobusais. Bet kam politikams racionalūs sprendimai, jiems vis prireikia megaprojektų už milijardus, kitaip nėra ko sėdėti tam Seime. "Būti atomine valstybe" - prašom, "pasivažinėti metro" - o kodėl ne ;-) Už - daugiausia kolchozas ir lddp, keli paksistai, viena gera žinia ta, kad naujam seime daugumos jų nebus ir šitas burbulas toliau nepajudės. O visos smegenų kempinligės ar tiesiog paprastosios korupcijos aukos čia: https://www.lrs.lt/sip/portal.show?p_r=37067&p_bals_id=-39853
Helsinkis kai metro statė, buvo kiek kiti laikai. Nei kas suprato kaip skaičiuoti pinigus, asmeninis transportas buvo super brangus, ir dar daug kitų niuansų. Ir visiškai pritariu Maurui, autobusų juostos ir prioritetas jiems visur, daugiau maršrutų ir pan., kainuotų dešimtis, jei ne šimtus kartų pigiau, galėtų būti įgyvendinta kelių metų bėgyje. Bet reikia ir kitos pusės, baigti su tuo nemokamu parkavimu savivaldybės teritorijose, baigti plėsti kelius neribotai ir kitais būdais subsidijuoti asmeninį transportą.
++, dar įvažiavimą į centrą apmokestinti. Šiaip čia antrą dešimtmetį besitęsiantis zykaus bandymas joti ant nudvėsusio arklio su savo "metro sąjūdžiu". Jis dėl to 2019-ais net sulipdė ir į Vilniaus tarybą stūmė "Gedimino miestas" visuomeninį komitetą, tik mandatų gavo 0. O būrelis wannabe politikų, kurie dauguma net kvadratinės lygties neišspręstų, vis balsuoja, ir nei skaičiai nei logika čia nesvarbu. Nes reikia gi kaip nors pateisint savo buvimą, o gal "ypatingos svarbos" projekto vykdytojai kaip nors atsidėkos...
Helsinkis kelis kartus tankiau apgyvendintas plotas 213km2 vs Vilnius 400, gyv., tarkim, vienodai. Su tankumu gali visokių gerų infrastruktūrinių dalykų turėti.
EsoE --> Helsinkio metro jungia ir Espoo ir Vanta miestus. Paskaičiuok ir jų plotus tuomet. Abim --> naujausios Helsinkio metro linijos atidarytos prieš kelerius metus. Šiuo metu vyksta naujų linijų statyba. Pinigai leidžiami dabar.
kamsti nuo kovo men nebesedejau. Kam tas metro?
Kai stato kiekvieną viaduka, aplinkelį ar kitą griozdą irgi gieda, kad kai tik padarysim - iškarto sumažės kamščiai. Ir nei karto nesumažėjo. Ir nesumažės. Nes kai tik sumažėja - papildomi žmonės traukia auto grabus iš pakampių kad patogiai riedėtų ir vėl viskas užsipildo. Jeigu normaliai apmokestintų asmeninius auto, o centre iš viso uždraustų vidaus degimo - visi draugiškai pereitų į viešąjį ir nereikėtų jokių metro. Bet aišku, taip tvarkantis milijonų nepraplausi..
Kaip tai nesumažėjo, sumažėjo. Tai gyventojai nusipirko dar automobilių. Kai vakarinis aplinkėlis atsidarė, tai du metus iš vis be kamščių važinėjau. Po 2 metų tiek užsiveisė automobilių, kad liko tas pats kaip buvo. Netiki? Pasižiūrėk kelių direkcijos duomenis apie automobilių srautus.
TV bokštą renovuoja, tiltą prie litexpo stato, antrą tiltą prie seimo stato, šiaurinę gatvę tiesia, stadioną prie akropolio jau beveik pastatė, apšvietimą modernizavo - nei vienos senos lemputės nėr; visos LED taupios ir ryškios, kongresų centras atnaujintas, geležinkelio stotis atnaujinta, Mykolo Lietuvio gatvė jau greit bus nutiesta, o dar kiek daug smulkesnių projektų tokių kaip Gariūnuose esanti Kogeneracinė jėgainė (biokuro blokas) ir Gariūnų viadukas... Kiek daug mūsų valdžia visko atlieka - jau ir metro planuoja :)
kaip gali kaimieciai spresti miesto problema !!! koks b... metro sutvarkykit esamas gatves , jungtis , viadukus kur reik , pastatykit darzelius ir mokyklas ir viskas susitvarkys , dabar puse masinu vezami vaikai is "pasienio terasu " i darzelius ir mokyklas . o Kur dar aplinkelis nebagtas ? o jau metro .... de... bl...
kaip gali kaimieciai spresti miesto problema !!! koks b... metro sutvarkykit esamas gatves , jungtis , viadukus kur reik , pastatykit darzelius ir mokyklas ir viskas susitvarkys , dabar puse masinu vezami vaikai is "pasienio terasu " i darzelius ir mokyklas . o Kur dar aplinkelis nebagtas ? o jau metro ....
Visiškai pritariu, Vilniui reikia visuose naujuose kavartaluose darželiu ir mokyklų su aikštėmis (sportui) . Eismas iškarto sumažėtu.
Jau daryta N tyrimu - nepasiteisins Metro. Tegul daro apklausą žmonių: Metro ar išasfaltuoti kiemai ir 100 žaidimo aikštelių ir 10 parkų. Va tiek metro kainuos. Atsakymas aiškus
metro kainuos kiek daugiau manau )) bet reik 100 darzelio ir mokyklu
tokiame mieste kaip Vilnius statyti metro yra niekada neatsipirksianti beprotybe
Norint statyti metro reikia pirmiausia miesto gyventojų tankį didinti, o ne metro statyti prie gyvenamųjų namų. nerealu, kad kas važinės metro tokiame mažame mieste su didelemes autobusų juostomis... kosmosas
❤️ ︍Į︍v︍︍er︍t︍in︍k ma︍no...Reikia greičiau stadioną pradėti "statyti". Ten visiem pinigų užtenka ir kvailų idėjų niekas nesvarsto.