Kas tai? Eksperto įžvalgos

Kodėl karantinas turėtų paskatinti atrasti CRM?

Reklama publikuota: 2020-06-09
„Teamgate“ vadovas Kšyštof Gulbinovič.
svg svg
„Teamgate“ vadovas Kšyštof Gulbinovič.

Nuo „šaltų“ kontaktų valdymo iki verslo analitikos apie tai, kaip sekasi pardavimai – COVID-19 pandemija ir karantinas suteikė progą darkart įvertinti svarbiausias CRM sistemų funkcijas. „CRM leidžia matyti visą pardavimų informaciją vienoje vietoje. Be to, dabartinės technologijos leidžia tokiai sistemai būti interaktyviai – su priminimais, galimybe lengvai klasifikuoti bei rasti reikiamą informaciją vos per kelias sekundes. Visa tai pasidarė ypač svarbu karantino situacijoje“, – sako tarptautinio pripažinimo sulaukusio CRM įrankio „Teamgate“ vadovas Kšyštof Gulbinovič, pasakodamas apie tai, kodėl įprastos CRM funkcijos dirbant nuotoliniu būdu tampa aukso vertės.

„Pirmoji pagalba“ staiga pasikeitus aplinkybėms

Lietuvoje į CRM sistemas vis dar dažnai žvelgiama kaip į nebūtiną prabangą. Tačiau užsienio šalių patirtis parodė, kad CRM sistemos karantino metu išties padeda efektyviau dirbti ir neprarasti vertingų galimybių. Tai, kad CRM gali padėti verslui lengviau išgyventi karantiną, pastebėta pirmiausia JAV bei Vakarų Europoje, kur CRM sistemos labiau paplitusios nei Lietuvoje.

„Įmonėms persiorientavus į darbą iš namų, kilo nemažai sumaišties. Atšaukti ir perkelti susitikimai, skambučiai, pardavimai – daugybė svarbios informacijos keitėsi. Įmonės, turinčios CRM, su šiuo iššūkiu susitvarkė lengviau – tereikėjo darbo įrankius, tokius kaip nešiojamas kompiuteris, perkelti į namus, ir susitarti dėl „procedūrinių“ dalykų: rytinių „online“ susitikimų, savaitės darbų aptarimų ir pan. Bendras tvarkingų duomenų „telkinys“, kurį ir suteikia CRM, ypač padėjo pradžioje, kai buvo sunku suvaldyti informacijos srautus el. pašto dėžutėse, bendrose pokalbių aplikacijose ir t. t.“, – pastebi K. Gulbinovič.

Kokybiškesnis dabartinių pardavimų valdymas

Karantino situacijoje svarbų vaidmenį suvaidino galimybė sklandžiai valdyti jau vykstančius sandorius su CRM. „Buvo labai svarbu stebėti ir valdyti pardavimo procesą virtualioje erdvėje. Taip pat – užtikrinti, kad apie kiekvieno pardavimo stadiją realiu laiku žinotų visa komanda. Matome, kad „Teamgate“ klientams ypač naudinga buvo ir galimybė nustatyti numatomą sandorio užbaigimo datą ir lanksčiai ją keisti“,– sako „Teamgate“ vadovas.

Kitą svarbią užduotį – ryšio palaikymą su esamais ir potencialiais klientais – palengvino CRM kontaktų kortelės. Jose saugomi duomenis gali būti greitai papildyti pastabomis, o svarbiausia, kad visa bendravimo su klientais istorija matoma visiems komandos nariams.

„Tai ypač svarbu, kai darbuotojai specializuojasi tam tikrose pardavimo fazėse arba tiesiog vieniems puikiai sekasi rašyti kūrybiškus pasiūlymus, o kiti atsiskleidžia derindami sutarčių teksto formulavimą“, – pastebi pašnekovas.

Sklandesnis komandos laiko valdymas

CRM padėjo ir efektyviai organizuoti darbą nuotoliniu būdu. „CRM sistemos sinchronizavimas su darbuotojų kalendoriumi bei užduočių sąrašu, automatiniai priminimai ir kitos papildomos CRM funkcijos karantino metu buvo tikrai naudingos. Be to, daugelis CRM sistemų kūrėjų, tarp jų ir „Teamgate“, siūlo mobiliąją CRM programėlę. Visos šios smulkmenos padeda sumažinti „pasiklystančios“ informacijos kiekį ir sėkmingai siekti pardavimų tikslų“, – pastebi K. Gulbinovič.

Vadovams karantino metu buvo svarbu fiksuoti CRM darbuotojų užimtumą, jų aktyvumą ir pasiektus rezultatus. „Turėdami CRM ataskaitas, vadovai gali jausti komandos, o drauge ir verslo pulsą. Šioje vietoje reikėtų atkreipti dėmesį ir į galimybę suformatuoti ataskaitas realiu laiku, kurios neturi įmonės, naudojančios šiam tikslui „Excel“ lenteles“, – sako K. Gulbinovič.

Galiausiai, karantinas daugeliui bendrovių padėjo pamatyti, koks svarbus yra darbuotojų vertinimas pagal jiems keliamus tikslus, o ne pagal darbe praleistą laiką. „Panašu, kad tikslų pasiekimą vertinančios bendrovės patyrė kur kas mažesnį sukrėtimą“, – pastebi pašnekovas.

Suteikia tikslesnes prognozes

Karantino metu žmonės daugiau laiko praleido internete, todėl didelė dalis marketingo veiksmų persikėlė ten. Daugeliui įmonių tai suteikė galimybę priminti apie save, sulaukti daugiau potencialių klientų susidomėjimo per svetainę, užklausos formas ir socialinius tinklus, tokius kaip „Linkedin“.

 „Šaltų“ kontaktų klasifikavimas ir tvarkymas, kurį CRM daro kur kas efektyvesniu, padeda stebėti, per kokius kanalus sulaukiama daugiausiai dėmesio, analizuoti, kaip keičiasi potencialių klientų elgsena  ir pagal tai planuoti marketingo veiksmus bei biudžeto paskirstymą jiems. Be to, CRM padeda matuoti jau įgyvendinamų marketingo kampanijų ar naujienlaiškių veiksmingumą“, – pasakoja K. Gulbinovič.

Pašnekovas atkreipia dėmesį, kad CRM – viena prieinamiausių technologijų, galinčių padėti organizacijoms sklandžiau prisitaikyti prie nenumatytų aplinkybių. „Pastarasis laikotarpis gali būti matomas kaip treniruotė, priminimas ruoštis nenumatytoms situacijoms ir darbui pasikeitusiomis sąlygomis, greitai išmokant visą pardavimų struktūrą veikti pagal vadovų priimtus pardavimų proceso pakeitimus, kurie konfigūruojami sistemoje“, – sako „Teamgate“ vadovas.

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose

Gauk nemokamą VERSLO naujienlaiškį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:














Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
IT administratoriai – ne vieninteliai, dėl kurių reikia privilegijuotų prieigų apsaugos Verslo tribūna

Nors privilegijuotų paskyrų saugumas – viena populiariausių kibernetinio saugumo temų, dažnai pamirštama, kad...

Pakeliui į tvarų verslą: laikas keisti normas ir nusisukti nuo neatsakingųjų  Verslo tribūna

Kiekvienas verslas gali būti tvarus, ginčija Gerrit Jan van’t Veen. Tačiau tam, kad kiekviena įmonė imtų...

Išmani Lietuva
2021.09.24
Iš užsienio universitetų sugrįžę lietuviai įkūrė startuolį, kuris taikosi į farmacijos pramonę Premium

Biotechnologijos ilgą laiką buvo viena Lietuvos mokslą garsinusių sričių, o pandemija leido ją sustiprinti ir...

Inovacijos
2021.09.23
Augančių startuolių ekosistemų indekse – Lietuvos šuolis per 60 pozicijų Premium

Lietuva besivystančių startuolių ekosistemų indekse per metus iš 80–90 pozicijos pakilo į 20–30, skelbiama...

Inovacijos
2021.09.22
Žalia šviesa žaliems startuoliams – kas padeda pritraukti sėkmę ir milijonus? Verslo tribūna

Tvarus, švariosiomis technologijomis grindžiamas verslas – ypač patrauklus investuotojams, tačiau pirkėjams...

Išmani Lietuva
2021.09.17
Virtualioje IT CONNECTED scenoje: „Google Cloud“ atstovai ir smagiosios „Cybersecurity for Dummies“ autorius Verslo tribūna

Jau rugsėjo 23 d. debesų kompiuterijos ir kibernetinio saugumo konferencija IT CONNECTED pakvies susipažinti...

Išmani Lietuva
2021.09.10
„Trafi“ testuoja programėlės versiją verslui, planuoja spartų pajamų augimą Premium 1

Maršrutų planavimo programėlės „Trafi“ kūrėja UAB „Intelligent Communications“ šiuo metu testuoja ir kitąmet...

Inovacijos
2021.09.01
Pavogtą jautrią informaciją apie save galite būti paprašyti išsipirkti patys Verslo tribūna 1

Sėkmingas Suomijos psichinės sveikatos klinikų tinklas „Vastaamo“ pernai rudenį patyrė didelio masto ataką.

Išmani Lietuva
2021.08.30
Švietimo startuolis „Digiklasė“ pritraukė 800.000 Eur investiciją 1

Nuotolinių mokymų startuolis „Digiklasė“ (UAB „Membas“), pritraukė 800.000 Eur iš rizikos kapitalo fondų...

Inovacijos
2021.08.26
Kaip įsilaužėliai gauna „dvipusį bilietą“ į hibridinę infrastruktūrą ir kiek sutaupo IT darbų robotizacija? Verslo tribūna

Atsakymai į šiuos ir daugelį kitų IT specialistams bei vadovams aktualių klausimų nuskambės didžiausiame...

Išmani Lietuva
2021.08.26
Sutelktinio finansavimo į NT platforma „Inrento“ pritraukė 530.000 Eur Premium

Kolektyvinio investavimo į NT nuomą platforma UAB „Inrento“ pritraukė 530.000 Eur ankstyvojo finansavimo...

Inovacijos
2021.08.23
Milijoną pritraukusio „Watalook“ įkūrėjai į grožio industriją pasuko iš automobilių technologijų verslo Premium 1

Klientų valdymo platformą grožio industrijos specialistams siūlantis startuolis „Watalook“ ( UAB „Telas“)...

Inovacijos
2021.08.18
Nuo reklamos prie personalo: „Eskimi“ Bangladeše ieško programuotojų Lietuvos įmonėms Premium

Padalinį Bangladeše prieš kelerius metus įsteigusi skaitmeninės reklamos bendrovė „Eskimi“ (UAB „Aktyvus...

Inovacijos
2021.08.06
Išmanieji įrenginiai ir realiu laiku vykstanti paslaugų apskaita – naujoji „GG Rail“  realybė Verslo tribūna

Liberalizuojant geležinkelių rinką ir įgyvendinant Europos Sąjungos 4-ojo geležinkelių paketo reikalavimus,...

Išmani Lietuva
2021.08.06
Programos, rašančios programas: ar automatizavimas išgelbės IT sektorių nuo darbuotojų stygiaus? Premium 4

Dirbtinio intelekto (DI) technologijos ir nauji automatizavimo sprendimai keičia programavimą – besimokančios...

Inovacijos
2021.08.05
„Via Solis“ lipa iš duobės Premium 4

Saulės energijos technologijų bendrovė „Via Solis“, atrodo, atsigauna po 2019 m. skyrybų su Vilniaus BOD...

Inovacijos
2021.08.03
„BankingLab“ vadovas: norime tapti „fintech“ paslaugų „Amazon“ Premium

Kol analitikai svarsto, ar „Revolut“ išties vertas 33 mlrd. USD, ar visgi tai besipučiantis burbulas,...

Inovacijos
2021.07.27
„Wargaming“ gaivina viltis Lietuvą paversti regiono žaidimų kūrimo centru Premium 1

Pandeminis žaidimų industrijos bumas neaplenkė ir Lietuvos – didesnė dalis rinkoje veikiančių įmonių...

Inovacijos
2021.07.26
„Teltonika“ su Taivano atstovais tariasi dėl puslaidininkų ir atstovybės steigimo

Bendrovėje „Teltonika EMS“ trečiadienį lankėsi Taivano misijos Baltijos šalims vadovas Ericas Huangas. Jis,...

Inovacijos
2021.07.22
„Teledema“ vėl auga, ateitį sieja su „eSIM“ technologija Premium 1

Mobiliojo ryšio bendrovė „Teledema“ pernai, po kelių gana lėtų metų, fiksavo dviženklį pardavimo pajamų...

Inovacijos
2021.07.20

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku