„Technopelnas 2017“: beprotišką pokyčių tempą atlaikys tik sparčiausi
„Per kelis dešimtmečius pasaulis labai pasikeitė ir ėmė suktis sparčiau. 90% visų pasaulyje egzistuojančių duomenų sukurta per pastaruosius dvejus metus. 35 dienos – tik tiek dabar reikia, kad nauja technologija ar paslauga pasiektų kritinę – 50 mln. – vartotojų masę. Puikus to pavyzdys yra „Pokemon GO“ žaidimas“, – VŽ, kartu su „Telia“, „Glimstedt“, „Infobalt“ ir „Cio.lt“ organizuojamoje konferencijoje „Tecnopelnas 2017“ kalbėjo p. Šneideris.
Kitas pavyzdys, iliustruojantis spartėjantį verslo tempą, yra automobilių gamintojos „Ford“ istorija.
Pono Šneiderio teigimu, dar prieš Henriui Fordui sukuriant konvejerį, surinkti „Ford Model T“ (pirmąjį „Ford“ automobilį), kurį sudarė 300 detalių, reikėdavo maždaug 12 val. Dabar automobiliai turi tūkstančius detalių ir jiems surinkti reikia ne ką daugiau laiko.
„Pokyčiai lėmė visiškai naujų iššūkių ir lūkesčių rinkinio versle atsiradimą. Gyvename naujos – ketvirtosios – industrinės revoliucijos laikais. Pirmąją lėmė garas ir vanduo, antrąją – elektra, trečiąją – masinė gamyba. O skaitmenizavimas, įrengimų ir daiktų prijungimas prie interneto lėmė dabartinę skaitmeninę revoliuciją“, – sako p. Šneideris.
Su beprotišku greičiu besikeičiančiu pasauliu ne visi spėja žengti koja kojon. Pranešėjas pateikia jau klasika tapusį „Kodak“ pavyzdį. Ši įmonė valdė apie 90% pasaulinės fotojuostų rinkos, turėjo tūkstančius darbuotojų ir per kelis metus sunyko, nes nesugebėjo ar nenorėjo prisitaikyti prie pokyčių. Panašus likimas ištiko „Nokia“ mobiliųjų telefonų padalinį, lietuviškuosius „One.lt“, „Klase.lt“ bei daugelį kitų įmonių.
Reikia mokytis iš svetimų klaidų
„Geriau mokytis iš svetimų nei iš brangių savo klaidų. Yra kompanijų, taip pat ir Lietuvoje, kurios būtent taip ir padarė – pasinaudojo skaitmeniniais pokyčiais ir iškilo“, – pasakoja pranešėjas.
Tarp svarbiausių šiandien verslą keičiančių technologijų, EY atstovas mini daiktų internetą. Anot jo, iki 2020 m. prie interneto bus prijungta per 50 mlrd. įvairiausių įrenginių, prietaisų ir daiktų.
Pavyzdžiui, draudimo kompanijos jau naudoja telematikos sistemas, skaičiuodamos riziką.
VŽ rašė, kad Jungtinėje Karalystėje draudikai siūlo jauniems vairuotojams apdrausti automobilį pigiau, jei jie sutinka į savo automobilį sumontuoti vadinamąją juodąją dėžę – įtaisą, kuris stebi tokius parametrus kaip greitis, pagreitis, stabdymas ir kt. Pagal tai draudikai nustato, kaip žmogus vairuoja: saugiai ar ne.
Finansų institucijos ir kitos kompanijos kasdien naudoja ir duomenų analitikos sprendimus, pasitelkia dirbtinio intelekto algoritmus, ieškodami įžvalgų duomenyse, įsigali „blockchain“ technologija ir t.t.
„Technologijos keičia visus organizacijų veikimo modelius, pradedant nuo strategijos ir pardavimų, baigiant finansais. Kaip sakė buvęs „General Electric“ vadovas: svarbiausia, kad pokyčiai organizacijos viduje vyktų ne lėčiau nei pokyčiai išorėje, kitaip viskas – pabaiga jau arti“, – reziumuoja p. Šneideris.
„Technopelnas 2017“
Tai praktinė konferencija, skirta įmonių vadovams ir sprendimų priėmėjams, pasirengusiems didinti savo įmonių konkurencingumą ir pelningumą, pasitelkiant technologijas.
Čia diskutuojama apie technologijų potencialą ir ieškoma atsakymų į klausimus, kaip efektyviai ir mažiausiomis išlaidomis valdyti IT ūkį, kad jis duotų kuo didesnę naudą, kaip taupyti resursus, susidoroti su IT pirkimų, personalo ir kibernetinio saugumo sunkumais. Konferencijoje praktine patirtimi dalinasi pažangių Lietuvos įmonių atstovai, nuosekliai investuojantys į IRT sprendimus ir jau skaičiuojantys šių investicijų grąžą.