„Orlen“ elektromobilių nebijo, ragina investuoti į skaitmenizaciją

Tokias išvadas jis pateikė pristatydamas bendrovės atliktą rinkos analizę, pavadintą „Ekonomika 4.0: verslo pokyčių laikas“.
„Energetikos sektorius juda lėtai, tad apie ateitį reikia pradėti galvoti jau dabar. Nes pokyčiai ateina lėtai, bet jie ateina“, - įsitikinęs jis.
Pono Czyzewskio teigimu, dar kurį laiką elektromobiliai nekels grėsmės naftos perdirbimo gamykloms – tam, kad reikšmingai pasikeistų pasaulio automobilių parkas, turime kalbėti apie 2040-2050 m.
„Neturėtume bijoti elektrinių automobilių, veikiau reikėtų baimintis efektyvesnių vidaus degimo variklių“,- tikina p. Czyzewskis ir prideda, kad net ir tai kol kas nekelia grėsmės naftos perdirbimo bendrovių verslui.
Pasak jo, grėsmę kelia tradiciniai priešai – konkurencija iš perdirbimo gamyklų visame pasaulyje. Šiuo metu yra dar nenaudojamų naftos perdirbimo pajėgumų, o jų įsijungimas esant didelėms perdirbimo maržoms gali jas sumažinti konkurencinėje kovoje.
„Skatimenizacija yra tas procesas, kuris gali rezultatų atnešti greitai. Visos technologijos jau yra – jutikliai, išmaniosios technologijos“, - teigia ekonomistas. Jis pažymi, kad tai nebūtinai reiškia dideles investicijas į gamybos pajėgumus, veikiau į IT kompetencijų ugdymą.
„Orlen Lietuva“ į gamyklą Mažeikiuose šiais metais jau investabo apie 60 mln. Eur, tiesa, ne į skaitmenizaciją. Dalis šių investicijų buvo į aplinkosaugą, dalis – į produktų portfelio didinimą.
„Šiuo metu maržos yra didelės, tačiau jau žinome, kaip sudėtinga dirbti gamyklai, kai maržos susitraukia“, - primena p. Czyzewskis.