Kas tai? Eksperto įžvalgos

Kodėl karantinas turėtų paskatinti atrasti CRM?

Reklama publikuota: 2020-06-09
„Teamgate“ vadovas Kšyštof Gulbinovič.
svg svg
„Teamgate“ vadovas Kšyštof Gulbinovič.

Nuo „šaltų“ kontaktų valdymo iki verslo analitikos apie tai, kaip sekasi pardavimai – COVID-19 pandemija ir karantinas suteikė progą darkart įvertinti svarbiausias CRM sistemų funkcijas. „CRM leidžia matyti visą pardavimų informaciją vienoje vietoje. Be to, dabartinės technologijos leidžia tokiai sistemai būti interaktyviai – su priminimais, galimybe lengvai klasifikuoti bei rasti reikiamą informaciją vos per kelias sekundes. Visa tai pasidarė ypač svarbu karantino situacijoje“, – sako tarptautinio pripažinimo sulaukusio CRM įrankio „Teamgate“ vadovas Kšyštof Gulbinovič, pasakodamas apie tai, kodėl įprastos CRM funkcijos dirbant nuotoliniu būdu tampa aukso vertės.

„Pirmoji pagalba“ staiga pasikeitus aplinkybėms

Lietuvoje į CRM sistemas vis dar dažnai žvelgiama kaip į nebūtiną prabangą. Tačiau užsienio šalių patirtis parodė, kad CRM sistemos karantino metu išties padeda efektyviau dirbti ir neprarasti vertingų galimybių. Tai, kad CRM gali padėti verslui lengviau išgyventi karantiną, pastebėta pirmiausia JAV bei Vakarų Europoje, kur CRM sistemos labiau paplitusios nei Lietuvoje.

„Įmonėms persiorientavus į darbą iš namų, kilo nemažai sumaišties. Atšaukti ir perkelti susitikimai, skambučiai, pardavimai – daugybė svarbios informacijos keitėsi. Įmonės, turinčios CRM, su šiuo iššūkiu susitvarkė lengviau – tereikėjo darbo įrankius, tokius kaip nešiojamas kompiuteris, perkelti į namus, ir susitarti dėl „procedūrinių“ dalykų: rytinių „online“ susitikimų, savaitės darbų aptarimų ir pan. Bendras tvarkingų duomenų „telkinys“, kurį ir suteikia CRM, ypač padėjo pradžioje, kai buvo sunku suvaldyti informacijos srautus el. pašto dėžutėse, bendrose pokalbių aplikacijose ir t. t.“, – pastebi K. Gulbinovič.

Kokybiškesnis dabartinių pardavimų valdymas

Karantino situacijoje svarbų vaidmenį suvaidino galimybė sklandžiai valdyti jau vykstančius sandorius su CRM. „Buvo labai svarbu stebėti ir valdyti pardavimo procesą virtualioje erdvėje. Taip pat – užtikrinti, kad apie kiekvieno pardavimo stadiją realiu laiku žinotų visa komanda. Matome, kad „Teamgate“ klientams ypač naudinga buvo ir galimybė nustatyti numatomą sandorio užbaigimo datą ir lanksčiai ją keisti“,– sako „Teamgate“ vadovas.

Nemokami naujienlaiškiai į savo el. pašto dėžutę:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

Kitą svarbią užduotį – ryšio palaikymą su esamais ir potencialiais klientais – palengvino CRM kontaktų kortelės. Jose saugomi duomenis gali būti greitai papildyti pastabomis, o svarbiausia, kad visa bendravimo su klientais istorija matoma visiems komandos nariams.

„Tai ypač svarbu, kai darbuotojai specializuojasi tam tikrose pardavimo fazėse arba tiesiog vieniems puikiai sekasi rašyti kūrybiškus pasiūlymus, o kiti atsiskleidžia derindami sutarčių teksto formulavimą“, – pastebi pašnekovas.

Sklandesnis komandos laiko valdymas

CRM padėjo ir efektyviai organizuoti darbą nuotoliniu būdu. „CRM sistemos sinchronizavimas su darbuotojų kalendoriumi bei užduočių sąrašu, automatiniai priminimai ir kitos papildomos CRM funkcijos karantino metu buvo tikrai naudingos. Be to, daugelis CRM sistemų kūrėjų, tarp jų ir „Teamgate“, siūlo mobiliąją CRM programėlę. Visos šios smulkmenos padeda sumažinti „pasiklystančios“ informacijos kiekį ir sėkmingai siekti pardavimų tikslų“, – pastebi K. Gulbinovič.

Vadovams karantino metu buvo svarbu fiksuoti CRM darbuotojų užimtumą, jų aktyvumą ir pasiektus rezultatus. „Turėdami CRM ataskaitas, vadovai gali jausti komandos, o drauge ir verslo pulsą. Šioje vietoje reikėtų atkreipti dėmesį ir į galimybę suformatuoti ataskaitas realiu laiku, kurios neturi įmonės, naudojančios šiam tikslui „Excel“ lenteles“, – sako K. Gulbinovič.

Galiausiai, karantinas daugeliui bendrovių padėjo pamatyti, koks svarbus yra darbuotojų vertinimas pagal jiems keliamus tikslus, o ne pagal darbe praleistą laiką. „Panašu, kad tikslų pasiekimą vertinančios bendrovės patyrė kur kas mažesnį sukrėtimą“, – pastebi pašnekovas.

Suteikia tikslesnes prognozes

Karantino metu žmonės daugiau laiko praleido internete, todėl didelė dalis marketingo veiksmų persikėlė ten. Daugeliui įmonių tai suteikė galimybę priminti apie save, sulaukti daugiau potencialių klientų susidomėjimo per svetainę, užklausos formas ir socialinius tinklus, tokius kaip „Linkedin“.

 „Šaltų“ kontaktų klasifikavimas ir tvarkymas, kurį CRM daro kur kas efektyvesniu, padeda stebėti, per kokius kanalus sulaukiama daugiausiai dėmesio, analizuoti, kaip keičiasi potencialių klientų elgsena  ir pagal tai planuoti marketingo veiksmus bei biudžeto paskirstymą jiems. Be to, CRM padeda matuoti jau įgyvendinamų marketingo kampanijų ar naujienlaiškių veiksmingumą“, – pasakoja K. Gulbinovič.

Pašnekovas atkreipia dėmesį, kad CRM – viena prieinamiausių technologijų, galinčių padėti organizacijoms sklandžiau prisitaikyti prie nenumatytų aplinkybių. „Pastarasis laikotarpis gali būti matomas kaip treniruotė, priminimas ruoštis nenumatytoms situacijoms ir darbui pasikeitusiomis sąlygomis, greitai išmokant visą pardavimų struktūrą veikti pagal vadovų priimtus pardavimų proceso pakeitimus, kurie konfigūruojami sistemoje“, – sako „Teamgate“ vadovas.

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

Rekordiniai Lietuvos žaidimų industrijos metai: naujos galimybės ir senos problemos Premium

Lietuvos žaidimų industrija pernai stiebėsi į viršų – plėtėsi vietos įmonės, taip pat atvyko naujų, kurios...

Inovacijos
2022.06.30
Darbo aplinka keičiasi iš esmės: „Xerox“ žengia permainų priešakyje Verslo tribūna

Skaitmeninimo iniciatyvos versle, ypač paskatino prigijęs hibridinio ar nuotolinio darbo modelis, ragina...

Išmani Lietuva
2022.06.30
Švedų tyliai nupirkta Kauno žaidimų kūrėja „Tutotoons“ pelną augino 15 kartų Premium 1

Kauno mobiliųjų žaidimų kūrėjai „Tutotoons“ karantinas leido pasiekti rekordinį pelną ir apyvartą. Be to,...

Inovacijos
2022.06.27
Tiksliosios technologijos tvariai užaugintam kokybiškam maistui – Lietuvos ūkių dabartis Verslo tribūna

Neįtikėtinu greičiu tobulėjančios šiuolaikinės technologijos ir inovatyvūs sprendimai keičia Lietuvos...

Išmani Lietuva
2022.06.27
Robotai, „atimsiantys jūsų darbą“ – ne toks jau ir baubas Premium

Robotizacija ir, kalbant plačiau, DI, tebėra daugybės mitų gaubiamos technologijos ir tendencijos. Galima...

Inovacijos
2022.06.26
P. Kuisys: ruošiamės blogiausiam, o tikimės geresnio Premium

Nors ekonominės krizės – galbūt pageidaujamas reiškinys, į jas reikėtų žiūrėti kaip į savotišką gydymą – per...

Inovacijos
2022.06.23
50 mln. Eur investicija Klaipėdoje – galimybė pramonei nebemindžikuoti ties inovacijų slenksčiu Premium 1

Jau šį rudenį planuojama baigti statyti 21.000 kv. m ploto pramonės inovacijų parką „VMG Technics R&D Park“,...

Vadyba
2022.06.23
Bizūnas dar neišgąsdino: kriptoįmonės Lietuvoje toliau dygsta kaip grybai po lietaus Premium

Vyriausybė kriptopaslaugų tiekėjų reguliavimo sugriežtinimui pritarė anksčiau birželį. Dabar svarstymai...

Inovacijos
2022.06.22
Naujasis „Bitė Lietuvos“ vadovas – G. Butėnas

Naujuoju UAB „Bitė Lietuva“ vadovu paskirtas Gintas Butėnas, ilgametis bendrovės darbuotojas, pastaruoju metu...

Inovacijos
2022.06.21
„Money 20/20“: „fintech“ reguliavimas toliau eis saugumo keliu

Birželio 7–9 d. Amsterdame vyko didžiausias Europoje „fintech“ renginys „Money 20/20“, kuriame pirmą kartą...

Inovacijos
2022.06.19
Tyrimas: kas penktas Lietuvos gyventojas norėtų keisti karjerą į IT 7

Kas antras suaugęs Lietuvos gyventojas – 52% – mano, kad jo ar jos skaitmeninių įgūdžių ir žinių lygis yra...

Vadyba
2022.06.18
Kompiuterijos ateitis – gali tekti pajudėti prie krašto Premium 1

Technologijų tyrimų ir konsultacijų bendrovė „Gartner“ skaičiuoja, kad iki 2025 m. net 75% duomenų verslai...

Inovacijos
2022.06.17
Norime daugiau turtingų žmonių? Sumažinkime opcionų biurokratiją Premium

Nors skatinimas opcionais – teisė darbuotojams įgyti dalį įmonės, kurioje jie dirba, nuosavybės – Vakaruose...

Inovacijos
2022.06.16
Metų verslumo pedagogė: mokome susikurti pagalvę ir skaudžiai nekristi Premium

Poreikiai yra neriboti, o ištekliai – riboti, – toks vienas iš principų ir sąvokų, kurių siekta mokiniams...

Gazelė
2022.06.16
Neišvengiama, bet komplikuota tvarių vilkikų perspektyva Lietuvoje Premium

Jau nuo 2035-ųjų ES bus visiškai sustabdyta prekyba naujomis anglies dvideginį išmetančiomis transporto...

Logistika
2022.06.16
Kas bendro tarp juostų ir AI bei kaip duomenų saugykla gali apsaugoti nuo „Ransomware“ ? Verslo tribūna

Atsakymai į visus šiuos klausimus – neseniai pristatytose IBM naujienose, susijusiose ir su programine...

Išmani Lietuva
2022.06.16
5G inovacijoms ir pritaikymui Lietuvoje – „smėlio dėžė“

Susisiekimo ministerija trečiadienį pristatė bandomosios 5G inovacijų ir pritaikymo skatinimo aplinkos –...

Inovacijos
2022.06.15
Kaip vadovauti komandai, kuri nori augti? Verslo tribūna

Kiekviena organizacija susiduria su darbuotojų pritraukimo, išlaikymo ir motyvavimo iššūkiais. Ne vienas...

Išmani Lietuva
2022.06.15
Ruošiamasi atverti didelės vertės duomenis

Ekonomikos ir inovacijų ministerija teigia, jog viešojo sektoriaus institucijos turėtų pradėti rengtis...

Inovacijos
2022.06.13
Lietuvoje kuriasi Izraelio „fintech“ bendrovė „UNIPaaS“

Izraelio finansinių technologijų („fintech“) sprendimų bendrovė „UNIPaaS“ Lietuvoje įsteigė padalinį „UNIPaaS...

Inovacijos
2022.06.09

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku