Kas tai? Eksperto įžvalgos

    Kodėl karantinas turėtų paskatinti atrasti CRM?

    Reklama publikuota: 2020-06-09
    „Teamgate“ vadovas Kšyštof Gulbinovič.
    svg svg
    „Teamgate“ vadovas Kšyštof Gulbinovič.

    Nuo „šaltų“ kontaktų valdymo iki verslo analitikos apie tai, kaip sekasi pardavimai – COVID-19 pandemija ir karantinas suteikė progą darkart įvertinti svarbiausias CRM sistemų funkcijas. „CRM leidžia matyti visą pardavimų informaciją vienoje vietoje. Be to, dabartinės technologijos leidžia tokiai sistemai būti interaktyviai – su priminimais, galimybe lengvai klasifikuoti bei rasti reikiamą informaciją vos per kelias sekundes. Visa tai pasidarė ypač svarbu karantino situacijoje“, – sako tarptautinio pripažinimo sulaukusio CRM įrankio „Teamgate“ vadovas Kšyštof Gulbinovič, pasakodamas apie tai, kodėl įprastos CRM funkcijos dirbant nuotoliniu būdu tampa aukso vertės.

    „Pirmoji pagalba“ staiga pasikeitus aplinkybėms

    Lietuvoje į CRM sistemas vis dar dažnai žvelgiama kaip į nebūtiną prabangą. Tačiau užsienio šalių patirtis parodė, kad CRM sistemos karantino metu išties padeda efektyviau dirbti ir neprarasti vertingų galimybių. Tai, kad CRM gali padėti verslui lengviau išgyventi karantiną, pastebėta pirmiausia JAV bei Vakarų Europoje, kur CRM sistemos labiau paplitusios nei Lietuvoje.

    „Įmonėms persiorientavus į darbą iš namų, kilo nemažai sumaišties. Atšaukti ir perkelti susitikimai, skambučiai, pardavimai – daugybė svarbios informacijos keitėsi. Įmonės, turinčios CRM, su šiuo iššūkiu susitvarkė lengviau – tereikėjo darbo įrankius, tokius kaip nešiojamas kompiuteris, perkelti į namus, ir susitarti dėl „procedūrinių“ dalykų: rytinių „online“ susitikimų, savaitės darbų aptarimų ir pan. Bendras tvarkingų duomenų „telkinys“, kurį ir suteikia CRM, ypač padėjo pradžioje, kai buvo sunku suvaldyti informacijos srautus el. pašto dėžutėse, bendrose pokalbių aplikacijose ir t. t.“, – pastebi K. Gulbinovič.

    Kokybiškesnis dabartinių pardavimų valdymas

    Karantino situacijoje svarbų vaidmenį suvaidino galimybė sklandžiai valdyti jau vykstančius sandorius su CRM. „Buvo labai svarbu stebėti ir valdyti pardavimo procesą virtualioje erdvėje. Taip pat – užtikrinti, kad apie kiekvieno pardavimo stadiją realiu laiku žinotų visa komanda. Matome, kad „Teamgate“ klientams ypač naudinga buvo ir galimybė nustatyti numatomą sandorio užbaigimo datą ir lanksčiai ją keisti“,– sako „Teamgate“ vadovas.

    Nemokami naujienlaiškiai į savo el. pašto dėžutę:













    Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



     

    Kitą svarbią užduotį – ryšio palaikymą su esamais ir potencialiais klientais – palengvino CRM kontaktų kortelės. Jose saugomi duomenis gali būti greitai papildyti pastabomis, o svarbiausia, kad visa bendravimo su klientais istorija matoma visiems komandos nariams.

    „Tai ypač svarbu, kai darbuotojai specializuojasi tam tikrose pardavimo fazėse arba tiesiog vieniems puikiai sekasi rašyti kūrybiškus pasiūlymus, o kiti atsiskleidžia derindami sutarčių teksto formulavimą“, – pastebi pašnekovas.

    Sklandesnis komandos laiko valdymas

    CRM padėjo ir efektyviai organizuoti darbą nuotoliniu būdu. „CRM sistemos sinchronizavimas su darbuotojų kalendoriumi bei užduočių sąrašu, automatiniai priminimai ir kitos papildomos CRM funkcijos karantino metu buvo tikrai naudingos. Be to, daugelis CRM sistemų kūrėjų, tarp jų ir „Teamgate“, siūlo mobiliąją CRM programėlę. Visos šios smulkmenos padeda sumažinti „pasiklystančios“ informacijos kiekį ir sėkmingai siekti pardavimų tikslų“, – pastebi K. Gulbinovič.

    Vadovams karantino metu buvo svarbu fiksuoti CRM darbuotojų užimtumą, jų aktyvumą ir pasiektus rezultatus. „Turėdami CRM ataskaitas, vadovai gali jausti komandos, o drauge ir verslo pulsą. Šioje vietoje reikėtų atkreipti dėmesį ir į galimybę suformatuoti ataskaitas realiu laiku, kurios neturi įmonės, naudojančios šiam tikslui „Excel“ lenteles“, – sako K. Gulbinovič.

    Galiausiai, karantinas daugeliui bendrovių padėjo pamatyti, koks svarbus yra darbuotojų vertinimas pagal jiems keliamus tikslus, o ne pagal darbe praleistą laiką. „Panašu, kad tikslų pasiekimą vertinančios bendrovės patyrė kur kas mažesnį sukrėtimą“, – pastebi pašnekovas.

    Suteikia tikslesnes prognozes

    Karantino metu žmonės daugiau laiko praleido internete, todėl didelė dalis marketingo veiksmų persikėlė ten. Daugeliui įmonių tai suteikė galimybę priminti apie save, sulaukti daugiau potencialių klientų susidomėjimo per svetainę, užklausos formas ir socialinius tinklus, tokius kaip „Linkedin“.

     „Šaltų“ kontaktų klasifikavimas ir tvarkymas, kurį CRM daro kur kas efektyvesniu, padeda stebėti, per kokius kanalus sulaukiama daugiausiai dėmesio, analizuoti, kaip keičiasi potencialių klientų elgsena  ir pagal tai planuoti marketingo veiksmus bei biudžeto paskirstymą jiems. Be to, CRM padeda matuoti jau įgyvendinamų marketingo kampanijų ar naujienlaiškių veiksmingumą“, – pasakoja K. Gulbinovič.

    Pašnekovas atkreipia dėmesį, kad CRM – viena prieinamiausių technologijų, galinčių padėti organizacijoms sklandžiau prisitaikyti prie nenumatytų aplinkybių. „Pastarasis laikotarpis gali būti matomas kaip treniruotė, priminimas ruoštis nenumatytoms situacijoms ir darbui pasikeitusiomis sąlygomis, greitai išmokant visą pardavimų struktūrą veikti pagal vadovų priimtus pardavimų proceso pakeitimus, kurie konfigūruojami sistemoje“, – sako „Teamgate“ vadovas.

    Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

    „Interactio“ metai: pajamas pralenkę nuostoliai ir suvaldytas pinigų „deginimas“ Premium

    Sinchroninio vertimo platformą vystantis startuolis „Interactio“, užpernai pritraukęs 30 mln. Eur rizikos...

    Inovacijos
    2023.06.29
    Įgyvendinti NIS2 direktyvos reikalavimai kurs saugesnę kibernetinę erdvę Verslo tribūna

    Vis labiau skaitmenizuotame pasaulyje kritinės infrastruktūros ir jautrios informacijos saugumas...

    Išmani Lietuva
    2023.06.28
    D. Dvilinskas: „TransferGo“ padarė didžiulį postūmį link vienaragio Premium 1

    Daumantas Dvilinskas, pinigų pervedimo bendrovės „TransferGo“, laikomos vienu realiausių pretendentų tapti...

    Inovacijos
    2023.06.27
    Išskirtinis dėmesys inovacijoms – „Rimi“ startuolių idėjoms ketina skirti iki 200 tūkst. eurų Verslo tribūna

    Vienas pirmaujančių mažmeninės prekybos tinklų Baltijos šalyse „Rimi“ birželio 16 d. baigė išskirtinį etapą –...

    Išmani Lietuva
    2023.06.27
    „Hostinger“ vadovas A. Stuopelis: pasaulis pagreitės ir tai yra superįdomu Premium

    Arnas Stuopelis, svetainių prieglobos ir susijusių paslaugų grupės „Hostinger“ vadovas, sako, kad per...

    Inovacijos
    2023.06.23
    5G plėtra pripažinta valstybei svarbiu projektu

    Projektas, pagal kurį iki 2030 m. visoje Lietuvoje turėtų veikti itin spartus mobilusis 5G ryšys, pripažintas...

    Inovacijos
    2023.06.21
    Startuoliams – kvietimas dalyvauti NATO akceleratoriaus atrankoje

    NATO gynybos inovacijų akceleratorius Šiaurės Atlanto regionui (DIANA) paskelbė kvietimą startuoliams ir...

    Inovacijos
    2023.06.21
    „Hostinger“ spurtas: pakeliui į 70 mln. Eur – per liūdnos vasaros iššūkį Premium

    Svetainių prieglobos ir susijusių paslaugų grupė „Hostinger“ praėjusiais metais gavo 69,6 mln. Eur...

    Inovacijos
    2023.06.19
    Atidarytas naujas Registrų centro duomenų centras 2

    Registrų centras ketvirtadienį pranešė sostinėje baigęs įrengti naują duomenų centrą, kuriam, kaip skelbia...

    Inovacijos
    2023.06.15
    „Cleantech“ proveržis Lietuvoje – ar bus pakartota „fintech“ sėkmė Premium 2

    Lietuva bando pakartoti „fintech“ sektoriaus sėkmės istoriją žaliųjų technologijų srityje. Kiek šie bandymai...

    Inovacijos
    2023.06.14
    Verslui ir visuomenei – pažadas per metus atverti daugiau duomenų 1

    Iki 2024-ųjų birželio visuomenei ir verslui ketinama atverti daugiau didelės vertės duomenų rinkinių. Nauji...

    Inovacijos
    2023.06.13
    Lietuvą plėtrai pasirinkęs danų startuolis „comundo“ pritraukė 2,3 mln. Eur

    Danijos klimato technologijų startuolis „comundo“ atidarė biurą Vilniuje bei pritraukė 2,26 mln. Eur itin...

    Inovacijos
    2023.06.12
    Muitinės profesionalai darbo rinkoje vertingi kaip auksas Verslo tribūna 1

    Muitinės specialistai atlieka svarbų vaidmenį palengvinant tarptautinę prekybą ir užtikrinant teisėtą ir...

    Išmani Lietuva
    2023.06.09
    Prie naujojo prekybos parko UNA „sugrįžo“ anksčiau šioje teritorijoje augę medžiai Verslo tribūna 3

    Dešimtus metus veikianti statybos UAB „Baltijos plienas“ Vilniuje, šalia Molėtų plento, baigė 16.300 m2 ploto...

    Išmani Lietuva
    2023.06.08
    „Rimi“: patogų apsipirkimą lemia įsiklausymas į pirkėją ir diegiamos inovacijos Verslo tribūna 2

    Apsipirkimo įpročiai nuolat keičiasi, o pastaruosius keletą metų postūmių pokyčiams tikrai netrūko. Pirkėjų...

    Išmani Lietuva
    2023.06.08
    Lietuvos gyventojai vis labiau nori kurti verslą, bet bijo nesėkmės Premium 1

    Mokslu pagrįstas verslumas vėl atsirado tyrėjų akiratyje. Gegužę pristatytas Pasaulio verslumo stebėsenos...

    Inovacijos
    2023.06.08
    Didžiausias investicijas šiemet pritraukę Lietuvos startuoliai Premium

    Investicijų pritraukimo aplinka startuoliams Lietuvoje, palyginti su 2020–2022 m., pasikeitė gana reikšmingai...

    Inovacijos
    2023.06.04
    Evoliucija, kurią stebime realiuoju laiku  Premium

    2022 m. lapkričio 30 d. JAV dirbtinio intelekto bendrovė „OpenAI“ išleido pokalbių robotą „ChatGPT“. Atrodo,...

    Verslo klasė
    2023.06.02
    Stambesnes startuolių investicijas šiemet galima skaičiuoti rankos pirštais Premium

    Pirmaisiais praėjusių metų mėnesiais Lietuvos startuolių ekosistema džiaugėsi paskelbtais įspūdingais lėšų...

    Inovacijos
    2023.06.02
    Technologijos muziejuose padeda moderniai ir patraukliai papasakoti istoriją Verslo tribūna

    Pastaruoju metu stebimas vis glaudesnis ryšys tarp technologijų ir meno. Daugelis menininkų pasikliauja...

    Išmani Lietuva
    2023.06.02

    Verslo žinių pasiūlymai