Aliuminio gamintojams atsiveria galimybių

„Alcoa“ mato aliuminio panaudojimo proveržį automobilių pramonėje. ANDREW HARRERO („BLOOMBERG“) NUOTR.
Bendrovių rezultatai, mlrd. USD
2014 I ketv. 2013 I ketv. „Rusal“
Apyvarta 2,123 2,682
Pelnas (nuostolis) (0,169) 0,049
„Alcoa“
Apyvarta 5,454 5,833
Pelnas (0,178)* 0,149
*Neįtraukus vienkartinių veiksnių, šių metų pirmąjį ketvirtį fiksuotas 98 mln. USD grynasis pelnas. ŠALTINIAI: KOMPANIJŲ FINANSINĖ ATSKAITOMYBĖ Išskirtiniame interviu CNBC televizijai Klausas Kleinfeldas, „Alcoa“ vykdomasis direktorius, kalbėjo, kad kompanija patiria didžiausią transformaciją metalų pramonėje per 125 metus. Tai, pasak jo, lemia didesnį mastą automobilių ir aviacijos pramonėje įgaunantis aliuminio panaudojimas.
„Ši transformacija mūsų 125 metų istorijoje yra viena fundamentaliausių. Automobilių pramonė žino, kaip panaudoti aliuminį. Tačiau dabar tai tampa masiniu reiškiniu, tai panaudojama masinės gamybos automobiliuose“, – sakė p. Kleinfeldas. Tarp tokių masinės gamybos pavyzdžių galima paminėti Amerikos visuomenėje ikona tapusį „Ford“ gaminamą F serijos pikapą. Sausį pristatytas naujas jo modelis, kuriame panaudota daug aliuminio. „Mes tik ką pamatėme išleistą naują F150 visiškai iš aliuminio, tai stulbinama. Aviacijos pramonėje linkstama prie aliuminio panaudojimo. Pažiūrėkite į vėliausius pranešimus, kaip dideliais kiekiais lėktuvai keičiami į aliuminio orlaivius“, – sakė p. Kleinfeldas.
Vidinės priežastys
Tačiau šiam proveržiui įtvirtinti nepakanka vien lydyti aliuminio strypus. Transformacija susijusi su tuo, kad „Alcoa“ jau baigia pereiti nuo žemės pridėtinės vertės ir didelių energetinių sąnaudų reikalaujančio aliuminio lydymo prie aukštesnės pridėtinės vertės aliuminio gaminių automobilių ir aviacijos pramonei. „Šiandien 57% mūsų visų pajamų sudaro aukštesnės pridėtinės vertės gaminiai. Jie duoda 88% pelno. Tuo pačiu metu lydymo versle (up-stream business – VŽ), kuris iš esmės yra žaliavų verslas, mes peržiūrime sąnaudas, kad būtume mažiau priklausomi nuo to, kokios yra metalo kainos“, – sakė p. Kleinfeldas. Nuo metų pradžios aliuminio kaina 3 mėnesių ateities sandoriuose yra kritusi 1,79%, o nuo 2011 m. kovą pasiekto piko aliuminis jau yra atpigęs beveik 37% ir kainuoja 1.768 USD už toną.
Būtina persitvarkyti
Apie sėkmingą transformaciją ir atsiveriančias galimybes šiuo atveju kalbėti gali tik permąsčiusieji rinkos tendencijas, poreikius ir atitinkamai pertvarkiusieji gamybos grandinę. Kad vien lydyti aliuminio strypus nepakanka, įrodo didžiausios pasaulyje aliuminio kompanijos „Rusal“ pavyzdys. Ekonomikos ir aliuminio paklausos nuosmukio laikotarpiu kompanija, užuot ėmusis pertvarkų, toliau mažino gamybos pajėgumą. Pernai uždarytos 4 iš 6 lydyklų Urale ir Nigerijoje. „Rusal“, kuri pirmoji iš didžiųjų aliuminio kompanijų pateko į bėdą, šiais metais, pasak „The Financial Times“, derėjosi su kreditoriais, kad būtų atidedami įsipareigojimų vykdymai, o Rusijos vyriausybė prabilo apie specialaus fondo įmonei išgelbėti sukūrimą. Tačiau ir Rusijos milžinės vadovas tikisi, kad sektoriaus atsigavimas jau už kampo.
„Dar per anksti sakyti, kad aliuminio rinka atsigavo, mes jau matome pozityvių tendencijų, kaip atsigaunantis vartojimas, jį papildo tebesitęsianti gamybos pajėgumo optimizacija. Ji ilguoju laikotarpiu užtikrins, kad pramonės sektorius nebesusidurs su kita perprodukcijos krize“, – „Rusal“ pranešime vylėsi Olegas Deripaska, vykdomasis direktorius.
Bendrovių rezultatai, mlrd. USD
2014 I ketv. 2013 I ketv. „Rusal“
Apyvarta 2,123 2,682
Pelnas (nuostolis) (0,169) 0,049
„Alcoa“
Apyvarta 5,454 5,833
Pelnas (0,178)* 0,149
*Neįtraukus vienkartinių veiksnių, šių metų pirmąjį ketvirtį fiksuotas 98 mln. USD grynasis pelnas. ŠALTINIAI: KOMPANIJŲ FINANSINĖ ATSKAITOMYBĖ Išskirtiniame interviu CNBC televizijai Klausas Kleinfeldas, „Alcoa“ vykdomasis direktorius, kalbėjo, kad kompanija patiria didžiausią transformaciją metalų pramonėje per 125 metus. Tai, pasak jo, lemia didesnį mastą automobilių ir aviacijos pramonėje įgaunantis aliuminio panaudojimas.
„Ši transformacija mūsų 125 metų istorijoje yra viena fundamentaliausių. Automobilių pramonė žino, kaip panaudoti aliuminį. Tačiau dabar tai tampa masiniu reiškiniu, tai panaudojama masinės gamybos automobiliuose“, – sakė p. Kleinfeldas. Tarp tokių masinės gamybos pavyzdžių galima paminėti Amerikos visuomenėje ikona tapusį „Ford“ gaminamą F serijos pikapą. Sausį pristatytas naujas jo modelis, kuriame panaudota daug aliuminio. „Mes tik ką pamatėme išleistą naują F150 visiškai iš aliuminio, tai stulbinama. Aviacijos pramonėje linkstama prie aliuminio panaudojimo. Pažiūrėkite į vėliausius pranešimus, kaip dideliais kiekiais lėktuvai keičiami į aliuminio orlaivius“, – sakė p. Kleinfeldas.
Vidinės priežastys
Tačiau šiam proveržiui įtvirtinti nepakanka vien lydyti aliuminio strypus. Transformacija susijusi su tuo, kad „Alcoa“ jau baigia pereiti nuo žemės pridėtinės vertės ir didelių energetinių sąnaudų reikalaujančio aliuminio lydymo prie aukštesnės pridėtinės vertės aliuminio gaminių automobilių ir aviacijos pramonei. „Šiandien 57% mūsų visų pajamų sudaro aukštesnės pridėtinės vertės gaminiai. Jie duoda 88% pelno. Tuo pačiu metu lydymo versle (up-stream business – VŽ), kuris iš esmės yra žaliavų verslas, mes peržiūrime sąnaudas, kad būtume mažiau priklausomi nuo to, kokios yra metalo kainos“, – sakė p. Kleinfeldas. Nuo metų pradžios aliuminio kaina 3 mėnesių ateities sandoriuose yra kritusi 1,79%, o nuo 2011 m. kovą pasiekto piko aliuminis jau yra atpigęs beveik 37% ir kainuoja 1.768 USD už toną.
Būtina persitvarkyti
Apie sėkmingą transformaciją ir atsiveriančias galimybes šiuo atveju kalbėti gali tik permąsčiusieji rinkos tendencijas, poreikius ir atitinkamai pertvarkiusieji gamybos grandinę. Kad vien lydyti aliuminio strypus nepakanka, įrodo didžiausios pasaulyje aliuminio kompanijos „Rusal“ pavyzdys. Ekonomikos ir aliuminio paklausos nuosmukio laikotarpiu kompanija, užuot ėmusis pertvarkų, toliau mažino gamybos pajėgumą. Pernai uždarytos 4 iš 6 lydyklų Urale ir Nigerijoje. „Rusal“, kuri pirmoji iš didžiųjų aliuminio kompanijų pateko į bėdą, šiais metais, pasak „The Financial Times“, derėjosi su kreditoriais, kad būtų atidedami įsipareigojimų vykdymai, o Rusijos vyriausybė prabilo apie specialaus fondo įmonei išgelbėti sukūrimą. Tačiau ir Rusijos milžinės vadovas tikisi, kad sektoriaus atsigavimas jau už kampo.
„Dar per anksti sakyti, kad aliuminio rinka atsigavo, mes jau matome pozityvių tendencijų, kaip atsigaunantis vartojimas, jį papildo tebesitęsianti gamybos pajėgumo optimizacija. Ji ilguoju laikotarpiu užtikrins, kad pramonės sektorius nebesusidurs su kita perprodukcijos krize“, – „Rusal“ pranešime vylėsi Olegas Deripaska, vykdomasis direktorius.
Tik iki rugsėjo 30 d.
fiziniams asmenims nuo 18 Eur/mėn.
- Esminių naujienų santrauka kasdien
- Podkastai - patogu keliaujant, sportuojant ar tiesiog norint išnaudoti laiką produktyviau
- Manopinigai.lt - praktiški patarimai apie investavimą, realūs dienoraščiai