Jei norite toliau klausytis „Verslo žinių“ tinklalaidžių, prašome tapti VŽ premium nariu.
RUBRIKOS NAUJAUSI
2025-11-04 05:45
2025-11-02 10:57
2025-10-30 13:07
RĖMIMAS
2025-10-30 06:30
2025-10-29 05:45
2025-10-28 05:45
Komentuoti ir vertinti gali tik prisijungę skaitytojai
VISI KOMENTARAI
tai kiek valdantiesiems pervedė verkaintys ūkininkai, kad jiems už taršą niekaip mokėti nereikia, o visi Lietuvos piliečiai jiems turi primokėti, kad jie gerai gyvena? Tikiuosi, kad naujas seimas (be konservatorių) sugebės suvokti, kad ūkininkai jokios pridėtinės vertės visuomenei nesukuria, o yra tiesiog parazituojanti kasta.
O per kur ukininkams primokama, kad jie gerai gyvena? P.S DIdzioji dalis ukininku tolokai iki gero gyvenimo. Parazituojantis sektorius sukuria 3,5 % bvp,jame dirba 6,5% dirbanciuju + visos imones gyvenancios is zemes ukio ir ju darbuotojai, o kas svarbiausia, tos darbo vietos sukurtos provincijoje kur yra bedu su darbo vietom.
O kokią dalį subsidijų gauna ir lengvatų parašyti nenorėjote? Žmonės negali keisti gyvenamosios vietos? Skyrus bent dalį tiek pinigų persikraustymui kiek žemės ūkiui, sakai vis tiek nepersikeltų? Ūkininkams primokama pradedant tiesioginėmis subsidijomis, kompensacijomis kai blogas oras, nes draustis neapsimoka, baigiant mokestinėmis lengvatomis, kurių priskaičiuojama 100+. Jau vien parašytas santykis 3,5% BVP, kai užima 2x daugiau dirbančiųjų jau rodo, kad mažą pridėtinę vertę kuriantis sektorius.
Na niekaip neišeina tiems ūkininkams nusipirkti tuos keturis kokybiškus medvilninius darbinius kostiumėlius ir kad jie laikytų penkis metus. Ne taip kaip tamstai. Todėl ir yra jiems subsidijos ar lengvatos. Jūs nenorėtumėte savo rankas pridėti prie ūkininkavimo, maisto gėrybių auginimo, pridėtinės vertės sukūrimo? Tiek daug išmintingų įdėjų turite, kaip mat tas žemės ūkis Lietuvėlėje su Jūsų pagalba ant kojų atsistotų ir būtų pelningas ir našus. Nereikėtų net bananų importuoti. Net ūkininkiško dizelino nebereikėtų. Naudotumėte elektrą ar vandenilį ar dar kažką gudriau.
Per pora metų dyzelino akcizas didėja daugiau nei 1/3, dar kažkokios dedamosios atsiranda, kas, kaip suprantu, dar brangins dyzeliną. Žinant, kad dyzelinas dalyvauja faktiškai visose logistikos verslo grandinėse infliacija nuo tokių sprendimų tikrai nemažėja. Vėl nelaiku ir ne vietoj priiminėjami sprendimai. Atrodo, kad tyčia kenkiama Lietuvai.
Tai kad month-on-month infliacija šiai dienai nulinė. Gal nereik trydaliot. O jei rimčiau, tai kaip priversti logistiką ieškoti tvarsenių sprendimų, nei padarant dyzelį labai, labai brangų?
O kaip ūkininkus priverst mokėt kaip visiems už tą patį dyzelį? Reiktų logistam išvežios elektromobiliais, tai prekių kainos kosminės būtų,o tarša dar klausimas ar sumažėtų, greičiausiai ne.
Recesija check. Infliacija check. Greenwash check.
nu bet liūdna kad prireikė karo, jog galiusiai nebečiulptume rusiško vamzdžio. Net kinija vystė technologijas jau prieš 20 metų, o europa ir jav visiškai užstrigę. Nes ruskis davė adatą pigiai.
kur matote greenwash? Dyzelis pagal jus neteršia?
Ne dyzelis, pagal jus netersia?
Reikia mažinti taršą, ir kuo greičiau. Yra pigios elektros, reikia plėsti infrastruktūrą ir skatinti EV, nes iš saulės kiekvienais metais Lietuva pagamins vis daugiau energijos. O dyzelis yra neigiamas importo balansas, tarša ir nuodai mūsų plaučiams.
Eilinę savo nesąmonę valdantieji teisina ES reikalavimais. Aišku, Lenkija arba Latvija turbūt ne ES priklauso ? Arba šios šalys labai drąsios ir nebijo tų "didelių baudų" iš ES :))) Nesinori plėstis su argumentavimu, nes ir taip aišku, kad Lietuvoje tarša CO2 tikrai nesumažės, bet į biudžetą surinksim mažiau tranzitinio PVM ir akcizo, o lietuvaičiai daugiau mokės tiek tiesiogiai už kurą, tiek netiesiogiai per pabrangusias prekes (kas norės pigiau - stumdysis Suvalkuose ar Seinuose, ir tik nereikia aiškinti, kad pigesnis lenkiškas Carlsbergas yra prastesnės kokybės už lietuvišką Carlsbergą).
Lenkija ir anglį kūrena. Ir nėra ten pigiau iš esmės. Nebent tik labai suvargusioje Suvalkų apskrityje, kur žmonės vargingai gyvena. Važiuok apsipirkti iš Vilniaus į Skuodo turgų, ten irgi bus smarkiai pigiau nei Vilniuje, prie ko čia Lenkija? Lygink Vilnių su Varšuva ar Vroclavu ir tada sakyk. Varšuvoje beje seniai elektriniai autobusai važinėja.
"Mama, nesipausiu aš, nes Antanas su Jonu dar labiau apsišikę vaikšto ir nieko". Nesinori plėstis su argumentavimu, nes ir taip aišku, kad tau niekas neaišku. O šiaip statistika Lietuvos paprasta. Po Latvijos, esame mažiausiai apmokestinę savo kelių transportą su ekologija susijusiais mokesčiais, atitinkamai, po Rumunijos turime seniausią autoparką, turime daugiausia dūmijančio transporto, nes užsimerkiame per techninę apžiūrą ir keliuose. O ką jau kalbėti apie subsidijas parkavimui prie daugiabučių ir viešose erdvėse didesnes nei savivaldybių investicijas į veišąjį transportą.
Warsaw bent jau pasirinkimas yra padoriomis kainomis, ir nekalbu apie maisto produktus.
senai sakiau, kad reikia uždrausti Lietuvoje važinėti krovininį transportą bent iki Euro3, ne lengvieji teršia, o kamazai ir visokios 60-80ųjų krovininės atgyvenos.
O kodel Lietuva turetu apmokestinti autoparka kaip kazkas kitas daro? galvojate kad zmones troksta vazinetis su senom geldom ir ju laikosi isikibe ir nenori persesti i naujesni transporta? Dabar gausis kad per pabrangusi kura, isbrangs prekes ir zmones i dar didesni skurda itrauks. Vietoj to kad keltu pragyvenimo lygi ko pasekoje gyventojai galetu isigyti naujesni transporta , geriau mokescius pakelti. Pragyvenimo lygio kelimu reikia smegenu tureti... cia jau nera taip parasta kaip mokescius pakelti...
Pagal tavo logiką leidžiam ir namus senais skudurais kūrenti, važinėti be tech apžiūros ir patiem gyvulius skersti, nes gi kitaip brangu. Gyvenimo kokybė kainuoja, pažiūrėk į Šveicariją, ten viskas brangu, nes yra tam tikras kokybės standartas. Jei lygiuojamės į kokį Bangladešą, tada taip, standartų mums nereikia, nes gi vargšai esam.
Kai gyvensim kaip Sveicarijoj, tai tada ir nereikes spresti senu autoproblemu, nes zmones ne tik nores bet ir gales isigyti siuolaikinius auto. O dabar dar tustins zmoniu kisenes ko peasekoje ant naujesniu auto dar maziau liks
Lengvajam transportui pereiti prie elektros galima, o ką daryti sunkiajam transportui? Belieka susitaikyti ir didinti pervežimo įkainius, sumokės juk galutinis vartotojas.
Lietuvos vežėjas "Girteka" ir sunkvežimių gamintojas "Scania" sudarė sutartį, pagal kurią per ketverius metus transporto įmonė gaus iki 600 elektrinių sunkvežimių.
Kodel sunkiojo transporto vdv neperdirbt and dvigubu varikliu vatant SGD (CNG) ar SND (LPG)? Kaina siuo metu iki 3x mazesne uz dyzelio atitikmeni, o SGD netaikomas akcizo mokestis.
Na va, dabar reikia EV mokestuko, kad lygybė būtų. Neteršia jie mažiau, tik išmetimo mažiau turi, bet kietųjų dalelių palieka berods iki 80% daugiau, o dar svoris ir kelių nudevėjimas.... jei jau mokestukus keliam / įvedam, nesustokim su visais :)
Xi su Baidenu ploja atsistoję - kuo žalesnė ES, tuo stipresnės jų ekonomikos