2017-11-14 09:53

„Orlen“ elektromobilių nebijo, ragina investuoti į skaitmenizaciją

Adamas Czyzewskis, „PKN Orlen” vyriausiasis ekonomistas. Naglio Navako (VŽ) nuotr.
Adamas Czyzewskis, „PKN Orlen” vyriausiasis ekonomistas. Naglio Navako (VŽ) nuotr.
Veikiančios bendrovės gamyklos Lenkijoje, Lietuvoje ir kitur dar ilgai kurs vertę, įsitikinęs Adamas Czyzewskis, vyriausiasis „PKN Orlen“ vyriausiasis ekonomistas, o ateities iššūkiams padėtų investicijos į skaitmenizaciją.

Tokias išvadas jis pateikė pristatydamas bendrovės atliktą rinkos analizę, pavadintą „Ekonomika 4.0: verslo pokyčių laikas“.

„Energetikos sektorius juda lėtai, tad apie ateitį reikia pradėti galvoti jau dabar. Nes pokyčiai ateina lėtai, bet jie ateina“, - įsitikinęs jis.

Pono Czyzewskio teigimu, dar kurį laiką elektromobiliai nekels grėsmės naftos perdirbimo gamykloms – tam, kad reikšmingai pasikeistų pasaulio automobilių parkas, turime kalbėti apie 2040-2050 m.

„Neturėtume bijoti elektrinių automobilių, veikiau reikėtų baimintis efektyvesnių vidaus degimo variklių“,- tikina p. Czyzewskis ir prideda, kad net ir tai kol kas nekelia grėsmės naftos perdirbimo bendrovių verslui.

Pasak jo, grėsmę kelia tradiciniai priešai – konkurencija iš perdirbimo gamyklų visame pasaulyje. Šiuo metu yra dar nenaudojamų naftos perdirbimo pajėgumų, o jų įsijungimas esant didelėms perdirbimo maržoms gali jas sumažinti konkurencinėje kovoje.

„Skatimenizacija yra tas procesas, kuris gali rezultatų atnešti greitai. Visos technologijos jau yra – jutikliai, išmaniosios technologijos“, - teigia ekonomistas. Jis pažymi, kad tai nebūtinai reiškia dideles investicijas į gamybos pajėgumus, veikiau į IT kompetencijų ugdymą.

„Orlen Lietuva“ į gamyklą Mažeikiuose šiais metais jau investabo apie 60 mln. Eur, tiesa, ne į skaitmenizaciją. Dalis šių investicijų buvo į aplinkosaugą, dalis – į produktų portfelio didinimą.

„Šiuo metu maržos yra didelės, tačiau jau žinome, kaip sudėtinga dirbti gamyklai, kai maržos susitraukia“, - primena p. Czyzewskis.

52795
130817
52791