Populiariausi 2016-ųjų spektakliai

Beveik šimtaprocentinė tikimybė, kad sumanęs vakare nueiti į teatrą premjerą ar populiarų spektaklį bilieto nenusipirksi. Nes teatras, kad ir kiek dusinamas iškreipto finansavimo ar tragikomiško viešųjų pirkimų įstatymo, nepasiduoda. VŽ aiškinasi, kokie Lietuvos teatrų spektakliai 2016-aisiais žiūrovų buvo labiausiai lankomi.
Labiausiai lankomi nereiškia, kad siekta surikiuoti bendrą populiariausių spektaklių lentelę. Nes kiekvienam aišku, kad pagal nupirktų bilietų skaičių lyginti kurio nors nacionalinio teatro Didžiojoje salėje ir, tarkime, Menų spaustuvės mažutėje Juodojoje rodomus spektaklius būtų mažų mažiausiai nekorektiška. Kita vertus, kai kurie teatrai nepateikė skaičių, kiek žiūrovų pamatė lankomiausius spektaklius. Todėl tebūnie tai žemėlapis teatrų lankytojams, gal ir patiems teatrams. Jų prašėme išvardyti po tris populiariausius 2016-ųjų spektaklius pagal parduotų bilietų skaičių, pristatyti repertuaro formavimo kriterijus bei bilietų kainodarą ir pasvarstyti apie tendencijas.
Lietuvos nacionalinis operos ir baleto teatras
LNOBT populiariausius spektaklius skaičiuoja pagal dvejopą kriterijų: pagal pajamas ir žiūrovų skaičių. Pasak Laimos Vilimienės, LNOBT generalinio direktoriaus pavaduotojos, 2016-ųjų lyderis pagal pajamas ir žiūrovų skaičių buvo baletas Spragtukas, parodytas 19 kartų.
Tarp išskirtinių, ypač daug publikos sutraukusių renginių p. Vilimienė vardija LNOBT projektus, pristatančius garsiausius pasaulio atlikėjus. 2016 m. teatre jų būta daug: Londono simfoninio orkestro Royal Philharmonic Orchestra (Didžioji Britanija) koncertas, gala koncertas su Kristine Opolais ir kt.
Bilietų kainos LNOBT svyruoja nuo 4 iki 200 Eur.
Turime 8 tarifus po 5 skirtingas kainas kiekviename. 1-asis tarifas naudojamas vaikiškiems spektakliams, 8-asis naujamečiam spektakliui, tarifai taikomi atsižvelgiant į tai, spektaklis premjerinis ar repertuarinis, į savaitės dieną (savaitgaliais brangiau), kviestinių solistų buvimą ar nebuvimą, lankomumą ir kt., aiškina p. Vilimienė.
1. Baletas Spragtukas, premjera 2014 m. lapkritį
2. Baletas Don Kichotas, premjera 2016 m. balandį
3. Opera Bohema, premjera 2015 m. gruodį
4. Baletas Žydrasis Dunojus, premjera 2011 m. gruodį
Lietuvos nacionalinis dramos teatras
LNDT taip pat vadovaujasi dviem populiarumo kriterijais: salės užpildymu, skaičiuojant procentais, ir pagal parduotus bilietus.
Manome, kad vien suma už parduotus bilietus nerodo, kuris spektaklis yra lankomiausias, kartais mažoje erdvėje, į kurią telpa 70 žmonių, lankomumas gali būti šimtaprocentinis, o suma už bilietus kuklesnė, sako Aušra Pociūtė, LNDT komunikacijos projektų vadovė. Pasak jos, tikslius lankomumo duomenis teatras turės sausio pabaigoje, dabar pateikia preliminarius.
Populiariausias LNDT spektaklis pagal salės užimtumą (kai siekė 85% ir daugiau) buvo 2011-aisiais O. Koršunovo pastatytas Išvarymas. Toliau rikiuojasi Kankinys, Kuprelis, Raudonkepurė, Pirmapradis, Chaosas, Intymūs pokalbiai, Jelizaveta Bam, Demokratija, Apreiškimas Marijai.
Populiariausi Didžiojoje salėje:
1. Išvarymas, rež. O. Koršunovas, premjera 2011 m. gruodį, 9.000 bilietų
2. Atžalynas, rež. J. Vaitkus, premjera 2013 m. lapkritį, 4.500 bilietų
3. Mūsų klasė, rež. Y. Ross, premjera 2013 m. rugsėjį, 3.800 bilietų
Mažojoje salėje:
1. Intymūs pokalbiai, rež. V. Rumšas, premjera 2016 m. vasarį, 2.100 bilietų
2. Kankinys, rež. O. Koršunovas, premjera 2015 m. spalį, 2.000 bilietų
3. Chaosas, rež. Y. Ross, premjera 2011 m. spalį, 1.700 bilietų
Spektaklių bilietų kainodara niekuo nesiskiria nuo kitų bendrais principais sudaromų kainodarų, kai nustatant kainą vertinamos sąnaudos, eksploatacijos išlaidos, taip pat atsižvelgiama į vartotojų perkamąją galią, faktą, kad valstybės remiamo teatro bilietai turi būti įperkami ir mažesnes pajamas gaunantiems žiūrovams, sako p. Pociūtė. Anot jos, kainodara derinama su būtinybe gauti pajamas iš pagrindinės teatro veiklos. Šį sezoną, reaguojant į žiūrovų srautus ir atsižvelgiant į tai, kaip seniai spektaklis rodomas repertuare, kai kurių kainos buvo kiek sumažintos, o kai kurių pakeltos. Standartinio bilieto (ne akcijos metu, be socialinių ir kitų nuolaidų) kaina nuo 6 Eur. Brangiausi bilietai į populiariausių spektaklių ir premjerų geriausias vietas siekia 4550 Eur, tačiau tokių vietų, pasak p. Pociūtės, skaičius ribotas.
Vidutinė LNDT bilieto kaina 11 Eur. Šį sezoną LNDT savo socialines iniciatyvas papildė dar viena naujove kortele daugiavaikėms šeimoms, tokių lengvatų, LNDT žiniomis, nesiūlo nė viena kultūros įstaiga.
Vilniaus mažasis teatras
Pasak teatro atstovės Rūtos Jakimauskienės, 2016 m. daugiausia žiūrovų sulaukė 2004 m. Rimo Tumino režisuotas Madagaskaras, šis spektaklis tarp populiariausių nuo pat premjeros. Ji pabrėžia, jog VMT salė talpina 222 žiūrovus, todėl teatras pagal parduotų bilietų skaičių negali lygintis su turinčiaisiais dideles sales.
1. Madagaskaras, rež. R. Tuminas, premjera 2004 m. rugsėjį, 4.055 žiūrovai
2. Dėdės ir dėdienės, rež. G. Tuminaitė, premjera 2014 m. liepą, 2.222 žiūrovai
3. Bedalis ir labdarys, rež. G. Tuminaitė, premjera 2015 m. lapkritį, 1.180 žiūrovai
4. Spektaklis šeimai Mama katinas, rež. E. Jaras, premjera 2011 m. lapkritį, 2.540 žiūrovai
Bilietai į VMT spektaklius vaikams kainuoja 47 Eur, suaugusiems 719 Eur, taikomos įvairios nuolaidos, vyksta ir nemokamų renginių. O į jubiliejinius ar proginius vakarus kaina gali siekti ir 100 Eur. Tai vadinamasis Mecenato bilietas, kurį įsigijęs žiūrovas pamato ypatingą renginį, sykiu finansiškai prisideda prie jo organizavimo.
Lietuvos rusų dramos teatras
1. M. Bulgakov Zoikos butas, rež. R. Atkočiūnas
2. A. Puškino Eugenijus Oneginas, rež. J. Vaitkus
3. N. Gandževi Septynios gražuolės, rež. J. Vaitkus
Kainos į vakarinius spektaklius 12 Eur, į vaikiškus 6 Eur, nuo praėjusio sezono jos nesikeitė.
Pastatymai rimtėja, beveik nebeliko komedijos žanro, dėl to po truputį keičiasi ir publika. Dauguma naujausių premjerų verčia mąstyti ir tai yra labai gerai, teatro pokyčius vertina Agnė Gurkšnytė, LRDT vyriausioji administratorė.
Menų spaustuvė, Vilnius
Pasak Miglės Kolinytės, Menų spaustuvės (MS) rinkodaros koordinatorės, MS yra ne teatras, o menų inkubatorius, tad repertuaras sudaromas tiek iš savo, tiek iš kitų teatrų spektaklių. Prioritetas įvairovė, todėl spektakliai čia labai skirtingi, skirti įvairaus amžiaus grupėms.
Rikiuojant po MS stogu sukurtus spektaklius, 2016 m. populiariausi buvo šie:
1. Ribos, premjera 2011 m. gruodį, apie 600 žiūrovų.
2. Animacijos spektaklis šeimai Tėčio pasaka, kūrybinės studijos PetPunk ir Atviro rato teatro aktorių bendras darbas, apie 1.700 žiūrovų
3. Spektaklis-koncertas Neišmoktos pamokos, rež. A. Špilevojus, premjera ir vienintelis spektaklis įvyko 2016 m. gruodį, į du jo rodymus 2017 m. sausį bilietai išpirkti. Per tris kartus rodomą spektaklį pamatys per 600 žiūrovų.
Prie populiariausių renginių labai svarbu paminėti mūsų festivalių spektaklius. Pilnas sales surenka tarptautinio festivalio vaikams ir jaunimui Kitoks spektakliai ir tarptautinis šiuolaikinio cirko festivalis Naujojo cirko savaitgalis. Abiejuose festivaliuose dominuoja užsienio produkcija, kuria vis labiau domisi Lietuvos teatro lankytojai, sako p. Kolinytė. Bilietai čia kainuoja 58 Eur.
Teatras niekada nestovi vietoje. Kalbant apie kūrėjus, 2016 m. pastebėjome tendenciją į spektaklius įtraukti daugiau muzikos gyvai: randasi naujų spektaklių-koncertų. O žiūrovai vis labiau domisi atvežama užsienio produkcija. Ypač džiaugiamės didžiuliu susidomėjimu šiuolaikinio cirko žanru, kurio publika vis auga ir vis daugiau žmonių supranta, kad tai profesionalus ir kokybiškas scenos menas, o ne tiesiog pramoga vaikams, sako p. Kolinytė.
OKT/Vilniaus miesto teatras
OKT/Vilniaus miesto teatro spektakliai rodomi nedidelėje laboratorinėje OKT studijos erdvėje, kurioje telpa 5070 žiūrovų, todėl skaičiai negali būti tokie lyg didelėse scenose, teatro atstovas Aurimas Minsevičius kartoja kolegas iš kitų mažųjų teatrų.
1. A. Čechovo Žuvėdra, rež. O. Koršunovas, 1.350 žiūrovų
2. B. Brechto Vestuvės, rež. O. Koršunovas, 1.200 žiūrovų
3. M. Gorkio Dugne, rež. O. Koršunovas, 500 žiūrovų
OKT/Vilniaus miesto teatro bilietai kainuoja 1129 Eur, šį sezoną jie nebrango. Pasak p. Minsevičiaus, bilieto kainą sudaro daugybė kriterijų.
Esame nevalstybinis nepriklausomas teatras, tad turime įdėmiai skaičiuoti kiekvieną smulkią spektaklio sąmatos dalį. Turime samdyti aktorius, techninį personalą, nuomoti erdves spektakliams ir techninę įrangą tokios bei panašios išlaidos ir sudaro spektaklio sąmatą, lemiančią bilieto kainą. Vieniems spektakliams tokių išlaidų būna mažiau, kitiems daugiau. Pastaruoju metu mūsų teatre greičiausiai bilietai ištirpsta į OKT studijoje rodomus spektaklius, pasižyminčius laboratoriniu principu griaunama vadinamąja ketvirta siena, skiriančia aktorius nuo žiūrovų. Tad galima įžvelgti, jog publikai reikia tokio teatro: tikro, be pernelyg storo grimo sluoksnio ar ištaigingų kostiumų, be kulisų, kuriuose aktorius gali pasislėpti sau nepatogią minutę, ar be atskirties tarp žiūrovų salės ir scenos, dėl kurios pasislėpti galėtų žiūrovas, sako p. Minsevičius.
Vilniaus teatras Lėlė
Andrius Jevsejevas, teatro viešųjų ryšių koordinatorius, vardydamas populiariausius 2016 m. spektaklius, pirmiausia mini R. Kazlo pastatytą spektaklį suaugusiems Atrask mane, jį matė 1.913 žiūrovų.
Populiariausi vaikams:
1. S. Gedos Dainuojantis ir šokantis mergaitės vieversėlis, rež. A. Mikutis, premjera 2016 m. spalį, 4.856 žiūrovai
2. S. Siudikos Trys paršiukai, rež. A. Mikutis, premjera 1999 m. gegužę, 2.275 žiūrovai
3. J. Marcinkevičiaus Grybų karas, rež. A. Mikutis, 2010 m. gruodį, 1.812 žiūrovai
Pasak Lėlės meno vadovo Vilmanto Juškėno, teatro repertuaro sudarymas intelektualinis ir mechaninis galvosūkis. Lyg žaidimas Rubiko kubu. Nors planuojant repertuarą pirmiausia atsižvelgiama į spektaklių lankomumą, stengiamasi įtraukti žiūrovų mėgstamus spektaklius, pavadinimų populiarumas nėra vienintelis ir pagrindinis kriterijus. Čia veikia daug kitų sudedamųjų. Tai ir meninė kūrinių vertė, ir techninio pasirengimo spektakliams sąlygos, aktorių užimtumas, organizacinės teatro galimybės, kurias lemia Lėlėje vykstantys kūrybiniai procesai, įvairūs visuomenei ir teatrui reikšmingi įvykiai metų laikas, kalendorinės ir tarptautinės šventės, sukaktys ir kitos progos. Remiantis daugeliu nuolat kintančių sudedamųjų ir dėliojama ta repertuaro mozaika. O du pagrindiniai teatro siekiami pokyčiai menine prasme solidaus repertuaro suaugusiems suformavimas ir jaunų dramos teatro režisierių įtraukimas į kūrybą.
Bilietai į spektaklius vaikams kainuoja 46 Eur, suaugusiems 814 Eur, 2016 m. kainos šiek tiek augo.
Nacionalinis Kauno dramos teatras
Egidijus Stancikas, NKDT direktorius, rikiuodamas populiariausius taip pat rėmėsi mišria lankomumo ir surinktų pajamų statistika.
2016 m. spektakliu rekordininku, smarkiai atsiplėšusiu nuo kitų, p. Stancikas vadina Vido Bareikio režisuotą W. Shakespeareo Hamletą.
1. W. Shakespeareo Hamletas, rež. V. Bareikis, premjera 2015 m. gruodį, 6.363 žiūrovai.
2. A. Čechovo Palata, rež. R. Kazlas, Ilgoji salė, 3.109 žiūrovai.
3. A. Škėmos Balta drobulė, rež. J. Jurašas, premjera 2012 m. spalį, 4.603 žiūrovai, daugiausia jų vyresniųjų klasių moksleiviai.
Populiarumą p. Stancikas prognozuoja Jono Vaitkaus režisuotam spektakliui Fjorenca pagal T. Manno kūrybą, jo premjera vyko 2016 m. gruodžio 8 d.
Pasak p. Stanciko, repertuaro sudarymą lemia daug kriterijų ir subtilybių, todėl repertuare yra 30 spektaklių ir kasdien vaidinama po kelis. Vadovaujamasi principu, kad repertuarinis spektaklis būtų parodytas nors kartą per mėnesį. Paklausiausi rodomi po 2, Palata 4 kartus per mėnesį, tad spektaklio populiarumas tikrai turi įtakos rodymo dažnumui.
Bilietai į Didžiojoje scenoje vaidinamus spektaklius 425 Eur, į vaikiškus 4 Eur, premjerinius 730 Eur, bilietai šį sezoną nebrango.
Kauno muzikinis teatras
1. E. Johno miuziklas Aida, premjera 2011 kovą, 3.949 žiūrovai
2. F. Wildhorno miuziklas Karmen, premjera 2015 lapkritį, 15.352 žiūrovai
3. F. Wildhorno miuziklas Grafas Montekristas, premjera 2014 kovą, 6.057 žiūrovai
4. P. Abrahamo operetė Balius Savojoje, premjera 2014 spalį, 4.564 žiūrovai
5. J. Strausso baletas Žydrasis Dunojus, premjera 2015 kovą, 3.040 žiūrovai
Bilietų kainos nuo 2 iki 30 Eur, centrinėje ložėje 40, 50 Eur, palyginti su 2015 m. bilietai brango nežymiai.
Pasak Linos Stankevičiūtės, KMT reklamos ir informacijos vadovės, teatro repertuaras sudaromas tęsiant šio teatro tradicijas ir išlaikant muzikinių žanrų proporciją. Labai svarbus aspektas formuojant repertuarą yra žiūrovų dėmesys ir lūkesčiai, juo sužinome išanalizavę praėjusio sezono spektaklių lankomumą, uždirbtų pajamų kiekį, dienas, kuriomis jis buvo rodomas. Šiuo metu teatre karaliauja miuziklai, nes būtent jie sulaukia daugiausiai žiūrovų dėmesio, sako p. Stankevičiūtė.
Klaipėdos dramos teatras
Pasak Inetos Baužytės, Kultūrinės veiklos ir žiūrovų aptarnavimo padalinio vadovės, apytikris populiariausių KDT spektaklių sąrašas atrodo taip:
1. A. Juozaičio Karalienė Luizė, rež. G. Padegimas, premjera 2015 gruodį
2. A. Strindbergo Tėvas, rež. M. Kimelė, premjera 2016 rugsėjį
3. E. de Filippo Kalėdos Kupjelų namuose, rež. P. Gaidys, premjera 2016 kovą
4. Spektaklis vaikams Vėjas gluosniuose, rež. A. Gluskinas, premjera 2016 spalį
Spektaklis Pašaliniams draudžiama pasirodė 2016 m. gruodį ir parodytas 5 kartus, visi buvo anšlaginiai. Iš senų pastatymų gerai lankomi Girti (premjera 2014 m.), Mergaitė, kurios bijojo Dievas (2010 m.), Katės namai (2011 m.)
Pasak p. Baužytės, dažniausiai rodomi premjeriniai ir gerai lankomi senesni spektakliai, jų populiarumas turi įtakos rodymo dažnumui. Jei bilietai iššluojami ir yra galimybių dėl kviestinių aktorių užimtumo, populiariausi spektakliai rodomi papildomai.
Bilietai į KDT spektaklius kainuoja 415 Eur, vaikams 3 Eur, galioja nuolaidų sistema.
Pasak teatro atstovės Valentinos Žigienės, teatras turi tikslą pastatyti penkias premjeras per teatrinio sezono metus. Režisieriai Darius Rabašauskas, Povilas Gaidys jau pasirinko kūrinius, premjeros numatytos kovą ir gegužę. Klaipėdos dramos teatras šiuo metu išgyvena renesansą. Bilietai į spektaklius graibstomi, sako p. Žigienė.
Klaipėdos valstybinis muzikinis teatras
1. G. Puccini opera Bohema, 6.338 žiūrovai
2. D. Goggino miuziklas Šounuolynas, 2.242 žiūrovai
3. Šokio spektaklis Altorių šešėlyje, 2.083 žiūrovai
4. Miuziklas Boni ir Klaidas, 3.406 žiūrovai
5. Šokio spektaklis visai šeimai Ten, kur gyvena pabaisos, 2.100 žiūrovai
Pasak Jurgitos Skiotytės-Norvaišienės, KVMT direktoriaus pavaduotojos menui, kaip ir kiti valstybiniai teatrai, klaipėdiškis repertuarą sudaro pagal kelis kriterijus: įvairumą, kuris pristato teatro kryptį ir kartu tenkina suformuotą žiūrovų poreikį; meninio kolektyvo sudėtį ir sanklodą: t. y. rodomi tie spektakliai, kuriuose solistai gali geriausiai atsiskleisti, arba kolektyvas su šiais kūriniais gali tobulėti; pagal kuriamas pridėtines vertes finansinę, meninę ir žinomumo-reprezentacinę. Spektaklio populiarumas šiame teatre yra labai svarbus aspektas, lemiantis rodymo dažnumą.
Tačiau esame valstybinis kolektyvas, ir pajamos nėra galutinė ir pagrindinė sąlyga rodyti vieną ar kitą spektaklį, sako pašnekovė.
Anot jos, bilietai dar nebrango, bet brangs, nes KVMT bilietų kainos yra mažiausios su panašius spektaklius rodančiais LNOBT ir Kauno valstybiniu muzikiniu teatru.
Kalbėdama apie teatro tendencijas p. Skiotytė-Norvaišienė įžvelgia augančią žiūrovų segmentaciją: Jau yra dalis žiūrovų, įpratintų prie lengvesnio turinio spektaklių, ir į kitokius jie neis. Sykiu yra rimtosios publikos, kurie aiškiai ignoruoja komercinio tipo spektaklius. Žiūrovai visada buvo skirtingi, tačiau dabar jie dar labiau segmentuojasi.
Anot jos, šiuolaikiniai spektakliai pirmiausia išsiskiria vizualumu. Gal konceptualumas netapo plačiai vartojama raiškos priemone, tačiau kokybiškas vizualumas jau tiesiog privalomas. Net konservatyvesnė publika nori kokybiškos ir išskirtinės vizualikos, sako p. Skiotytė-Norvaišienė.
Valstybinis Šiaulių dramos teatras
1 . Vardan tos satyrinis farsas pagal P. Vaičiūno pjesę Patriotai, rež. A. Giniotis, premjera 2016 balandį, apie 4.500 žiūrovų
2. E. ONeillo Meilė po guobomis, rež. P. Ignatavičus, premjera 2015 gruodį, per 3.000 žiūrovų
3. M. Pagnolio Duonkepio žmona, rež. A. Lebeliūnas, premjera 2013 m. spalį, ir J. Tumo-Vaižganto Nebylys, rež. J. Vaitkus, 2013 gruodis, po maždaug 2.700 žiūrovų.
Pasak Nomedos Šatkauskienės, teatro literatūrinės dalies vedėjos, VŠDT yra vienintelis profesionalus dramos teatras Šiauliuose, todėl siekia patenkinti visapusiškus publikos poreikius.
Manau, daugelis teatrų jaučia naujus vėjus, mūsų teatras ne išimtis. Juo labiau kad pernai pasikeitė teatro vadovai atėjo jauni, ambicingi, naujas tendencijas jaučiantys teatro vadovai Aurimas Žvinys ir Paulius Ignatavičius. Atsinaujinimo laukia ir publika, ji tikisi naujų vardų, įdomesnių šiuolaikinių pastatymų. Aktoriai taip pat pradeda jausti augančią konkurenciją, poreikį kelti savo profesionalumą. Keičiasi ir publika ateina daugiau jaunų žmonių, kurie kelia aukštesnius reikalavimus spektakliams, vis dažniau norima atvesti mažylius į teatrą. Į visa tai atsižvelgdami, formuojame ateinančių metų repertuarą, sako p. Šatkauskienė.
Bilietai kainuoja 514 Eur į premjeras, į spektaklius vaikams 25 Eur. 2016 m. kainos šiek tiek pakilo į premjerinius spektaklius.
Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos Verslo žiniose, Sodros, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti