Dėl košerinių pusryčių nuėjo ilgą derybų kelią

„Jie niekur neskuba, tiekėją stebi gana ilgai. Keletą kartų atvažiuoja tikrinti pačios gamybos“, – apie derybas su Izraelio partneriais pasakoja Jūratė Jokubauskienė, UAB „Cerera foods“ direktorė. ALGIMANTO BARZDŽIAUS NUOTR.
UAB „Cerera foods“ apyvarta,
mln. Lt
2012 m. 8
2013 m. 10
2014 m. 12
ŠALTINIS: ĮMONĖS DUOMENYS
Svarbiau įsipareigojimai nei greitas pelnas
Giedrius Bagušinskas. Lietuvos maisto eksportuotojų asociacijos direktorius:
„Derybos su Izraelio verslininkais paprastai būna gana ilgos. Jie tiesiog tiria partnerius, neskuba. Kitaip nei lietuviams, jiems svarbu, kaip vykdomi įsipareigojimai, o ne siekis gauti kuo greitesnį pelną. Be to, įmonės paprastai turi senų partnerių. Jei keičia tiekėją, turi civilizuotai baigti bendravimą su buvusiais. Išimtis, jei įmonė imasi prekiauti nauju ir nepažįstamu produktu. Tačiau tada gana ilgai tiriama ir vertinama rinka ir jos galimybės. Ilgokai derinamos pakuotės bei dizainas. Bendravimo pradžioje už partijas tenka mokėti avansu ir didmenininkas rizikuoja įšaldydamas savo lėšas.
Net jei abi pusės suinteresuotos bendravimu, gali prireikti metų, kol bus suderintos visos sąlygos, gauti reikalingų institucijų leidimai.
Kalbant apie košerinį maistą, jo rinka gana didelė. Ji nėra uždara, tačiau palyginti nedaug perdirbėjų investuoja į tokius produktus. Reikia pertvarkyti gamybą. Kartais būna sudėtinga suderinti tradicinių ir košerinių produktų gamybą. Praktiškai į šią sritį eina įmonės, radusios patikimą partnerį, kuris įsipareigoja pirkti gan didelius produkcijos kiekius.“ Potencialius užsakovus „Cerera foods“ (CF) sutiko parodoje, tačiau derybos su potencialiais pirkėjais buvo vienos iš ilgiausiai trukusių įmonės istorijoje. „Jie niekur neskuba, tiekėją stebi gana ilgai. Keletą kartų atvažiuoja tikrinti pačios gamybos. Kodėl taip elgiasi, kol kas negalime pasakyti. Motyvus greičiausiai suprasime tik kartu padirbėję keletą metų“, – aiškina Jūratė Jokubauskienė, Kauno rajone veikiančios bendrovės direktorė. CF į Izraelį veš penkias prekes. Tai nebus gamyba pagal užsakymą – Lietuvos įmonė eksportuos su savo prekės ženklu. „Prekės ženklų turime gana daug, tačiau einant į naują rinką juos tenka pritaikyti, atsižvelgiant į vietos pirkėjų mentalitetą“, – prekybos niuansus aiškina verslininkė.
Panašūs reikalavimai kaip košeriniam keliami ir „halal“ (musulmoniškam) maistui, tačiau CF į šią rinką kol kas neis. Pirmiausia mėgins įsitvirtinti Izraelyje.
UAB „Cerera foods“ apyvarta,
mln. Lt
2012 m. 8
2013 m. 10
2014 m. 12
ŠALTINIS: ĮMONĖS DUOMENYS
Svarbiau įsipareigojimai nei greitas pelnas
Giedrius Bagušinskas. Lietuvos maisto eksportuotojų asociacijos direktorius:
„Derybos su Izraelio verslininkais paprastai būna gana ilgos. Jie tiesiog tiria partnerius, neskuba. Kitaip nei lietuviams, jiems svarbu, kaip vykdomi įsipareigojimai, o ne siekis gauti kuo greitesnį pelną. Be to, įmonės paprastai turi senų partnerių. Jei keičia tiekėją, turi civilizuotai baigti bendravimą su buvusiais. Išimtis, jei įmonė imasi prekiauti nauju ir nepažįstamu produktu. Tačiau tada gana ilgai tiriama ir vertinama rinka ir jos galimybės. Ilgokai derinamos pakuotės bei dizainas. Bendravimo pradžioje už partijas tenka mokėti avansu ir didmenininkas rizikuoja įšaldydamas savo lėšas.
Net jei abi pusės suinteresuotos bendravimu, gali prireikti metų, kol bus suderintos visos sąlygos, gauti reikalingų institucijų leidimai.
Kalbant apie košerinį maistą, jo rinka gana didelė. Ji nėra uždara, tačiau palyginti nedaug perdirbėjų investuoja į tokius produktus. Reikia pertvarkyti gamybą. Kartais būna sudėtinga suderinti tradicinių ir košerinių produktų gamybą. Praktiškai į šią sritį eina įmonės, radusios patikimą partnerį, kuris įsipareigoja pirkti gan didelius produkcijos kiekius.“ Potencialius užsakovus „Cerera foods“ (CF) sutiko parodoje, tačiau derybos su potencialiais pirkėjais buvo vienos iš ilgiausiai trukusių įmonės istorijoje. „Jie niekur neskuba, tiekėją stebi gana ilgai. Keletą kartų atvažiuoja tikrinti pačios gamybos. Kodėl taip elgiasi, kol kas negalime pasakyti. Motyvus greičiausiai suprasime tik kartu padirbėję keletą metų“, – aiškina Jūratė Jokubauskienė, Kauno rajone veikiančios bendrovės direktorė. CF į Izraelį veš penkias prekes. Tai nebus gamyba pagal užsakymą – Lietuvos įmonė eksportuos su savo prekės ženklu. „Prekės ženklų turime gana daug, tačiau einant į naują rinką juos tenka pritaikyti, atsižvelgiant į vietos pirkėjų mentalitetą“, – prekybos niuansus aiškina verslininkė.
Panašūs reikalavimai kaip košeriniam keliami ir „halal“ (musulmoniškam) maistui, tačiau CF į šią rinką kol kas neis. Pirmiausia mėgins įsitvirtinti Izraelyje.
Tik iki rugsėjo 30 d.
fiziniams asmenims nuo 18 Eur/mėn.
- Esminių naujienų santrauka kasdien
- Podkastai - patogu keliaujant, sportuojant ar tiesiog norint išnaudoti laiką produktyviau
- Manopinigai.lt - praktiški patarimai apie investavimą, realūs dienoraščiai