Pritraukti, motyvuoti, išlaikyti: „Barbora“ dalijasi komandos auginimo receptais

Reklama publikuota: 2021-11-04
„Barbora“ personalo vadovė Agnė Savickienė.
svg svg
„Barbora“ personalo vadovė Agnė Savickienė.

Nors šiuo metu darbdaviai vis garsiau kalba apie sunkumus pritraukiant darbuotojus, sėkmingai ir greitai naujokus įvesti į darbo procesus bei juos motyvuoti ir išlaikyti komandoje yra ne mažesni iššūkiai. Elektroninės maisto ir kasdienių prekių parduotuvės „Barbora“ personalo vadovė Agnė Savickienė pasakoja, kaip, susidūrus su itin šoktelėjusia paklausa, pavyko net keliais kartais išauginti savo komandą ir kokios priemonės leido šį procesą sėkmingai suvaldyti.  

„Šiųmetinė darbo rinkos situacija yra beprecedentė: tiek darbo pasiūlymų tikriausiai nėra buvę, o darbuotojų susidomėjimas jais yra visiškai nukritęs. Be to, neretai darbdaviai, net ir veikdami visiškai skirtinguose sektoriuose, skelbimuose ryškina tas pačias vertes, kopijuoja vieni kitus. Taip komandos narių paieškos dar labiau pasunkėja. Todėl pritraukdami naujus specialistus laikėmės kitokios taktikos: supratome, kad sąlygas diktuoja kandidatai, tuo pačiu stengėmės nepabėgti nuo savo kaip darbdavio identiteto, analizuodami besikeičiančius darbuotojų lūkesčius visuomet galvojome apie „Barboros“ unikalumą ir ieškojome bendrų taškų“, – pažymi personalo vadovė.   

Darbuotojai ieško lankstumo ir plačių galimybių

Vienas svarbiausių darbuotojų lūkesčių, kurį itin išryškino pandemija, yra lankstumas. Anot A. Savickienės, darbuotojai vengia fiksuoto grafiko, jų prioritetas – laisvai organizuoti savo darbo dieną, ją lengvai derinti su asmeniniais, šeimos reikalais. Antra esminė dedamoji – plačios karjeros ir profesinio augimo galimybės.

„Labai didžiuojamės, kad beveik visi mūsų logistikos ir surinkimo centrų vadovai į šias pareigas „užaugo“ iš surinkėjų ar kurjerių pozicijos. Ypač dabar, kai pandemijos metu „Barbora“ patyrė itin didelį augimo šuolį, mūsų komandos nariai gali užimti aukštesnes pareigas ne tik Lietuvoje, bet ir judėti į kitas šalis, kuriose veikiame: Lenkiją, Latviją, Estiją, nes siekiame, kad gerąja praktika būtų dalijamasi ir mūsų padaliniuose užsienyje“, – sako A. Savickienė.

Žinoma, ne mažiau aktualus ir konkurencingas darbo atlygis, todėl dar prieš pandemiją „Barboroje“ buvo įvesta labai aiški motyvacinė sistema – surinkimo ir logistikos centrų darbuotojų atlygis priklauso nuo rezultatų, turėdami noro ir motyvacijos, darbuotojai šalia fiksuotos bazinės dalies gali užsidirbti norimą kintamą dalį. O nuo šių metų lapkričio, siekiant tiek pritraukti naujų darbuotojų, tiek išlaikyti esamus, reikšmingai padidintas fiksuotas bazinis atlyginimas visiems prekių surinkėjams ir kurjeriams. Kurjeriams jis auga 24 proc. ir sieks nuo 1000 iki 1300 eurų atskaičius mokesčius, prekių surinkėjams – 18 proc. ir sudarys nuo 750 iki 1000 Eur. Kaip pažymi A. Savickienė, nei kurjeriams, nei surinkėjams nėra taikomos atlygio lubos, tad labiausiai motyvuoti darbuotojai gali uždirbti ir daugiau.

nuotrauka::1

Naujokų įvedimas – per dvi savaites

Per pusantrų metų „Barboros“ komanda patyrė kelis staigius augimo šuolius ir dabar čia veikia apie 800 darbuotojų, o artimiausiu metu šį skaičių planuojama padidinti iki tūkstančio. Tačiau, anot personalo vadovės, ne naujokų paieška, o tolimesnių procesų valdymas buvo kur kas didesnis galvosūkis.

„Prasidėjus pirmajai pandemijos bangai ir stipriai išaugus paklausai per dvi savaites įdarbinome reikiamą kiekį žmonių, mūsų komanda išaugo tris kartus. Ir nors karantino fone pritraukti darbuotojus nelengva, daug sunkiau buvo tokį kiekį naujokų sėkmingai įvesti į darbus, kad mūsų procesai veiktų būtent taip, kaip yra sustyguoti. Labai greitai pastebėjome, kur yra esminės mūsų spragos, supratome, kad turime keisti visą įvedimo sistemą, šį procesą supaprastinti. Anksčiau naujokams pateikdavome labai daug medžiagos, instrukcijų, kurias jie turėdavo perskaityti, įsiminti, o po to stebėdavomės, kaip jie daro tiek klaidų. Dabar visą medžiagą pateikiame labai patraukliai, paprastai ir suprantamai, išryškiname esminius momentus, kad ją būtų galima įsisavinti per kelias valandas, o ne per pusės metų praktiką“, – pasakoja A. Savickienė.

Anot personalo vadovės, naujo darbuotojo parengimas suskirstytas į du etapus. Pačią pirmą dieną naujokas pereina e-mokymus, kurie supažindina su pagrindiniais darbo procesais – mokoma skanuoti prekes, atskirti kokybiškus produktus ir kt., o informaciją lydi trumpi testai. O tuomet teorines žinias darbuotojas įtvirtina dvi savaites dirbdamas kartu su patyrusiu surinkėju.

„Ši praktika atnešė puikių rezultatų, nes naujokui gerokai lengviau mokytis iš kito žmogaus patirties, kai pasidalijama veiksmingais patarimais, kas veikia, o kas – ne, arba kaip tą patį darbą atlikti greičiau. Be to, asmeninis dėmesys daug ką keičia, leidžia perteikti įmonės kultūrą ir padeda lengviau įsilieti į kolektyvą. Juk žmogus darbe ne tik atlieka užduotis, bet ir turi pritapti prie komandos, jausti, kuo gyvena jo kolegos.

Naujoji sistema, mano manymu, naujokus į darbą įvesti padeda maksimaliai greitai: jei anksčiau šis procesas trukdavo du mėnesius, šiuo metu į darbus naujas komandos narys visiškai įsilieja vos per dvi savaites“, – tikina A. Savickienė.

Motyvacijai – ir laisvalaikio zonos, ir investicijos į komandiškumą

Itin konkurencinga situacija darbo rinkoje skatina darbdavius daugiau dėmesio skirti ir esamų darbuotojų savijautai bei motyvavimui. Anot pašnekovės, tam daug įtakos turi patraukli darbo aplinka, todėl „Barboros“ prekių surinkimo centruose įrengtos laisvalaikio zonos, kur darbuotojai gali atsipalaiduoti, išgerti kavos, pabendrauti su kolegomis.

„Darbuotojų nuotaiką ir nusiteikimą dirbti lemia daug faktorių, todėl stengiamės apgalvoti įvairiausias smulkmenas: ne tik siūlome nemokamus pietus, bet ir investuojame į itin kokybišką ir patogią aprangą mūsų darbuotojams, kurią, pastebėjome, jie nešioja su malonumu. Taip pat investuojame į komandiškumo ir neformalaus bendravimo palaikymą – kiekvieną mėnesį skiriame biudžetą, kurį komandos gali išleisti savo nuožiūra: vieni susiorganizuoja pasivažinėjimą kartingais, kiti eina valgyti picos. Be to, kartą per ketvirtį su visais operacijų vadovais susiplanuojame išvykas, kurių metu reflektuojame, kalbame ne tik apie darbinius reikalus, prioritetus, bet ir skatiname pasidalinti savo vidiniais išgyvenimais, grįžtamuoju ryšiu tiek savo rate, tiek su kitų sričių vadovais. Tikime, kad išsikalbėjimas ir susivokimas, kas mums pavyko, o kas ne, veda į konstruktyvų tolimesnį bendradarbiavimą, tuo pačiu padeda vadovams grįžti į įprastą rutiną ramesniems ir atsparesniems. Tai ypač buvo svarbu pandemijos pradžioje, kai itin išaugus krūviams patyrėme labai daug įtampos ir streso“, – patirtimi dalijasi personalo vadovė.

A. Savickienė pastebi, kad darbuotojus motyvuoja ir sveika konkurencija, todėl nuolat vyksta geriausių darbuotojų ir komandų rinkimai. Pašnekovė priduria, kad „Barboroje“ labai sėkmingai darbuojasi ir vyresnio amžiaus surinkėjai ir kurjeriai, kurie čia puikiai pritaiko savo patirtį ir turimus įgūdžius – jų demonstruojami rezultatai, personalo vadovės teigimu, yra stebinantys, o savo energija jie užkrečia ir jaunesnius kolegas.

„Ne kartą iš mūsų surinkimo punktuose apsilankiusių žmonių esu išgirdusi komentarų, kokie sustyguoti yra mūsų darbo procesai, daugelis nustemba, kad prekių surinkėjų ir kurjerių atliekamos procedūros yra neprimityvios, labai apgalvotos ir skaitmenizuotos. Iš tiesų pačiam surinkėjui ar kurjeriui nereikia daug galvoti ir blaškytis, jie vadovaujasi delniniais kompiuteriais, kurie sudėlioja visus žingsnius. Tai labai padeda nepasimesti tarp užduočių, be to, dingsta pojūtis, kad atlieki techninį darbą.

Bet turbūt esminis šio darbo žavesys yra itin glaudžiai susijusiose grandyse: tam, kad užsakymas būtų visiškai paruoštas ir išvyktų pagal grafiką, visa komanda turi užduotis atlikti tiksliai ir laiku. Todėl prieš pat išvykstant kurjeriams visas surinkimo centras tiesiog ūžia, o išvežus užsakymus viskas staiga nurimsta. Tai suteikia šiam darbui labai daug azarto ir įdomumo“, – pažymi A. Savickienė.

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

Rašyti komentarą 0
„Masinio išėjimo iš darbo“ reiškinys verslą skatina ieškoti kompromisų su savimi Premium

Lektorė, „PwC“ žmogiškųjų išteklių vadovė Valerija Buzėnienė masinį darbuotojų išėjimą vertina ir kaip vieną...

Vadyba
2021.11.04
Pritraukti, motyvuoti, išlaikyti: „Barbora“ dalijasi komandos auginimo receptais Verslo tribūna

Nors šiuo metu darbdaviai vis garsiau kalba apie sunkumus pritraukiant darbuotojus, sėkmingai ir greitai...

VŽ skaitytojai renka geriausius Baltijos NT projektus: prasideda balsavimas 1

Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje praėjusiais metais baigti nekilnojamojo turto (NT) projektai vėl varžosi dėl...

Statyba ir NT
2021.11.03
Pandemijos banga logistikos įmonių neparbloškė, o kilstelėjo aukštyn Premium

„Verslo žinios“ pagal redakcijos analitikų sukurtą reitingavimo modelį šeštą kartą skelbia transporto ir...

Logistika
2021.10.28
Išrinkta transporto ir logistikos sektoriaus lyderė

„Verslo žinios“ pagal redakcijos analitikų sukurtą reitingavimo modelį šeštą kartą skelbia transporto ir...

Logistika
2021.10.28
Skelbiamas „Metų CEO“ finalininkų penketukas 1

„Verslo žinių“ redakcija tradiciškai renka „Metų CEO“ – vadovą, per metus sukūrusį daugiausia vertės...

Vadyba
2021.10.26
VŽ skaitytojai renka metų CEO: prasideda antrasis etapas

„Verslo žinių“ portale skaitytojai renka savo „Metų CEO 2021“ – vadovą, kuris geriausiai atstovauja...

Vadyba
2021.10.25
Arčiausiai TOP 10 atsidūrusios maisto pramonės įmonės

„Verslo žinios“ paskelbė maisto pramonės sektoriaus lyderių sąrašą, į kurį atrinkta 10 sėkmingiausiai veiklą...

Pramonė
2021.10.23
A. Žemaitienė: vartotojai labai greitai pamato, jei taupoma Premium

Šiųmetę maisto pramonės lyderę – UAB „Mars Lietuva“ – į viršų pakėlė karantino padiktuoti žmonių gyvenimo...

Pramonė
2021.10.23
Kita atleidimų pusė: kuo tai gali padėti organizacijai ir lemtinga vertybių svarba Premium

Nors šiuo metu ne vienas sektorius kovoja su darbuotojų stygiumi, kai kurie imasi dėl vienokių ar kitokių...

Vadyba
2021.10.21
Maisto pramonės lyderiai: apsukas stabdo energijos kainos ir sujauktos tiekimo grandinės Premium

Į „Verslo žinių“ sudarytą maisto pramonės lyderių dešimtuką patekusios įmonės šiemet didina gamybos pajėgumą...

Pramonė
2021.10.21
Maisto pramonės sektoriaus lyderė – „Mars Lietuva“

„Verslo žinios“ pagal redakcijos analitikų sukurtą reitingavimo modelį atrinko pačias stipriausias Lietuvos...

Pramonė
2021.10.21
Lietuvos verslo vizionierių strategijos laužo stereotipus Premium 2

Verslo vizionieriai savo bendrovių strategiją dėlioja ne mažiau kaip dešimtmečiui į priekį ir būsimų...

Pramonė
2021.10.21
„Yukon“ vadovas: neatmetu, kad fabriką Kinijoje uždarysime, nebenaudinga Premium 15

Aliaksandras Alsheuskis, „Yukon Advanced Optics Worldwide“ vadovas, sako, kad gamyba Kinijoje tampa vis...

Pramonė
2021.10.20
Pramonės lyderiai apie CO2, naujus fabrikus, efektyvumą  Premium

Laikmetis turėjo įtakos, kad šių metų pramonės sektoriaus lyderių dešimtuke – trys įmonės, dirbančios...

Pramonė
2021.10.18
VŽ skaitytojai renka savo „Metų CEO“: prasideda balsavimas

„Verslo žinių“ portale prasideda balsavimas, kurio metu skaitytojai galės išsirinkti, jų manymu, geriausiai...

Vadyba
2021.10.18
Išrinkta pramonės sektoriaus lyderė 1

„Verslo žinios“ pagal redakcijos analitikų sukurtą reitingavimo modelį sudarė pramonės sektoriuje...

Pramonė
2021.10.18
„Skubos“ vadovas: geriau mažiau darbuotojų, bet su didesnėmis algomis Premium

VŽ sudaryto didmeninės prekybos įmonių reitingo viršūnėje šįsyk atsidūrė bendrovė „Skuba“ – oficiali „Iveco“...

Prekyba
2021.10.15
Statybos sektoriaus lyderiai: po viršūnės – užsakymų badas Premium 1

Šiemet pagal 2020 m. rezultatus statybos sektoriaus lyderių lentelėje karaliauja kelininkai, visgi 2021-ieji...

Statyba ir NT
2021.10.07
Išrinkti statybos sektoriaus lyderiai

„Verslo žinios“ pagal redakcijos analitikų sukurtą reitingavimo modelį atrinko pačias stipriausias Lietuvos...

Statyba ir NT
2021.10.07

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku