Finansai 2025
Finansai 2025
Finansai 2025
Finansai 2025
Finansai 2025

VERSLO TRIBŪNA

RĖMIMAS
2024-04-25 11:00

Ir lojalumo nuolaida, ir atsiskaitymas – vienu prisilietimu

Marius Galdikas, UAB „ConnectPay“ direktorius.
Marius Galdikas, UAB „ConnectPay“ direktorius.
Su klientų lojalumo programėlėmis galima atsiskaityti prekybos vietoje ar internetu, o vietoj lojalumo taškų klientai mato realius eurus. Prekybininkai tokiu būdu gerokai sumažina dabar bankams tenkančius atsiskaitymo mokesčius. Šios tendencijos jau įsitvirtino JAV, o UAB „ConnectPay“ panašius sprendimus siūlo Europoje.

Prekybos ir paslaugų verslo siūlomos mobilios lojalumo programėlės neišnaudoja visų savo galimybių. Marius Galdikas, UAB „ConnectPay“ direktorius, pažymi, jog šios lojalumo programėlės galėtų būti naudojamos ir atsiskaitymams realiais pinigais.

„Į lojalumo programas integravus skaitmenines pinigines vienu prisilietimu klientui galėtų būti pritaikytos lojalumo nuolaidos ir atliktas pats atsiskaitymas už prekes ar paslaugas“, – apie tokio sprendimo privalumus kalba M. Galdikas. Šiuo metu klientams dažniausiai reikia atlikti dvi operacijas – viena priemonė pritaiko nuolaidas, o kita leidžia atsiskaityti.

Išauga vartotojų lojalumas

„Į lojalumo programą įdiegus skaitmeninę piniginę, klientas matytų ne sukauptus taškus, o realius pinigus, kuriuos galėtų panaudoti atsiskaitydamas. Patirtis rodo, kad tokia priemonė stipriai padidina lojalumo programėlių naudojimo dažnį, todėl prekybos ir paslaugų bendrovės gautų išsamius duomenis apie kliento pirkimus, o klientai savo ruožtu sulauktų nuolaidų ir suasmenintų pasiūlymų“, – dėsto UAB „ConnectPay“ direktorius. Greitoji nauda klientams yra nuolaida, tačiau ilguoju laikotarpiu pardavėjai gauna daugiau informacijos apie savo klientus, geriau pažįsta juos ir gali pasiūlyti išties aktualius pasiūlymus, kurių klientai ir tikisi.

„Dabar kalbama apie hiperpersonalizavimą – vartotojo lojalumas prekės ženklui didėja, jei pirkėjas jaučia, kad prekybininkas jį pažįsta, jeigu sulaukia didesnių nuolaidų prekėms, kurias perka dažniau ar gauna jį dominančius, adekvačius pasiūlymus“, – teigia M. Galdikas.

Sumažėja atsiskaitymo išlaidos

„Į lojalumo programą įdiegus skaitmeninę piniginę ir klientui su ja atliekant mokėjimus prekybininkas apeina tradicinę bankinių kortelių sistemą, todėl gerokai sumažina savo atsiskaitymo išlaidas“, – dar vieną tokio sprendimo privalumą įvardina UAB „ConnectPay“ direktorius.

Šiuo metu klientų lojalumo programas skaitmeninėmis piniginėmis pildo daug Jungtinėse Amerikos Valstijose (JAV) dirbančių prekybos ir paslaugų bendrovių – už Atlanto ši tendencija yra ryški.

Vienas iš stambių tokį žingsnį padariusiu žaidėjų yra tarptautinis kavinių tinklas „Starbucks“. Su jo lojalumo programėle „Starbucks Rewards“ galima ne tik gauti nuolaidų, išvengti eilių, bet ir atsiskaityti. Daugelis miestiečio gyvenimą pasirinkusių vartotojų išlieka lojalūs šiam prekės ženklui, todėl „Starbucks“ gali sukaupti daug duomenų apie jų pirkimus ir teikti dar labiau suasmenintus pasiūlymus.

Skaitmenines pinigines į savo lojalumo programas diegiasi ir didieji JAV sporto klubai, ypač NBA komandos, siekdamos įgalinti savo fanus. Pastarieji  paprastai yra lojalūs, o per savo mobiliąsias programėles sporto klubai jiems gali pasiūlyti papildomų paslaugų. Su tokiomis programėlėmis klientai gali atsiskaityti už bilietus ar varžybų metu. Mobiliąsias lojalumo programėles ateityje gali papildyti dirbtinis intelektas, kuris palengvins vartotojui apsipirkimą, prekių ir paslaugų pasirinkimą, formuos prekių krepšelį arba papildytos realybės sprendimai.

Integracija nesudėtinga

Europoje lojalumo programų ir skaitmeninių piniginių draugystė tik prasideda. Viena iš pirmųjų tokį sprendimą klientams pasiūlė IKEA.

„Europoje matome dar tik pirmus bandymus, tačiau tikėtina, kad po pirmųjų sėkmės istorijų išvysime visą eilę panašių sprendimų“, – mintimis dalinasi M. Galdikas. Anot „ConnectPay“ vadovo, pati mobiliosios programėlės integracija su atsiskaitymo įskiepiu nėra sudėtinga.

„Visą sunkiąją naštą – procesus, mokėjimus, atitikties reikalavimus, prisiimame mes, o pati integracija nesudėtinga“, – užtikrina M. Galdikas. Prekybos bendrovei savo ruožtu reikia pasirūpinti tuo, kad klientai gautų informaciją apie naujovę ir atsakyti į galimus klientų klausimus dėl naujos programėlės funkcijos. Kita vertus, tokių klausimų iš klientų pusės neturėtų būti daug, nes skaitmeninės piniginės įskiepis yra draugiškas vartotojui ir nekeičia pačios skaitmeninės programėlės dizaino.

Į klausimą, kokio dydžio turėtų būti bendrovė, kuriai tokia integracija gali būti aktuali, M. Galdikas komentuoja, jog apie lojalumo programos papildymu skaitmenine pinigine vertėtų pagalvoti bendrovei, turinčiai 2 tūkst. ir daugiau mobiliosios lojalumo programėlės vartotojų.

Didesnis konkurencinis pranašumas

Priimti sprendimą dėl lojalumo programos ir skaitmeninės piniginės sąsajos verslą gali paskatinti siekis sumažinti įmokų surinkimo mokesčius bei noras susikurti ar susigrąžinti konkurencinį pranašumą. M. Galdikas pažymi, kad šiuo metu dėl tokių sprendimų „ConnectPay“ kalbasi su sporto klubais, tačiau pirmieji dideli projektai šioje srityje atkeliaus iš alternatyvaus finansavimo sektoriaus – skolinimo bei investavimo platformų.

„Alternatyvaus finansavimo sektoriuje klientai valdo pinigus: jie investuoja, kaupia, ištraukia lėšas iš vieno projekto ir įdeda į kitą, todėl alternatyvaus finansavimo platformoms svarbu, kad jų klientai jose galėtų saugoti realius pinigus“, – apie pirmuosius tokio pobūdžio projektus Europoje kalba M. Galdikas.

90% paslaugų eksportuoja

UAB „ConnectPay“ yra finansinių paslaugų platforma, kuri padeda internetiniams verslams apdoroti atsiskaitymus: priimti pinigus iš klientų, saugoti lėšas ir visa tai atliekama per „ConnectPay“ sukurtą technologijų platformą. Didelį dėmesį įmonė nuolat skiria įterptinių finansinių sprendimų tobulinimui – tai suteikia galimybę ne bankinėms institucijoms integruoti savo platformose finansines paslaugas ir teikti jas klientams.

Bendrovė buvo įkurta 2017 m., šiuo metu joje dirba 85 darbuotojų, apie 90% savo paslaugų ji eksportuoja.

„Kaip finansinių paslaugų startuolis turėjome nueiti didelį kelią – kurti finansines paslaugas yra darbui ir resursams imlus procesas. Reikėjo daug investuoti, kad būtume ten, kur dabar esame“, – teigia įmonės vadovas. Šiuo metu „ConnectPay“ siūlo visą eilę finansinių paslaugų – nuo lėšų surinkimo internetiniams verslams, verslo ir asmeninių sąskaitų iki multivaliutinių mokėjimų ir debetinių kortelių išdavimo.

„Teikiame visas finansines paslaugas kaip ir tradiciniai bankai, išskyrus indėlių priėmimą ir skolinimą“, – apie bendrovę pasakoja jos vadovas.

52795
130817
52791