Inovatyvūs sprendimai, gimstantys automobilyje

Kas patraukė prisijungti prie šio produkto kūrimo?
Arvydas: Įspūdį padarė stiprus produktas, gerai įsitvirtinęs pasaulinėje rinkoje. Itin motyvavo galimybė dirbti su „OBDeleven“ sukūrusiais profesionalais ir asmeniškai prisidėti prie jo tobulinimo.
Romas: Visada domėjausi automobiliais ir norėjau juos pažinti giliau, išsiaiškinti, kaip veikia vidinė automobilio komunikacija. Nors turimos žinios labai pravertė, dirbdamas su šiuo produktu žinių bagažą stipriai papildžiau. Įdomu kurti produktą, kuris padeda įsigilinti į automobilio veikimą.
Kokias įdomiausias „OBDeleven“ savybes įvardintumėte?
Arvydas: Įdomiausios produkto savybės – profesionalių diagnostikos prietaisų funkcijos, sutalpintos į mažą „Bluetooth“ ryšiu veikiantį išmanųjį įrenginį, kuris kiekvienam vairuotojui suteikia galimybę konfigūruoti savo automobilį. Sukūrėme informatyvias kodavimo aplikacijas, kurių pagalba vartotojas automatiškai gali keisti automobilio nustatymus, t. y. aktyvuoti naujas funkcijas arba modifikuoti automobilio nustatymus pagal savo poreikius. Jas vadiname vieno paspaudimo aplikacijomis. Jose visas kodas jau įrašytas, todėl vartotojui nebūtinos specifinės kodavimo žinios. Tereikia atsisiųsti „OBDeleven“ programėlę, įjungti prietaisą į automobilio OBD2 jungtį ir norimas funkcijas galima aktyvuoti vienu paspaudimu.
Romas: Mūsų prietaisas funkcionalumu neatsilieka nuo profesionalios įrangos. Atliekant diagnostiką pasitelkiama išmaniojo telefono procesinė galia, nes tam reikia apdoroti didelį kiekį duomenų negaišinant vartotojo. Nors tai yra sudėtingas produktas, sudarytas iš daugybės skirtingų komponentų, bet jis vis tiek yra apčiuopiamas ir suprantamas.
Kaip „OBDeleven“ bus plėtojamas ateityje?
Arvydas: Šiuo metu prietaisas skirtas VAG grupės automobiliams: „Audi“, „Volkswagen“, „Škoda“, „Seat“, „Bentley“, „Lamborghini“. Jau dirbame ir prie kitų automobilių markių integracijų.
Dirbame su produktu, kurį galime tobulinti be ribų, o tam reikia įdėti daug kūrybos. Įmonėje organizuojame vidinius hackatonus, kurių metu skirtingos komandos pristato kūrybinius projektus, tie, kurie pasiteisina, ateityje vystomi.
Kokie iššūkiai kyla kuriant šį produktą ir kas juos padeda įveikti?
Romas: Sprendimus produkto tobulinimui priimame analizuodami duomenis. Kadangi neturime viso pasaulio automobilių, sprendžiant tam tikras problemas kartais duomenų pritrūksta. Tokiu atveju padeda vartotojai. Kartais, norėdami padėti klientui atsakyti į tam tikrą klausimą, susisiekiame su juo per klientų aptarnavimo komandą ir gavę reikiamų duomenų juos išanalizuojame bei randame sprendimus patobulinimui: kaip viską sudėlioti ir architektūriškai, ir funkcionaliai. Tai suteikia lankstumo tiek kuriant naujus komponentus, tiek integruojant daugiau automobilių markių.
Dažnai prireikia pakeitimų čia ir dabar, todėl turime būti lankstūs, kad laiku ir kokybiškai išpildytume vartotojų lūkesčius. Komandinis darbas vaidina svarbų vaidmenį. Diskutuojame tarpusavyje ieškodami geriausių sprendimų. Bendradarbiaujame ir tarp skirtingų komandų. Automobilių inžinieriai suteikia daug specifinės informacijos apie konkrečių automobilio dalių veikimą, pataria, kaip vartotojui patogiau naudotis tam tikra funkcija, galima sakyti, kelia mums sisteminius reikalavimus.
Kiek įtakos sėkmingo produkto kūrimui turi pačios įmonės aplinka, vertybės ir sudaromos sąlygos?
Arvydas: Tai ne startupas, kur procesai neaiškūs ir pokyčių daug. Įmonė jau gerai įsitvirtinusi pasaulinėje rinkoje, susiformavusi savo viziją ir vertybes. Pagrindinės jų – profesionalumas savo srityje, nuolatinis tobulėjimas, atsakomybė ir komandinis darbas – sutampa su mūsų asmeniniais tikslais.
Mūsų stiprybė – mūsų pačių kuriamas produktas. Tai ne atskiri, trumpalaikiai projektai, kuriuose mažai kūrybinės laisvės, o ilgalaikis procesas su galimybe pritaikyti savo žinias bei tobulėti mokantis iš kolegų, dirbančių skirtingose komandose ar padaliniuose. Visi mes dirbam prie to pačio projekto, todėl turime galimybę keisti darbo poziciją.
Romas: Jei esi motyvuotas ir parodai kad sugebėsi pasireikšti ir kitose pareigose, turi visas sąlygas pasinaudoti šia galimybe. Turime pavyzdžių kai „Android“ programuotojas tapo verslo analitiku, aš pats iš iOS perėjau į įterptinių sistemų programavimą, prisidėjau prie mūsų prietaiso veikimo, o vėliau prisijungiau prie R&D komandos.
Arvydas: Modernus biuras miesto centre, kaip puikus priedas, tačiau svarbiausia, kad pati aplinka skatina pasitempti. Nors įmonėje taikomas laisvas darbo organizavimo principas (galime dirbti iš bet kurios valstybės iki 183 dienų per metus), į biurą dažniausiai ateinam dėl komandos. Beje, turim ir dar vieną darbo vietą – kartais dalį darbo dienos praleidžiame testuodami funkcijas automobilyje.
Ar dirbdami su šiuo produktu susiduriate su vartotoju?
Arvydas: Tikri automobilių entuziastai yra asmeniškai suinteresuoti prisidėti prie produkto vystymo, kad galėtų naudotis jo funkcionalumu tobulindami savo automobilius. Jų atsiliepimus ir pasiūlymus mūsų klientų aptarnavimo komanda gauna per tiesiogines žinutes, komentarus socialinėje medijoje ar „OBDeleven“ forume.
„Beta“ testuotojai vaidina svarbų vaidmenį – jie pirmieji išbando programinę įrangą, patvirtina produkto funkcionalumą, tinkamumą naudoti, patikimumą, suderinamumą ir pan.
Tokia įsitraukusi ir sparčiai auganti bendruomenė ne tik prisideda prie produkto tobulinimo, bet ir patvirtina, kad einame teisingu keliu, kuriame jiems reikalingą produktą.