Kas tai? Eksperto įžvalgos

Kodėl karantinas turėtų paskatinti atrasti CRM?

Publikuota: 2020-06-09
„Teamgate“ vadovas Kšyštof Gulbinovič.
svg svg
„Teamgate“ vadovas Kšyštof Gulbinovič.

Nuo „šaltų“ kontaktų valdymo iki verslo analitikos apie tai, kaip sekasi pardavimai – COVID-19 pandemija ir karantinas suteikė progą darkart įvertinti svarbiausias CRM sistemų funkcijas. „CRM leidžia matyti visą pardavimų informaciją vienoje vietoje. Be to, dabartinės technologijos leidžia tokiai sistemai būti interaktyviai – su priminimais, galimybe lengvai klasifikuoti bei rasti reikiamą informaciją vos per kelias sekundes. Visa tai pasidarė ypač svarbu karantino situacijoje“, – sako tarptautinio pripažinimo sulaukusio CRM įrankio „Teamgate“ vadovas Kšyštof Gulbinovič, pasakodamas apie tai, kodėl įprastos CRM funkcijos dirbant nuotoliniu būdu tampa aukso vertės.

„Pirmoji pagalba“ staiga pasikeitus aplinkybėms

Lietuvoje į CRM sistemas vis dar dažnai žvelgiama kaip į nebūtiną prabangą. Tačiau užsienio šalių patirtis parodė, kad CRM sistemos karantino metu išties padeda efektyviau dirbti ir neprarasti vertingų galimybių. Tai, kad CRM gali padėti verslui lengviau išgyventi karantiną, pastebėta pirmiausia JAV bei Vakarų Europoje, kur CRM sistemos labiau paplitusios nei Lietuvoje.

„Įmonėms persiorientavus į darbą iš namų, kilo nemažai sumaišties. Atšaukti ir perkelti susitikimai, skambučiai, pardavimai – daugybė svarbios informacijos keitėsi. Įmonės, turinčios CRM, su šiuo iššūkiu susitvarkė lengviau – tereikėjo darbo įrankius, tokius kaip nešiojamas kompiuteris, perkelti į namus, ir susitarti dėl „procedūrinių“ dalykų: rytinių „online“ susitikimų, savaitės darbų aptarimų ir pan. Bendras tvarkingų duomenų „telkinys“, kurį ir suteikia CRM, ypač padėjo pradžioje, kai buvo sunku suvaldyti informacijos srautus el. pašto dėžutėse, bendrose pokalbių aplikacijose ir t. t.“, – pastebi K. Gulbinovič.

Kokybiškesnis dabartinių pardavimų valdymas

Karantino situacijoje svarbų vaidmenį suvaidino galimybė sklandžiai valdyti jau vykstančius sandorius su CRM. „Buvo labai svarbu stebėti ir valdyti pardavimo procesą virtualioje erdvėje. Taip pat – užtikrinti, kad apie kiekvieno pardavimo stadiją realiu laiku žinotų visa komanda. Matome, kad „Teamgate“ klientams ypač naudinga buvo ir galimybė nustatyti numatomą sandorio užbaigimo datą ir lanksčiai ją keisti“,– sako „Teamgate“ vadovas.

Kitą svarbią užduotį – ryšio palaikymą su esamais ir potencialiais klientais – palengvino CRM kontaktų kortelės. Jose saugomi duomenis gali būti greitai papildyti pastabomis, o svarbiausia, kad visa bendravimo su klientais istorija matoma visiems komandos nariams.

„Tai ypač svarbu, kai darbuotojai specializuojasi tam tikrose pardavimo fazėse arba tiesiog vieniems puikiai sekasi rašyti kūrybiškus pasiūlymus, o kiti atsiskleidžia derindami sutarčių teksto formulavimą“, – pastebi pašnekovas.

Sklandesnis komandos laiko valdymas

CRM padėjo ir efektyviai organizuoti darbą nuotoliniu būdu. „CRM sistemos sinchronizavimas su darbuotojų kalendoriumi bei užduočių sąrašu, automatiniai priminimai ir kitos papildomos CRM funkcijos karantino metu buvo tikrai naudingos. Be to, daugelis CRM sistemų kūrėjų, tarp jų ir „Teamgate“, siūlo mobiliąją CRM programėlę. Visos šios smulkmenos padeda sumažinti „pasiklystančios“ informacijos kiekį ir sėkmingai siekti pardavimų tikslų“, – pastebi K. Gulbinovič.

Vadovams karantino metu buvo svarbu fiksuoti CRM darbuotojų užimtumą, jų aktyvumą ir pasiektus rezultatus. „Turėdami CRM ataskaitas, vadovai gali jausti komandos, o drauge ir verslo pulsą. Šioje vietoje reikėtų atkreipti dėmesį ir į galimybę suformatuoti ataskaitas realiu laiku, kurios neturi įmonės, naudojančios šiam tikslui „Excel“ lenteles“, – sako K. Gulbinovič.

Galiausiai, karantinas daugeliui bendrovių padėjo pamatyti, koks svarbus yra darbuotojų vertinimas pagal jiems keliamus tikslus, o ne pagal darbe praleistą laiką. „Panašu, kad tikslų pasiekimą vertinančios bendrovės patyrė kur kas mažesnį sukrėtimą“, – pastebi pašnekovas.

Suteikia tikslesnes prognozes

Karantino metu žmonės daugiau laiko praleido internete, todėl didelė dalis marketingo veiksmų persikėlė ten. Daugeliui įmonių tai suteikė galimybę priminti apie save, sulaukti daugiau potencialių klientų susidomėjimo per svetainę, užklausos formas ir socialinius tinklus, tokius kaip „Linkedin“.

 „Šaltų“ kontaktų klasifikavimas ir tvarkymas, kurį CRM daro kur kas efektyvesniu, padeda stebėti, per kokius kanalus sulaukiama daugiausiai dėmesio, analizuoti, kaip keičiasi potencialių klientų elgsena  ir pagal tai planuoti marketingo veiksmus bei biudžeto paskirstymą jiems. Be to, CRM padeda matuoti jau įgyvendinamų marketingo kampanijų ar naujienlaiškių veiksmingumą“, – pasakoja K. Gulbinovič.

Pašnekovas atkreipia dėmesį, kad CRM – viena prieinamiausių technologijų, galinčių padėti organizacijoms sklandžiau prisitaikyti prie nenumatytų aplinkybių. „Pastarasis laikotarpis gali būti matomas kaip treniruotė, priminimas ruoštis nenumatytoms situacijoms ir darbui pasikeitusiomis sąlygomis, greitai išmokant visą pardavimų struktūrą veikti pagal vadovų priimtus pardavimų proceso pakeitimus, kurie konfigūruojami sistemoje“, – sako „Teamgate“ vadovas.

Gauk nemokamą VERSLO naujienlaiškį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
KTU sukurtą išmaniąją apyrankę gamins „Teltonika“ Premium

„Teltonikos“ grupės bendrovė „Teltonika Telemedic“ ketvirtadienį turėtų pasirašyti licencinę sutartį su Kauno...

Technologijos
2020.06.30
„Discontract“ žengia į Kauną ir atsiveria verslui

Balandį veiklą pradėjęs lietuvių startuolis „Discontract“ plečiasi į Kauną. Be to, nuo šiol meistrų...

Paslaugos
2020.06.30
Startuolis „Ziticity“ pritraukė 2,2 mln. Eur investiciją Premium 2

Vadinamąsias paskutinės mylios logistikos paslaugas teikiantis startuolis „Ziticity“, kurį valdo UAB „Miesto...

Paslaugos
2020.06.30
Verslas palaiko inovacijų skatinimo fondo idėją, bet jo nauda ir sėkme abejoja Premium

Ekonomikos ir inovacijų ministerijos pasiūlyta inovacijų skatinimo fondo idėja po truputį tampa kūnu – Seimas...

Technologijos
2020.06.23
Vasarą darbo pokalbius „Bitė“ perkelia į kavines ir barus: per pusdienį – daugiau kaip 150 kandidatų Verslo tribūna

Vasarą darbo pokalbius „Bitė“ perkelia į Lietuvos kavines ir barus. Populiariose susibūrimo vietose...

Išmani Lietuva
2020.06.22
Dalijimosi ekonomika turės keistis Premium 1

Koronaviruso krizė verčia dalijimosi ekonomikos įmones išrasti save iš naujo arba grįžti prie socialistinių...

Paslaugos
2020.06.22
Virtuali konferencija „Fintech Week Lithuania“ subūrė Lietuvos ir pasaulio Fintech ekspertus Verslo tribūna

Birželio 14–18 d. vyko virtuali „Fintech Week Lithuania“ konferencija. Keturių dienų renginyje dalyviai...

Išmani Lietuva
2020.06.22
„ACME Grupės“ pajamos pernai smuktelėjo, šiemet, prognozuojama, toliau riedės žemyn

„ACME Grupė“, vienijanti 28 lietuviško kapitalo bendroves, 2019 m. pasiekė 416 mln. Eur konsoliduotą...

Paslaugos
2020.06.19
Nuotolinio darbo vieta gali padėti išspręsti ir saugumo, ir produktyvumo iššūkius Verslo tribūna

Net 98 proc. darbuotojų norėtų turėti galimybę bent kartais dirbti iš namų iki pat savo karjeros pabaigos,...

Išmani Lietuva
2020.06.19
Narystė CERN jau atsiperka: pardavimai šiai organizacijai pernai pasiekė 0,5 mln. Eur Premium 6

Vos po dvejų metų narystės didžiausioje pasaulyje branduolinės ir dalelių fizikos laboratorijos CERN veikloje...

Technologijos
2020.06.17
Pasikeitė „Tesonet“ grupės akcininkų struktūra Premium

„Creditinfo“ duomenimis, pastarosiomis savaitėmis pakeista „Tesonet“ grupės akcininkų struktūra. UAB „Teso...

Technologijos
2020.06.17
Vilnius ir Kaunas pateko į FDI ateities miestų sąrašus, bet ne pagrindinį

Miestų ir regionų verslo galimybes tarptautiniu mastu kasmet vertinanti „Financial Times“ investicijų...

Paslaugos
2020.06.17
Centrinių rūmų rekonstrukcija – „Litexpo“ veiksmai siekiant tapti konkurencingu ir technologiškai pažangiu centru Verslo tribūna

„Litexpo“, pagrindinis šalies parodų, konferencijų, valstybinių ir kitų renginių centras, praėjusiais metais...

Išmani Lietuva
2020.06.17
„TransferGo“ pritraukė dar 10 mln. USD investiciją  2

Lietuvos piniginių perlaidų bendrovė „TransferGo“ skelbia gavusi naują – 10 mln. USD dydžio – finansinę...

Technologijos
2020.06.16
ES skiria 38 mln. Eur ypatingos svarbos objektų apsaugai nuo kibernetinių grėsmių

Europos Komisija (EK) pagal ES mokslinių tyrimų ir inovacijų programą „Horizontas 2020“ skirs daugiau kaip 38...

Technologijos
2020.06.16
Konkurentai „Blue Bridge“ išstumti neįstengė: 3 mln. Eur konkurse padėtas taškas Premium 3

Po ilgiau nei 8 mėnesius trukusio teismų maratono, byloje dėl valstybės debesijos infrastruktūros viešojo...

Technologijos
2020.06.15
5G: pasaulinės varžytuvės dėl lyderio vardo ir Lietuvos penkmečio planas Premium

Proveržio technologija (angl. next big thing) laikomo penktos kartos ryšio (5G) plėtra pasaulyje spartėja.

Technologijos
2020.06.14
Startuolis „Attention insight“ pasirašė sutartį su Vokietijos visuomeniniu transliuotoju Premium 2

Įrankius vertinti interneto svetainių lankytojų vizualinį dėmesį siūlantis Lietuvos startuolis „Attention...

Paslaugos
2020.06.14
RRT sumažino „Bitės“ ir „Teledemos“ interneto kainas užsienyje 2

Ryšių reguliavimo tarnyba (RRT), gavusi „Bitės“ ir „Teledemos“ prašymus, šioms bendrovėms iš naujo nustatė...

Paslaugos
2020.06.12
ES skaitmeninės ekonomikos ir visuomenės indekse Lietuva šiemet 14

Šių metų ES skaitmeninės ekonomikos ir visuomenės indekse (DESI) Lietuva užima 14 vietą. Tokią pačią, kaip ir...

Technologijos
2020.06.11

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Valdyti slapukus