Baltijos šalių gyventojai noriau moka už turinį

Publikuota: 2019-01-20
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Praėjusiais metais Baltijos šalių žiūrovai atsikratė mokamų vaizdo transliacijų internetu baimės ir lyginant su 2017-aisiais praleido dvigubai daugiau laiko prie ekranų, žiūrėdami legalų vaizdo turinį.

Tokias išvadas daro mokamos vaizdo transliacijų internetu platforma „TVPlay Premium“ (anksčiau „Viaplay“), analizuodama 2018 m. žiūrimumo duomenis Baltijos šalyse. Pernai platformos žiūrovai praleido net 4,2 mln. valandų prie ekranų, žiūrėdami filmus, serialus, tiesiogines sporto transliacijas, dokumentiką ir animaciją.

Mindaugas Gumauskas, „TVPlay Premium“ vadovas Baltijos šalims, pažymi, kad 2018-ieji tapo proveržio metais, kai vaizdo transliacijų internetu (angl. video on demand) žiūrimumas regione išaugo beveik dvigubai (98%). Lietuvoje fiksuotas 86% augimas.

„Praėjus dviem veiklos metams galime teigti, kad mūsų strategija siūlyti populiariausius užsienio kūrėjų filmus ir serialus, animaciją bei tiesiogines sporto transliacijas, vietinį turinį bei galimybę matyti visa tai gimtąja kalba, pasiteisino. Praėjusių metų rezultatai patvirtina, kad einame teisinga kryptimi, nes turinio žiūrimumas platformoje augo labai sparčiai, pvz. Latvijoje net 150%“, – skaičiuoja p. Gumauskas.

Didžiausią dalį 2018 m. viso prie ekranų „TVPlay Premium“ platformoje praleisto laiko, Baltijos šalių gyventojai žiūrėjo filmus ir serialus bei animaciją – bendras lietuvių, latvių ir estų laikas žiūrint tiek pasaulinius kino hitus, įgarsintus vietine kalba, tiek savo šalių kino režisierių darbus, siekia 3,3 mln. valandų. Palyginti su 2017 m., šis rodiklis Baltijos šalyse išaugo 104%.

Lietuviai dažniausiai rinkosi lietuviškus filmus, o estai ir latviai – suaugusiems skirtas komedijas.

Populiariausias užsienio filmas visose trijose valstybėse buvo „Greiti ir įsiutę 8“ (angl. „Fate of the Furious“). Mūsų šalyje šią juostą aplenkė populiarių lietuviškų filmų trečiosios dalys – „Zero III“ ir „Gautas iškvietimas 3“.

Į žiūrimiausių penketuką Lietuvoje pateko ir erotinė juosta „Penkiasdešimt tamsesnių atspalvių“ (angl. „Fifty Shades Darker“) bei romantinė lietuviška komedija su Justinu Jankevičiumi „Kaip susigrąžinti ją per 7 dienas“.

Estijos ir Latvijos žiūrovai mėgavosi suaugusiems skirtu turiniu, tad tarp populiariausių čia – komedijos „Mano nevykęs seksualinis nuotykis“ (angl. „My Awkward Sexual Adventure“) ir „Blogos mamos ir jų Kalėdos“ (angl. „A Bad Moms Christmas“).

„Draugai“ neužleidžia pozicijų

Kultinis amerikiečių serialas „Draugai“ (angl. „Friends“), su kuriuo užaugo net kelios kartos, vis dar vilioja žiūrovus.

Latvijoje ir Estijoje 2018 m. jis buvo žiūrimiausias, o Lietuvoje populiarumu nusileido tik lietuviškam serialui „Pasmerkti“. Lietuviai, palyginti su kitų Baltijos šalių žiūrovais, dažniau rinkosi lietuviškus serialus. Tarp populiariausių mūsų šalyje tvirtai įsitaisė „Moterys meluoja geriau“ ir „Šviesoforas“.

„Vertinant filmų ir serialų pasirinkimą galima teigti, kad lietuviai, lyginant su kitų Baltijos šalių žiūrovais, 2018 m. itin pamėgo vietinę produkciją, o latviai ir estai dažniau rinkosi užsienio režisierių kūrinius“, – lygina Asta Gujytė, „TVPlay Premium“ Turinio vadovė Baltijos šalims.

Sporto prioritetai skiriasi

Beveik milijonas valandų (0,9 mln.) – tiek laiko 2018 m. „TVPlay Premium“ žiūrovai praleido stebėdami tiesiogines sporto transliacijas internetu.

Palyginti su 2017 m., šis skaičius išaugo net 79%. Latvijoje antrus metus iš eilės populiariausių penketuke dominavo boksas. Populiariausia transliacija tapo 2018 m. sausio 27 d., kurioje pirštines surėmė iki tol nepralaimėję pasaulio pirmojo sunkaus svorio (iki 90,8 kg) čempionai – latvis Mairis Briedis ir ukrainietis Oleksandras Usikas.

Lietuviai tradiciškai išsiskyrė kaip krepšinio fanai – tiesioginės Eurolygos varžybos sulaukė ypatingo mūsų tautiečių dėmesio, o daugiausia žiūrėtos 2018 m. lapkritį ir gruodį vykusios Eurolygos varžybos, kuriose žaidė Kauno „Žalgiris“.

Estijoje populiariausios buvo Čempionų lygos transliacijos, vykusios 2018 m. balandį. Anglijos Liverpulio klubo dvikovos užėmė net tris penketuko vietas, tad galima daryti prielaidą, kad Estijoje ši futbolo komanda tikrai mėgstama.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

ES Taryba patvirtino Autorių teisų direktyvą 1

Europos Sąjungos Taryba pirmadienį pritarė Autorių teisių direktyvai internete. Žalia šviesa šiai direktyvai...

Rinkodara
2019.04.15
„Laisvės TV“ įkūrėjai: valdomų prekės ženklų vertė auga 9

Prieš kelerius metus veiklą pradėjusios internetinės televizijos „Laisvės TV“ įkūrėjai nusprendė įregistruoti...

Rinkodara
2019.04.10
Buvęs LRT direktorius A. Siaurusevičius vadovaus „Lietuvos ryto“ televizijai 1

Audrius Siaurusevičius, buvęs nacionalinio transliuotojo LRT generalinis direktorius, vadovaus „Lietuvos...

Rinkodara
2019.04.08
Buvęs LRT žurnalistas A. Matonis dirbs VSD 1

Audrius Matonis, anksčiau buvęs nacionalinio transliuotojo LRT televizijos naujienų tarnybos vadovas, dirbs...

Rinkodara
2019.04.08
Patrauklaus darbdavio įvaizdis: gražesnių skelbimų nepakanka 4

Susidaro įspūdis, kad patrauklaus darbdavio įvaizdis (angl. employer branding), paskutiniu metu yra...

Rinkodara
2019.04.07
„Radiocentro“ metiniai pardavimai ir pelnas šovė į viršų 7

UAB „Radiocentras“ pajamos per 2018 m. išaugo 67%, grynasis pelnas – septynis kartus, iki 269.474 Eur, rodo...

Rinkodara
2019.04.05
„Maximos“ ir „Lidl“ kova dėl kiekvieno kliento kaitina reklamos rinką Premium 5

2018 m. Lietuvos reklamos rinka fiksavo 4,3% augimą ir siekė 116 mln. Eur. Pridėjus verslo investicijas į...

Rinkodara
2019.04.03
Kaip veiks neleistino turinio blokavimas internete

Nuo šiandien, balandžio 1-osios įsigalioja nauja Autorių teisių ir gretutinių teisių įstatymo redakcija,...

Rinkodara
2019.04.01
Krizė įmonėje: požymiai ir didžiausi priešai

Atsidūrus sudėtingoje situacijoje, verslui svarbu pirmiausia įvertinti, ar tai jau yra krizinė situacija ar...

Rinkodara
2019.04.01

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau