„Google“ testuoja būsimos Autorinių teisių direktyvos scenarijų

Publikuota: 2019-01-22
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.

Praėjusią savaitę „Google“ pradėjo eksperimentuoti su nedidele dalimi vartotojų Europoje, kad suprastų, kokia būtų siūlomos ES autorių teisių direktyvos įtaka.

Šis eksperimentas susijęs su 11-uoju straipsniu, kuriuo siūloma įteisinti prievolę technologijų gigantėms gauti žiniasklaidos įmonių leidimus (licencijas), jei norės, kad jų platformose būtų skelbiamos aktyvios nuorodos ir rodomas jų turinys.

VŽ rašė, kad naujoji Autorių teisių skaitmeninėje erdvėje direktyva sulaukė didžiulio susipriešinimo iš abiejų barikadų pusių.

Naująja įstatymo redakcija siekiama įpareigoti technologijų gigantes, tokias kaip „Google“ ir „Facebook“, dalytis savo pajamomis su turinio kūrėjais, kurių darbo vaisiais šiandien interneto milžinai neatlygintinai naudojasi savo komercinėje veikloje. Tai palengvintų ir naujienų, ir muzikos, ir filmų kūrėjų padėtį.

Daugiausiai ginčų kilo dėl 11 ir 13 dokumento straipsnių.

Pirmąjį kritikai praminė nuorodos mokesčiu („link tax“). Šiame straipsnyje kalbama, kad interneto bendrovės, pavyzdžiui, „Google“, socialiniai tinklai, tokie kaip „Twitter“ ar „Facebook“, ne pelno siekiančios organizacijos kaip „Wikipedija“ privalės gauti žiniasklaidos įmonių leidimus (licencijas), jei norės, kad jų platformose būtų skelbiamos aktyvios nuorodos į naujienų portalus ir kitas vietas, kuriose laikomi autoriaus teisėmis apsaugoti kūriniai.

Pasirodė spekuliacijų, kuriomis remiantis kalbėta, kad tokiu atveju vartotojai negalėtų dalytis norimu turiniu. Nors parengtose direktyvose aiškiai nurodoma, kad leidėjų turimos teisės neapima aktyvių internetinių nuorodų, todėl neriboja teisės ir galimybės paieškoms, naujienų portalams ir socialiniams tinklams keistis ir dalytis spaudos publikacijų turiniu internete.

Pirmieji bandymai

Bandymai, kuriuos neseniai pradėjo „Google“, rodo, kad įsigaliojus įstatymui, turėtų būti matoma tik aktyvi nuoroda – be antraštės, trumpos santraukos.

nuotrauka::1

Tokie technologijų gigantės bandymai neatrodo labai rimti, teigia keturios Europos leidėjus vienijančios organizacijos, rašo „Digiday“.

„Šiuo atveju turbūt „Google“ nori pavaizduoti bausmės dienos scenarijų, kuris turbūt niekada neįvyks, – „Digiday“ teigia Angela Mills Wade, Europos leidėjų tarybos vykdančioji vadovė. – Tai interpretacija, bandant parodyti blogesnį scenarijų nei tai įvyks. Leidėjai turi savo teises“.

Tad šiuose „Google“ veiksmuose galima įžvelgti daugiau manipuliacijų ryšiais su visuomene nei realių veiksmų.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Teismas: „Lietuvos rytas“ neprivalo už vėlavimą paneigti informaciją apie V. Vasiliauską mokėti baudą  1

Žiniasklaidos grupė „Lietuvos rytas“ neturės mokėti beveik 3.300 Eur už tai, kad vėlavo paneigti informaciją,...

Verslo aplinka
2019.02.22
Kas antra savivaldybė skyrė lėšų su politikais susijusiai žiniasklaidai

Nuo 2015-ųjų savivaldybės trečdalį – 2 mln. Eur – viešinimo lėšų skyrė su politikais susijusiai...

Rinkodara
2019.02.20
Teismas triskart sumažino baudą „Init“ 1

Teismas triskart, iki 50.000 Eur, sumažino Lietuvos radijo ir televizijos komisijos (LRTK) bendrovei „Init“...

Rinkodara
2019.02.18
Dar viena kūrėjų ir žiniasklaidos pergalė kare prieš „Google“ ir „Facebook“ 4

Europos Parlamentas ir ES Taryba pasiekė preliminarų susitarimą dėl autorių teisių internete, kuris suteiks...

Rinkodara
2019.02.14
„Eesti Meedia“ persivadino į „Postimees Grupp“

Didžiausia Baltijos šalyse žiniasklaidos grupė „Eesti Meedia“ pakeitė pavadinimą į „Postimees Grupp“.  

Rinkodara
2019.02.11
6 kartus pažeidimai fiksuoti „Respublikos leidiniuose“, 2 – „Lietuvos ryto“ TV

Per praėjusius metus Žurnalistų etikos inspektoriaus tarnyba gavo rekordiškai daug skundų – net 321. Lyginant...

Rinkodara
2019.02.07

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau