Kitoks virtualus asistentas: kaip „Greatness“ keičia įpročių formavimą

G. Labašauskas pasakoja, kad į standartines įpročių sekimo programėles galima susirašyti įpročius, kuriuos žmogus nori išsiugdyti, pvz., meditacija, svorio valdymas, sveika mityba, psichinė sveikata, santykiai šeimoje ir t.t. Bet pati programėlė dažniausiai veikia kaip „To do“ sąrašas, kuris papildomai rodo statistiką. Šiais funkcionalumais apsiriboja daugelis įpročių sekimo aplikacijų. Jeigu vartotojas nori išmokti medituoti ar užsiimti protarpiniu badavimu, šiuos tikslus jis įsirašo į įpročių sekimo programėlę, bet pačių meditacijų ar protarpinio badavimo technikų vis tiek yra priverstas ieškoti „Youtube“ kanaluose, susirasti kursų, ar įsirašyti papildomas programėles.
„Programėlės „Greatness“ idėja nuo pat pirmos dienos buvo tapti kasdienio vartojimo asistentu žmogui, pradedant nuo pagalbos formuojant naujus įpročius, iki nuolatinio naujos gyvensenos palaikymo, t.y., kaip naujai suformuotus įpročius bei gyvenimo būdą užtvirtinti ir išlaikyti“, – teigia G. Labašauskas.
Vien sąrašo neužtenka
Anot G. Labašausko, prie „Greatness“ prisijungti ir startuolį nuo pirmojo žingsnio kurti jį pakvietė Tadas Burgaila, sveikatos technologijų kūrėjo ir investuotojo „Kilo Health“ vadovas.

„2021 m metų rugsėjį, kai prisijungiau prie „Kilo Health“ akceleratoriaus programos „Co-found“ ir tapau „Greatness“ bendraįkūrėju, pirminė idėja buvo sukurti įpročių sekimo programėlę. Tačiau, įsigilinęs į įpročių formavimo segmentą pamačiau, kad vienas iš egzistuojančių žaidėjų iš esmės jau keičia rinką ir formuoja naujus vartotojų lūkesčius. Įvertinęs pasikeitusią rinkos situaciją stipriai išplėčiau produkto planus, pasidalinau su „Kilo Health“ mintimi, kad turime praplėsti pirminę viziją – visi sutiko. Taip pradėjome kurti produktą, kurį 2022 metų gruodį prisistatėme rinkai, o 2023 m. vasarį pradėjome aktyvius rinkodaros veiksmus“, – pradžią prisimena vadovas.
Dvylika metų skaitmeninio marketingo srityje besispecializuojantis G. Labašauskas pasakoja, kad prieš tapdamas „Greateness“ bendraįkūrėju, buvo įkūręs rinkodaros agentūras, keliuose startuoliuose ėjo marketingo vadovo pareigas. Tačiau pasitaikius progai, įsigilinus į rinką ir supratus, kiek galimybių joje turi „Greatness“, klausimų nebeliko.
„Patirtis rodo, kad tuomet, kai vartotojui duodi daugiau pasirinkimo galimybių, jis jomis ir pasinaudoja. Kito tokio produkto rinkoje šiuo metu nėra. Tie, kas išmano skaitmeninio sveikatingumo rinką, supranta, kad tokiam produktui kaip „Greatness“ yra labai daug potencialo. O tie, kas išmano produktų vystymo subtilybes, supranta ir tai, kad tokiam produktui sukurti reikia didelių išteklių ir žmogiškojo kapitalo“, – apibendrina vadovas.
Vartotojo portretas
Startuolio bendraįkūrėjas pasakoja, kad šiuo metu statistinis „Greatness“ vartotojas turi 11-15 skirtingos tematikos tikslų: nuo streso ar dėmesio sutrikimo valdymo iki santykių gerinimo, svorio reguliavimo ar geresnės miego kokybės.
„Įpročių formavimo programėles iki šiol dažniau naudodavo vyresnio amžiaus moterys. Bet didžiąja dalimi šią situacija lemia konkurentų produktų pozicionavimas ir būtent moterų auditorijai skirtos konkurentų rinkodaros kampanijos. Mes sąmoningai kuriame universalų gyvenimo būdo asistentą, kuris yra pagrįstas mokslu ir praturtintas dirbtiniu intelektu“, – sako vadovas.
Šiuo metu pagrindinė „Greatness“ rinka yra anglakalbės šalys. Tačiau startuolis turi ambicijų tapti globaliu prekės ženklu. Tą, anot pašnekovo, ypač palengvina dirbtinio intelekto bumas.
Juda tinkamu greičiu
Paklaustas, ar du metai nuo „tuščio lapo“ stadijos iki vartotojui pateikto produkto yra ilgas laiko tarpas startuolių pasaulyje, G. Labašauskas sako, kad tokį laikotarpį galima vadinti sveiku ir pakankamu.
„Startuolio greitis priklauso nuo srities, ambicijos dydžio, galutinio vartotojo, industrijos, kurioje ketini konkuruoti, ir pačios paslaugos apimties. Geras itin paprasto produkto pavyzdys galėtų būti „To do” sąrašo programėlės, kurias užtruktų padaryti nuo mėnesio iki dviejų. Tačiau pateikti sudėtingus, kokybiškus sprendimus užtrunka ilgiau. Pavyzdžiui, gerai žinoma amerikiečių sukurta „Calm“ programėlė, siūlo daugybę meditacijų, turinį miego kokybei gerinti ir t.t. Sukurti tokio dydžio turinio biblioteką, sudėlioti vartotojo patirtį, įvesti produktą į rinką reikia itin daug laiko, kapitalo ir žmogiškų išteklių“, – pavyzdžiais kalba jis.
Jis sako, kad 2023 metų pabaigoje “Greatness” jau mato pirmuosius rezultatus.
„Matome, džiugią tendenciją. Paprastai apie 25-30 proc. klientų, kurie išbando nemokamą programėlės versiją, pasibaigus 7 dienų bandomajam laikotarpiui, įsigyja „Premium“ versiją. Tačiau, jeigu bandomojo laikotarpio metu vartotojas išbando bent vieną praplėstą funkcionalumą, pavyzdžiui, pradeda klausyti programėlėje įdiegtą meditacijos kursą, seka protarpinio badavimo progresą ir pan., tikimybė, kad jis taps „premium“ vartotoju šoka iki 35 proc. ir daugiau“, – įvardija G. Labašauskas.
Ne kiekis, o patogumas
Pasak pašnekovo, startuolio tikslas – sukurti tokį galutinį produktą, kad vartotojai galėtų atsisakyti kitų šešių naudojamų programėlių ir savo gyvenimo būdo pokyčius formuoti vien su „Greatness“.
„Užmojis tapti geriausiu pasirinkimu vartotojams, besirūpinantiems fizine, psichine sveikata, savo produktyvumu, šeimos santykiais ir gerove nėra menkas. Bet tokį tikslą turėjome nuo pradžių, jį grindžiame realiais vartotojų poreikiais. Rinkos tyrimai atskleidžia, kad naudodami konkrečiai problemai dedikuotas konkurentų programėles, vartotojai išnaudoja daugiausiai iki 20 proc. turinio ir funkcionalumų. Suprasdami, kas įeina į tuos 20 proc. turinio, optimaliau formuojame savo programėlės turinio biblioteką ir funkcionalumus“, – pasakoja pašnekovas.
G. Labašauskas sako, kad dabar ypač suklestėjus dirbtiniam intelektui, ryškėja tendencija „užpilti“ vartotojus informacija, tinkamai jos neatrenkant ir nesigilinant, ar vartotojui ji naudinga.
„Mūsų vizija – realiu laiku suprasti vartotoją, jo prioritetus ir prisitaikyti jiems keičiantis. Norime atrinkti ir pateikti tik tai, kas reikalinga ir taip, kaip patogiausia vartotojui“, – pabrėžia G. Labašauskas.