Apie tai, kas svarbiausia, – girtų lūpomis
Klaipėdos dramos teatras lapkričio 28 ir 29 d. kviečia į premjerą Žvejų rūmuose – Ivano Vyrypajevo komediją „Girti“, kurioje mirtinai pasigėrę žmonės išdrįsta nusimesti savo kaukes. Pjesėje vartojama nenorminė leksika – spektaklis skirtas suaugusiems žiūrovams. Po premjeros Klaipėdos dramos teatras Vilniuje pristatys du anksčiau sukurtus spektaklius.
Kai statusas neturi prasmės
Spektaklį „Girti“ režisavo Loreta Vaskova – Lietuvoje ir už jos ribų aktyviai kurianti režisierė, Lietuvos muzikos ir teatro akademijos pedagogė. Scenografė – Lauryna Liepaitė, kompozitorė – Rita Mačiliūnaitė, pjesę vertė Gintaras Grajauskas. Pagal žinomo rusų dramaturgo, aktoriaus ir režisieriaus I. Vyrypajevo (g. 1974 m.) pjesę sukurtame spektaklyje vaidina Darius Meškauskas, Regina Šaltenytė, Igoris Reklaitis, Toma Gailiutė, Rimantas Pelakauskas, Liudas Vyšniauskas, Edvardas Brazys, Marius Pažereckas ir daugybė kt.
Rusijoje ir Europoje pjesėmis „Deguonis“ (2002 m.), „Būtis Nr. 2“ (2004 m.), „Liepa“ (2006 m.), filmais „Euforija“ (2006 m.) ir „Deguonis“ (2009 m.) išgarsėjęs I. Vyrypajevas pjesę „Girti“ 2012 m. parašė Diuseldorfo (Vokietija) „Schauspielhaus“ teatro užsakymu. Keturiolika šios pjesės veikėjų sudaro mažą visuomenės modelį: tarptautinio kino festivalio direktorius, modelis, bankininkai, vadybininkai, prostitutė ir paprasta graži mergina. Veiksmas vyksta vieną naktį, kurią visi jie be saiko vartoja alkoholinius gėrimus, o vėliau susitinka gatvėje – vietoje, kur socialinis statusas neturi prasmės. Dėl šios priežasties šie labai skirtingi personažai gali vienas kitam atsiverti, prisipažinti nuodėmes, pasakyti, kas iš tiesų skauda. Pamažu blaivėjant, ištinka keista būsena, kai kuo panaši į budistų nušvitimą. Pjesės autorius I. Vyrypajevas sako, kad tai – religingiausia jo pjesė, nes „Girtuose“ apstu nuorodų į Šventąjį Raštą. Vienas iš personažų pjesėje sako: „Dievas kalbasi su žmonėmis per girtuosius.“ Taigi galima sakyti, kad visa kūrybinė komanda kalbėsis su žiūrovais per girtuosius apie tai, kas šiandien svarbiausia.
Gastrolės Vilniuje
Gruodžio 3 d. Nacionaliniame dramos teatre Klaipėdos dramos teatras parodys bene garsiausio Airijos dramaturgo Tomo Murphy dramą „Sugrįžimas“ (rež. Algimantas Pociūnas), o gruodžio 4 d. – kroatų dramaturgo Miro Gavrano komediją „Viskas apie vyrus“ (rež. Arvydas Lebeliūnas).
Spektaklis „Sugrįžimas“ pasakoja į gimtąjį miestelį Airijoje po daugybės metų, praleistų JAV, grįžusios moters istoriją. Giminaičiai įtaria, kad Amerikoje ji užsiėmė dalykais, ne visai derančiais su katalikiška morale. Vienaip ar kitaip, bet naujų spalvų į niūrų ir nykų miestelio gyvenimą dukra paklydėlė tikrai įneša. O kai kam iš senųjų gyventojų tenka iš naujo perkainoti tradicines vertybes ir supratimą apie moralę bei padorumą.
Pjesės „Viskas apie moteris“ (Klaipėdos dramos teatre 2004 m. ją pastatė šviesaus atminimo Dalia Tamulevičiūtė) autorius M. Gavranas, paskatintas pjesės sėkmės, parašė visą trilogiją. Kitos dvi dalys „Viskas apie vyrus“ ir „Poros
“ (rež. Ramunė Kudzmanaitė, 2013 m.) taip pat pastatytos Klaipėdos dramos teatre. Tiesa, dramos „Viskas apie vyrus“ siužeto linijos ir personažai neturi nieko bendra su kitomis trilogijos pjesėmis. Panaši tik šių pjesių struktūra: keliolika personažų ir kelios skirtingos, bet susipinančios istorijos. Daugiau informacijos – „www.kldteatras.lt“.
Kai statusas neturi prasmės
Spektaklį „Girti“ režisavo Loreta Vaskova – Lietuvoje ir už jos ribų aktyviai kurianti režisierė, Lietuvos muzikos ir teatro akademijos pedagogė. Scenografė – Lauryna Liepaitė, kompozitorė – Rita Mačiliūnaitė, pjesę vertė Gintaras Grajauskas. Pagal žinomo rusų dramaturgo, aktoriaus ir režisieriaus I. Vyrypajevo (g. 1974 m.) pjesę sukurtame spektaklyje vaidina Darius Meškauskas, Regina Šaltenytė, Igoris Reklaitis, Toma Gailiutė, Rimantas Pelakauskas, Liudas Vyšniauskas, Edvardas Brazys, Marius Pažereckas ir daugybė kt.
Rusijoje ir Europoje pjesėmis „Deguonis“ (2002 m.), „Būtis Nr. 2“ (2004 m.), „Liepa“ (2006 m.), filmais „Euforija“ (2006 m.) ir „Deguonis“ (2009 m.) išgarsėjęs I. Vyrypajevas pjesę „Girti“ 2012 m. parašė Diuseldorfo (Vokietija) „Schauspielhaus“ teatro užsakymu. Keturiolika šios pjesės veikėjų sudaro mažą visuomenės modelį: tarptautinio kino festivalio direktorius, modelis, bankininkai, vadybininkai, prostitutė ir paprasta graži mergina. Veiksmas vyksta vieną naktį, kurią visi jie be saiko vartoja alkoholinius gėrimus, o vėliau susitinka gatvėje – vietoje, kur socialinis statusas neturi prasmės. Dėl šios priežasties šie labai skirtingi personažai gali vienas kitam atsiverti, prisipažinti nuodėmes, pasakyti, kas iš tiesų skauda. Pamažu blaivėjant, ištinka keista būsena, kai kuo panaši į budistų nušvitimą. Pjesės autorius I. Vyrypajevas sako, kad tai – religingiausia jo pjesė, nes „Girtuose“ apstu nuorodų į Šventąjį Raštą. Vienas iš personažų pjesėje sako: „Dievas kalbasi su žmonėmis per girtuosius.“ Taigi galima sakyti, kad visa kūrybinė komanda kalbėsis su žiūrovais per girtuosius apie tai, kas šiandien svarbiausia.
Gastrolės Vilniuje
Gruodžio 3 d. Nacionaliniame dramos teatre Klaipėdos dramos teatras parodys bene garsiausio Airijos dramaturgo Tomo Murphy dramą „Sugrįžimas“ (rež. Algimantas Pociūnas), o gruodžio 4 d. – kroatų dramaturgo Miro Gavrano komediją „Viskas apie vyrus“ (rež. Arvydas Lebeliūnas).
Spektaklis „Sugrįžimas“ pasakoja į gimtąjį miestelį Airijoje po daugybės metų, praleistų JAV, grįžusios moters istoriją. Giminaičiai įtaria, kad Amerikoje ji užsiėmė dalykais, ne visai derančiais su katalikiška morale. Vienaip ar kitaip, bet naujų spalvų į niūrų ir nykų miestelio gyvenimą dukra paklydėlė tikrai įneša. O kai kam iš senųjų gyventojų tenka iš naujo perkainoti tradicines vertybes ir supratimą apie moralę bei padorumą.
Pjesės „Viskas apie moteris“ (Klaipėdos dramos teatre 2004 m. ją pastatė šviesaus atminimo Dalia Tamulevičiūtė) autorius M. Gavranas, paskatintas pjesės sėkmės, parašė visą trilogiją. Kitos dvi dalys „Viskas apie vyrus“ ir „Poros
“ (rež. Ramunė Kudzmanaitė, 2013 m.) taip pat pastatytos Klaipėdos dramos teatre. Tiesa, dramos „Viskas apie vyrus“ siužeto linijos ir personažai neturi nieko bendra su kitomis trilogijos pjesėmis. Panaši tik šių pjesių struktūra: keliolika personažų ir kelios skirtingos, bet susipinančios istorijos. Daugiau informacijos – „www.kldteatras.lt“.
Žinios, vertos jūsų laiko
- Esminių naujienų santrauka kasdien
- Podkastai - patogu keliaujant, sportuojant ar tiesiog norint išnaudoti laiką produktyviau
- Manopinigai.lt - praktiški patarimai apie investavimą, realūs dienoraščiai