„Google“ testuoja būsimos Autorinių teisių direktyvos scenarijų

Publikuota: 2019-01-22
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.

Praėjusią savaitę „Google“ pradėjo eksperimentuoti su nedidele dalimi vartotojų Europoje, kad suprastų, kokia būtų siūlomos ES autorių teisių direktyvos įtaka.

Šis eksperimentas susijęs su 11-uoju straipsniu, kuriuo siūloma įteisinti prievolę technologijų gigantėms gauti žiniasklaidos įmonių leidimus (licencijas), jei norės, kad jų platformose būtų skelbiamos aktyvios nuorodos ir rodomas jų turinys.

VŽ rašė, kad naujoji Autorių teisių skaitmeninėje erdvėje direktyva sulaukė didžiulio susipriešinimo iš abiejų barikadų pusių.

Naująja įstatymo redakcija siekiama įpareigoti technologijų gigantes, tokias kaip „Google“ ir „Facebook“, dalytis savo pajamomis su turinio kūrėjais, kurių darbo vaisiais šiandien interneto milžinai neatlygintinai naudojasi savo komercinėje veikloje. Tai palengvintų ir naujienų, ir muzikos, ir filmų kūrėjų padėtį.

Daugiausiai ginčų kilo dėl 11 ir 13 dokumento straipsnių.

Pirmąjį kritikai praminė nuorodos mokesčiu („link tax“). Šiame straipsnyje kalbama, kad interneto bendrovės, pavyzdžiui, „Google“, socialiniai tinklai, tokie kaip „Twitter“ ar „Facebook“, ne pelno siekiančios organizacijos kaip „Wikipedija“ privalės gauti žiniasklaidos įmonių leidimus (licencijas), jei norės, kad jų platformose būtų skelbiamos aktyvios nuorodos į naujienų portalus ir kitas vietas, kuriose laikomi autoriaus teisėmis apsaugoti kūriniai.

Pasirodė spekuliacijų, kuriomis remiantis kalbėta, kad tokiu atveju vartotojai negalėtų dalytis norimu turiniu. Nors parengtose direktyvose aiškiai nurodoma, kad leidėjų turimos teisės neapima aktyvių internetinių nuorodų, todėl neriboja teisės ir galimybės paieškoms, naujienų portalams ir socialiniams tinklams keistis ir dalytis spaudos publikacijų turiniu internete.

Pirmieji bandymai

Bandymai, kuriuos neseniai pradėjo „Google“, rodo, kad įsigaliojus įstatymui, turėtų būti matoma tik aktyvi nuoroda – be antraštės, trumpos santraukos.

nuotrauka::1

Tokie technologijų gigantės bandymai neatrodo labai rimti, teigia keturios Europos leidėjus vienijančios organizacijos, rašo „Digiday“.

„Šiuo atveju turbūt „Google“ nori pavaizduoti bausmės dienos scenarijų, kuris turbūt niekada neįvyks, – „Digiday“ teigia Angela Mills Wade, Europos leidėjų tarybos vykdančioji vadovė. – Tai interpretacija, bandant parodyti blogesnį scenarijų nei tai įvyks. Leidėjai turi savo teises“.

Tad šiuose „Google“ veiksmuose galima įžvelgti daugiau manipuliacijų ryšiais su visuomene nei realių veiksmų.

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Baltijos kelio 30-mečiui skirta radijo imtuvų instaliacija – Lietuvos rekordas

Šiandien užfiksuotas dar vienas Lietuvos rekordas: Baltijos kelio 30-mečiui skirta instaliacija užregistruota...

Rinkodara
2019.08.23
„Inspired UM“ išlaiko lyderystę, ryškiausią šuolį skaičiuoja „BPN Lietuva“ Premium 11

Metai žiniasklaidos planavimo agentūroms buvo dosnūs konkursų ir darbų, tačiau pokyčių TOP 10 – nedaug, nes...

Rinkodara
2019.08.19
TV3 ir LNK grupių rodikliai – į priešingas puses Premium 10

Didžiosioms komercinėms TV grupėms 2018 m. buvo skirtingi: TV3 augino ir pardavimus, ir pelną, o LNK šie...

Rinkodara
2019.08.16
LNK tapo Europos komercinių TV asociacijos nare

LNK priimta į Europos komercinių televizijų asociaciją (Association of Commercial Television in Europe, ACT),...

Rinkodara
2019.08.05
Svetainėse turintiems „Facebook“ ar kito tinklo ikonėlꠖ nauji įpareigojimai 11

ES Teisingumo Teismas (ESTT) nutarė, kad visi interneto svetainių valdytojai, jose įsidiegę socialinių tinklų...

Paslaugos
2019.08.02

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau