Neįleidžia pro duris, – lipk pro langą

Audrius Butkevičius, UAB „Reklamos diktatorius“ direktorius: „Nusprendę plėsti veiklą, užsibrėžėme tris tikslus ir jų laikėmės.“
Patarimai norintiesiems eksportuoti
* Įsivardinkite konkrečias eksporto kryptis
* Išsiaiškinkite, ko reikalauja užsakovai * Investuokite į naujus įrenginius
UAB „Reklamos diktatorius“ pardavimai ir paslaugos (be PVM), mln. Lt
2009 m. 0,7
2010 m. 1,4
2011 m. 2,2
2012 m. 3,1
2013 m. 4,1
ŠALTINIS: BENDROVĖS DUOMENYS „Iki ekonominio sunkmečio pelningai dirbome Šiauliuose, tačiau krizė pakoregavo rinką ir reikėjo imtis kardinalių pokyčių: arba nutraukti veiklą, arba plėstis. Taupyti nebegalėjome, nes tuo metu įmonėje dirbo 4 darbuotojai ir mažinti sąnaudų nebuvo sąlygų. Nusprendėme plėsti veiklą ir užsibrėžėme tris tikslus: gauti užsakymų iš didžiųjų Lietuvos prekybos tinklų, pradėti eksportuoti į Baltijos šalis, vėliau mėginti imtis eksporto į Europos Sąjungos šalis“, – kalba Audrius Butkevičius, Šiaulių UAB „Reklamos diktatorius“ direktorius.
Dirbo ir mokėsi
Nuo pat veiklos pradžios bendrovės specializacija – reklamos iškabų gamyba. Pasak p. Butkevičiaus, gauti užsakymų iš Lietuvos ir Baltijos šalių įmonių ir pelnyti pasitikėjimą pavyko per keletą metų. Tačiau dėl eksporto į ES šalis reikėjo gerokai paplušėti. „Su vietos ir aplinkinių šalių verslininkais susitarti galėjome nesunkiai, o su tolimesnėmis eksporto rinkomis buvo gerokai sunkiau. Pirmiausia užsakovų kokybės reikalavimai, gamybos standartai buvo visiškai kitokie. Per kelerius metus įmonėje įdiegėme specialią pardavimų, gamybos valdymo, kokybės kontrolės sistemą. Tik tada pavyko padidinti pardavimus į ES šalis, – pasakoja p. Butkevičius. – 2013 m. šis eksportas sudarė apie 55%.“ Įmonė eksportuoja į Daniją, Olandiją, Norvegiją, Vokietiją, Austriją, Belgiją ir kitas šalis. Įrenginiams atnaujinti bendrovė nuo 2010 m. kasmet skyrė ne mažiau nei 10% lėšų nuo pardavimų sumos. Vien investuoti į įrangą nepakanka, reikia išmokti prisitaikyti prie skirtingų rinkų klientų. „Danijos įmonė – pirmoji mūsų klientė. Būtent iš šio užsakovo išmokome atlikti darbus pagal aukštesnius kokybės reikalavimus. Pavyzdžiui, reklamos iškaba turi būti pagaminta taip, kad tarnautų 10–12 metų, o Lietuvoje vyrauja kainos kriterijus – norima darbus atlikti kuo pigiau“, – vardija verslininkas. Ponas Butkevičius juokdamasis prisipažįsta, kad pradėjus eksportuoti į Vokietiją paaiškėjo, jog įmonė dirbti taip, kad įtiktų užsieniečiams, vis dar nemoka. „Vokietijoje, žinoma, yra įvairių klientų, tačiau šios šalies užsakovai pasižymi pedantiškumu. Kitų šalių klientams galima išsiųsti gaminį iš išorės atrodantį gražiai, bet viduje varžtus ne itin tvarkingai sudėlioti, o Vokietijos užsakovams tas netinka – tiek išorė, tiek vidus privalo būti tvarkingi“, – skirtumus vardija pašnekovas.
Verslininkas pabrėžia, kad prisiderinti prie užsakovų apsimoka, nes įgijus vienų pasitikėjimą, su kitais užsienio partneriais susitarti būna lengviau.
Pasinaudojo aplinkybėmis
Darbuotojų skaičius įmonėje nuosekliai augo ir dabar čia dirba 30 žmonių. Ponas Butkevičius pasakoja, kad pavyko pasinaudoti ekonominiu sunkmečiu rinkoje susiklosčiusia padėtimi ir į komandą pasikviesti profesionalių darbuotojų. „Kai kurios įmonės bankrutavo, kai kur vėlavo atlyginimai, todėl pasinaudojome padėtimi ir pasamdėme gerų žmonių. Darbuotojų kaitos įmonėje beveik nėra. Beje, turime darbuotoją, kuris kartu su šeima dėl darbo Vilnių iškeitė į Šiaulius“, – sako direktorius.
Patarimai norintiesiems eksportuoti
* Įsivardinkite konkrečias eksporto kryptis
* Išsiaiškinkite, ko reikalauja užsakovai * Investuokite į naujus įrenginius
UAB „Reklamos diktatorius“ pardavimai ir paslaugos (be PVM), mln. Lt
2009 m. 0,7
2010 m. 1,4
2011 m. 2,2
2012 m. 3,1
2013 m. 4,1
ŠALTINIS: BENDROVĖS DUOMENYS „Iki ekonominio sunkmečio pelningai dirbome Šiauliuose, tačiau krizė pakoregavo rinką ir reikėjo imtis kardinalių pokyčių: arba nutraukti veiklą, arba plėstis. Taupyti nebegalėjome, nes tuo metu įmonėje dirbo 4 darbuotojai ir mažinti sąnaudų nebuvo sąlygų. Nusprendėme plėsti veiklą ir užsibrėžėme tris tikslus: gauti užsakymų iš didžiųjų Lietuvos prekybos tinklų, pradėti eksportuoti į Baltijos šalis, vėliau mėginti imtis eksporto į Europos Sąjungos šalis“, – kalba Audrius Butkevičius, Šiaulių UAB „Reklamos diktatorius“ direktorius.
Dirbo ir mokėsi
Nuo pat veiklos pradžios bendrovės specializacija – reklamos iškabų gamyba. Pasak p. Butkevičiaus, gauti užsakymų iš Lietuvos ir Baltijos šalių įmonių ir pelnyti pasitikėjimą pavyko per keletą metų. Tačiau dėl eksporto į ES šalis reikėjo gerokai paplušėti. „Su vietos ir aplinkinių šalių verslininkais susitarti galėjome nesunkiai, o su tolimesnėmis eksporto rinkomis buvo gerokai sunkiau. Pirmiausia užsakovų kokybės reikalavimai, gamybos standartai buvo visiškai kitokie. Per kelerius metus įmonėje įdiegėme specialią pardavimų, gamybos valdymo, kokybės kontrolės sistemą. Tik tada pavyko padidinti pardavimus į ES šalis, – pasakoja p. Butkevičius. – 2013 m. šis eksportas sudarė apie 55%.“ Įmonė eksportuoja į Daniją, Olandiją, Norvegiją, Vokietiją, Austriją, Belgiją ir kitas šalis. Įrenginiams atnaujinti bendrovė nuo 2010 m. kasmet skyrė ne mažiau nei 10% lėšų nuo pardavimų sumos. Vien investuoti į įrangą nepakanka, reikia išmokti prisitaikyti prie skirtingų rinkų klientų. „Danijos įmonė – pirmoji mūsų klientė. Būtent iš šio užsakovo išmokome atlikti darbus pagal aukštesnius kokybės reikalavimus. Pavyzdžiui, reklamos iškaba turi būti pagaminta taip, kad tarnautų 10–12 metų, o Lietuvoje vyrauja kainos kriterijus – norima darbus atlikti kuo pigiau“, – vardija verslininkas. Ponas Butkevičius juokdamasis prisipažįsta, kad pradėjus eksportuoti į Vokietiją paaiškėjo, jog įmonė dirbti taip, kad įtiktų užsieniečiams, vis dar nemoka. „Vokietijoje, žinoma, yra įvairių klientų, tačiau šios šalies užsakovai pasižymi pedantiškumu. Kitų šalių klientams galima išsiųsti gaminį iš išorės atrodantį gražiai, bet viduje varžtus ne itin tvarkingai sudėlioti, o Vokietijos užsakovams tas netinka – tiek išorė, tiek vidus privalo būti tvarkingi“, – skirtumus vardija pašnekovas.
Verslininkas pabrėžia, kad prisiderinti prie užsakovų apsimoka, nes įgijus vienų pasitikėjimą, su kitais užsienio partneriais susitarti būna lengviau.
Pasinaudojo aplinkybėmis
Darbuotojų skaičius įmonėje nuosekliai augo ir dabar čia dirba 30 žmonių. Ponas Butkevičius pasakoja, kad pavyko pasinaudoti ekonominiu sunkmečiu rinkoje susiklosčiusia padėtimi ir į komandą pasikviesti profesionalių darbuotojų. „Kai kurios įmonės bankrutavo, kai kur vėlavo atlyginimai, todėl pasinaudojome padėtimi ir pasamdėme gerų žmonių. Darbuotojų kaitos įmonėje beveik nėra. Beje, turime darbuotoją, kuris kartu su šeima dėl darbo Vilnių iškeitė į Šiaulius“, – sako direktorius.
Tik iki rugsėjo 30 d.
fiziniams asmenims nuo 18 Eur/mėn.
- Esminių naujienų santrauka kasdien
- Podkastai - patogu keliaujant, sportuojant ar tiesiog norint išnaudoti laiką produktyviau
- Manopinigai.lt - praktiški patarimai apie investavimą, realūs dienoraščiai