Mažiau plastiko, daugiau galimybių perdirbti – kokios pakuotės tinkamiausios vaisiams ir daržovėms?

Reklama publikuota: 2021-06-22
svg svg

Jau įprasta, kad rinkdamiesi įvairias prekes Lietuvos vartotojai atkreipia dėmesį ne tik į jų kilmės šalį ar sudėtį, bet ir į ekologiškumą, mažesnį poveikį aplinkai patvirtinančią informaciją. Kartu vis daugiau dėmesio skiriama produktų pakuočių tvarumui. Tai pastebi vienos didžiausių ir ilgiausiai Baltijos šalyse veikiančių šviežių vaisių ir daržovių tiekėjų bendrovės „Augma“ Rinkodaros skyriaus vadovė Monika Kubiliūtė. Prie „Ateities pakuotės“ klubo, VšĮ „Gamtos ateitis“ iniciatyvos, prisijungusios įmonės atstovės įsitikinimu, bet kuriam šiuolaikiškam ir atsakingam verslui šiandien būtina ieškoti tvaresnių pakuočių sprendimų.

Vartotojams pakuočių tvarumas – vis svarbesnis

Juolab kad ir patys vartotojai tam skiria vis daugiau dėmesio. VšĮ „Gamtos ateitis“ iniciatyva šiemet bendrovės „Baltijos tyrimai“ atliktas tyrimas parodė, kad daugiau nei trečdalis (36 proc.) Lietuvos gyventojų rinkdamiesi prekes atkreipia dėmesį į tai, iš kokios žaliavos pagaminta jos pakuotė, ar ją galima rūšiuoti ir perdirbti.

Be to, tarptautiniai tyrimai rodo, kad pakuočių tvarumas ypač rūpi jaunesnių kartų atstovams. Pavyzdžiui, šiemet Europoje, Šiaurės ir Pietų Amerikoje atliktas didelės apimties „Global Buying Green“ tyrimas, kurio metu apklausta 15 tūkst. gyventojų, parodė, kad net 83 proc. jaunesnių nei 44 metų žmonių už tvaresnes pakuotes yra linkę mokėti didesnę kainą. Jaunimas yra 23 proc. labiau linkęs už gaminius tvaresnėse pakuotėse mokėti daugiau nei vyresnių kartų atstovai.

2020 m. duomenys apie Europos nuostatas pakuočių atžvilgiu rodo, jog Europoje 67 proc. visų rūšių medžiagų pakuočių yra perdirbama. Europiečių nuomone, popieriaus ir kartono pakuotės laikomos labiausiai perdirbama medžiaga. 30 proc. vartotojų mano, kad tokių pakuočių perdirbimo lygis Europoje viršija 60 proc. (Europoje perdirbama 85 proc. popieriaus ir kartono pakuočių). 12 proc. to paties tyrimo dalyvių teigė maną, jog plastiko perdirbimas Europoje viršija 60 proc. (Europoje perdirbama 42 proc. plastikinių pakuočių).

Natūraliems produktams – draugiškesnės aplinkai pakuotės

nuotrauka::1 right

„Gyvename didėjančio ekologinio sąmoningumo laikais, kai tiek vartotojai, tiek verslas siekia rinktis ir veikti tvariau, kiek įmanoma sumažinti savo poveikį aplinkai. Vis daugiau žmonių ima suvokti, kad galimybės išsaugoti planetą priklauso nuo bendrų visuomenės ir kiekvieno jos nario pastangų. Šis suvokimas skatina vartotojus rinktis produktus tvaresnėse pakuotėse. O verslas siekia vartotojams tokią galimybę suteikti“, – sako M. Kubiliūtė.

Anot jos, tiekiant rinkai vaisius ir daržoves, kuo natūralesnių ir tvaresnių pakuočių pasirinkimas tampa dar aktualesnis. Kad ir kaip būtų, galimybės mėgautis natūraliais produktais priklauso nuo švarios aplinkos, bioįvairovės išsaugojimo ir stabilaus klimato.

„Vienas būdų prisidėti prie aplinkos išsaugojimo – savo produkciją pakuoti į tvaresnes pakuotes. Dėl to vaisiams, daržovėms ir ekologiškai produkcijai fasuoti naudojame savo prekės ženklo „Living Flavour“ perdirbto popieriaus pakuotes. Perdirbto popieriaus indelius naudojame ir prieskoninėms žolelėms bei aitriesiems pipirams. Tokia pakuotė Lietuvos rinkoje yra naujovė“, – pasakoja M. Kubiliūtė.

Planuose – 100 proc. tvarios pakuotės

Jos teigimu, abejose pakuotėse yra 75 proc. mažiau plastiko ir jos tinkamos toliau perdirbti. Dėl to rinkdamiesi vaisius, daržoves ir žalumynus jose vartotojai prisideda prie aplinkos tausojimo.

„Ieškodami alternatyvos plastikiniam prieskoninių žolelių indeliui išbandėme tikrai nemažai skirtingo tipo kartoninių pakuočių. Ieškojome tokių, kurios leistų geriausiai užtikrinti žolelių kokybę. Galiausiai atradome optimalų variantą, tačiau ir toliau ieškome specialių technologijų, kurios leistų dar geriau užtikrinti produkto skonio ir kokybės savybes“, – sako M. Kubiliūtė.

Vaisius ir daržoves tiekiančios įmonės atstovės teigimu, šiuo metu į tvarias pakuotes pakuojama didelė dalis bendrovės produkcijos. Tačiau, anot jos, daug priklauso ir nuo įmonės užsakovų bei partnerių poreikių. Tiesa, jie, M. Kubiliūtės teigimu, taip pat vis labiau dera su aplinkosaugos siekiais. Pati „Augma“ planuoja, kad ateityje 100 proc. jos produkcijos bus tiekiama aplinkai draugiškose pakuotėse.

„Neabejojame, kad parduotuvių lentynose matysime vis daugiau tvariai įpakuotų produktų ir gaminių. Iš perdirbtų medžiagų pagamintų ir lengvai perdirbamų ar suyrančių pakuočių poreikį padiktuoja pati rinka, taip pat griežtėjantis pakuočių naudojimo ir perdirbimo reglamentavimas. Be abejo, tvaresnius sprendimus vis daugiau įmonių renkasi ne tik todėl, kad atsiranda naujų reikalavimų ar to pageidauja klientai, tačiau, visų pirma, vedamos savo vertybių“, – teigia M. Kubiliūtė.

Net ir tvariomis pakuotėmis svarbu tinkamai pasirūpinti

Vieno didžiausių spausdintų pakuočių gamintojų „Grafobal Vilnius“ komercijos direktoriaus Mindaugo Kurausko įsitikinimu, svarbu ne tik tai, kad vartotojai turėtų galimybę rinktis gaminius tvariose pakuotėse, bet ir žinotų, kaip su jomis tinkamai elgtis.

„Tai, kad žmonės vis daugiau dėmesio skiria gaminių tvarumui ir ekologiškoms pakuotėms, išties sveikintina. Tačiau labai svarbu, kad net ir tvarių pakuočių atliekos būtų tinkamai sutvarkomos, t. y. tiek popierines, tiek plastikines pakuotes svarbu rūšiuoti ir mesti į tam skirtus atliekų konteinerius. Tam reikia aktyvios vartotojų edukacijos, aiškaus perdirbamų pakuočių ženklinimo“, – sako M. Kurauskas.

Kalbėdamas apie tvarių pakuočių tendencijas M. Kurauskas išskiria tris pagrindines kryptis. Siekdamos didinti savo produkcijos tvarumą įmonės visų pirma nori efektyviau naudoti išteklius, t. y. rinktis optimaliai kiekvienam produktui pritaikytas pakuotes, jas padaryti mažesnes, išvengti perteklinio plastiko, kartono ar kitų papildomų sluoksnių. Antras aspektas – tvaresnių, lengviau perdirbamų ir iš antrinių žaliavų gautų medžiagų pakuotėms pasirinkimas. Galiausiai vis didesnio dėmesio sulaukia pakuočių ženklinimas, kuris padeda vartotojui tinkamai sutvarkyti pakuočių atliekas.

Naudojantiems tvaresnes pakuotes – specialus klubas

M. Kubiliūtė sako, kad savo įsipareigojimą naudoti tvaresnes pakuotes bendrovė „Augma“ sustiprino prisijungdama prie „Ateities pakuotės“ klubo, kuris vienija perdirbamas pakuotes naudojančias ar tai daryti planuojančias įmones. VšĮ „Gamtos ateitis“ įsteigto klubo nariai dalijasi gerosiomis tvaresnių pakuočių naudojimo praktikomis, ateityje įgyvendins įvairias ekologines iniciatyvas, nariai galės sužinoti apie pakuočių inovacijas ir gilinti šios srities žinias specialiai tam skirtuose renginiuose. Prie klubo prisijungusios įmonės turi galimybę tvarias savo produktų pakuotes žymėti specialiu ženklu, kuris padeda vartotojams pasirinkti aplinkai draugiškesnius gaminius.

„Tvariai organizacijai rūpi ne tik verslo rezultatai, bet ir aplinkos išsaugojimas, klientai, bendra darni šalies plėtra. Dėl to prisidedame prie įvairių socialiai atsakingų veiklų, nuolat siekiame ieškoti galimybių  didinti savo veiklos procesų tvarumą, taikyti aplinkai draugiškesnius sprendimus. Narystė „Ateities pakuotės“ klube atspindi dalį šių pastangų“, – teigia M. Kubiliūtė.

Prie šiemet įkurto „Ateities pakuotės“ klubo jau prisijungė 12 Lietuvos įmonių, tarp kurių – gėrimų gamintojai, maisto pramonės, statybinių medžiagų, pakuočių gamybos ir kitų sektorių bendrovės. „Ateities pakuotės“ klubo tikslas – skatinti Lietuvos gamintojus ir importuotojus naudoti ekologiškesnes pakuotes, dalytis gerosiomis praktikomis šioje srityje, įgyvendinti aplinkosaugines iniciatyvas ir Lietuvos visuomenėje ugdyti ekologinį sąmoningumą.

VšĮ „Gamtos ateitis“ – licencijuota, viena didžiausių pakuočių atliekų tvarkymo organizacijų Lietuvoje, koordinuojanti Lietuvos gamintojų ir importuotojų tiekiamų į Lietuvos Respublikos vidaus rinką pakuočių atliekų tvarkymą. Organizacijos tikslas – atstovaujant Lietuvos gamintojams ir importuotojams, plėtoti tvarią ir efektyvią pakuočių atliekų tvarkymo veiklą, taip pat įvairiomis priemonėmis vykdyti visuomenės švietimą ir edukaciją, siekiant didinti gyventojų, savivaldos, verslo atsakomybę ir sąmoningumą aplinkos taršos pakuočių atliekomis bei jų rūšiavimo klausimais.

nuotrauka::2

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose

Gauk nemokamą VERSLO naujienlaiškį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:














Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
Tvarumo kryptimi: kaip poveikį aplinkai mažina „Lidl“? Verslo tribūna 1

Ekologiniai iššūkiai, su kuriais susiduria žmonija, reikalauja iš esmės permąstyti mūsų santykį su aplinka ir...

Ateities pakuotė
2021.08.31
Tvaresnės pakuotės: kodėl popierius ne visada geriau už plastiką ir kas padeda sumažinti jo kiekį? Verslo tribūna 5

Šiandien, kai tvarumas tampa vis svarbesniu įmonių veiklos kriterijumi, daugiau dėmesio imama skirti produktų...

Ateities pakuotė
2021.08.11
Racionalus plastiko panaudojimas – pirminė strategija, apribojant jo taršą Verslo tribūna

Ne tik kalbėti, bet ir imtis realių sprendimų veiklos tvarumui padidinti šiandien pasiryžta vis daugiau...

Ateities pakuotė
2021.08.02
Vieno bendro tvaraus pakavimo sprendimo nėra, tačiau rasti sau tinkamiausią įmanoma Verslo tribūna

Klimato kaitos krizė – globali problematika, kurią spręsti privalo ne tik aplinkosaugininkai, valstybių...

Ateities pakuotė
2021.07.15
Dilema ieškant pakavimo sprendimo: ar tvariau reiškia brangiau? Verslo tribūna

Sąmoningi vartotojai, rinkdamiesi prekę, šiandien didesnį dėmesį kreipia ne į jos pakuotės dailumą, bet...

Ateities pakuotė
2021.07.07
Tvarumo tendencijos keičia gaminių pakuotes – įmonės ieško lengviau perdirbamų Verslo tribūna

Tvarumas šiandien tampa esminiu raktažodžiu tiek savo poveikį aplinkai mažinti siekiančioms įmonėms, tiek...

Ateities pakuotė
2021.06.30
Mažiau plastiko, daugiau galimybių perdirbti – kokios pakuotės tinkamiausios vaisiams ir daržovėms? Verslo tribūna

Jau įprasta, kad rinkdamiesi įvairias prekes Lietuvos vartotojai atkreipia dėmesį ne tik į jų kilmės šalį ar...

Ateities pakuotė
2021.06.22
Tvari pakuotė gėrimų industrijoje – misija ne tik įmanoma, bet ir būtina Verslo tribūna

Maisto ir gėrimų pramonėje tvarumas – nebe tik madingas žodis. Sąmoningiems vartotojams iš prekių ženklų vis...

Ateities pakuotė
2021.06.15
Nauja iniciatyva skatins gamintojus ir importuotojus naudoti ekologiškesnes pakuotes

Pakuočių atliekų tvarkymo organizacija VšĮ „Gamtos ateitis“ pradėjo naują iniciatyvą, kuri skatins Lietuvos...

Pramonė
2021.04.24

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku