2015-03-03 23:01

Augino šilta vasara ir akcijų gausa

UAB „Švyturys-Utenos alus“ (ŠUA) pernai eksportą didino sparčiausiai per visą įmonės istoriją, be to, kilo apyvarta. Tačiau tai neišgelbėjo nuo sumažėjusio pelno.
ŠUA apyvartą pernai padidino 4%, iki 142,01 mln. Eur. Įmonė pardavė 185,06 mln. l alaus – 6,8% daugiau nei 2013 m. „Pernai vartotojai atsigręžė į premium – aukščiausios kokybės alaus – segmentą, kuriame puikiai pasirodė didieji mūsų prekių ženklai „Švyturys“ ir „Utenos“. Išaugo ir eksportas, jį per dvejus metus padvigubinome“, – sakė Rolandas Viršilas, ŠUA generalinis direktorius. Tiesa, įmonės pelnas pernai nesmarkiai sumažėjo. 2014 m. įmonė uždirbo 10,3 mln. Eur grynojo pelno, 2013 m. – 10,39 mln. Eur. Anot vadovo, pelno didinti neleido brangstančios žaliavos, augę kaštai.
O įmonės gaminamų gėrimų eksportas augo 39%, iki 49,45 mln. l. Anot p. Viršilo, tai – didžiausias eksporto augimas per visą įmonės istoriją.
Pasak p. Viršilo, visa šalies alaus rinka 2014 m. grįžo į augimo kelią po dvejų metų iš eilės smukimo. „Nielsen“ duomenimis, ji didėjo 5,3%. „Ją kėlė geras vasaros sezono oras ir didelė kainų akcijų gausa“, – komentavo p. Viršilas. Anot jo, bendrovei pernai pavyko išlaikyti lyderio pozicijas Lietuvos alaus rinkoje beveik nepakitusias – įmonės rinkos dalis pernai siekė 40,6%, užpernai ji buvo 40,7%.
Šiemet ŠUA vadovas prognozuoja, kad šalies alaus rinka augs 1,2%. „Daugiau augti neleis nuo kovo 1 d. padidėjęs akcizas, dėl kurio butelis alaus brangs 2–3 euro centais. Tačiau situaciją gali pakeisti prekybos tinklų vykdoma kainų mažinimo politika“, – teigia p. Viršilas. (VŽ)
52795
130817
52791