Klaipėdos uostas išlaiko 7% krovos augimą

Klaipėdos uoste per 11 mėnesių perkrauti 32,3 mln. tonų krovinių. Palyginus šį skaičių su tuo pačiu praėjusių metų laikotarpiu, fiksuojamas 7% augimas. Apie tai penktadienį pranešanti Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija (KVJUD) aiškina, kad didžiausią įtaką šiam rezultatui pastaraisiais mėnesiais darė keltais gabenamų transporto priemonių, krovinių konteineriuose, statybinių medžiagų, geležies ir plieno gaminių, medienos ir grūdų auganti krova.
Generalinių krovinių, kuriems priskiriami kroviniai konteineriuose, mediena, geležies ir plieno gaminiai bei metalo konstrukcijos, šaldyti bei ro-ro kroviniai, Klaipėdos uoste šiemet per 11 mėnesių krauta 14% daugiau nei tuo pačiu laikotarpiu pernai. Šio segmento krova sudarė 16,7 mln. t. Augo krovinių konteineriuose, keltais gabenamų transporto priemonių, geležies ir plieno gaminių, metalo konstrukcijų, medienos produktų krova, mažiau krauta tik šaldytų krovinių.
Birių krovinių segmento krova, kurią daugiausia sudaro žemės ūkio produkcija, statybinės medžiagos, 2024 m. sausio–lapkričio mėnesiais Klaipėdos uoste siekė 9,7 mln. t. 14% šiame segmente augusią krovą, palyginus ją su praėjusių metų 11 mėnesių, lėmė ženkliai ūgtelėjusi statybinių medžiagų, taip pat grūdų ir birių trąšų krova.
Skystų krovinių, t. y. naftos produktų, suskystintų gamtinių dujų, skystų trąšų, aliejų, šiemet perpilta 16% mažiau nei per tą patį praėjusių metų laikotarpį. Jų krova siekė 5,9 mln. t. Daugiausia bendrai skystų krovinių apyvartai teigiamą įtaką darė augusi skystų trąšų, aliejų, cukraus žaliavos krova, mažiau krauta naftos produktų, suskystintų gamtinių dujų.
Klaipėdos uoste, pažvelgus į 2024 m. sausio–lapkričio mėnesių krovos statistiką ir palyginus ją su visais trimis Latvijos uostais, vienintelė Klaipėda fiksavo augimą. Fiksuojama, jog vienas Klaipėdos uostas perkrovė maždaug 2 mln. tonų daugiau krovinių.