Pagyvėjo ir Kauno bei Klaipėdos prekybos gatvės

Didžiausias sujudimas Klaipėdoje jaučiamas Liepų gatvėje. Neseniai čia pradėtas rekonstruoti pastatas, turėsiantis virsti administraciniu, jame bus įrengti biurai. Taip pat duris atvėrė džinsų ir kitų drabužių parduotuvė, dar dažais kvepia naujas odontologijos kabinetas. Verslininkai planuoja atgaivinti šalia šios gatvės esantį istorinį pastatą ir jame įrengti prabangius būstus. Nekilnojamojo turto (NT) ekspertai Liepų gatvės atsigavimą vadina renesansu, kurį lėmė auganti paklausa ir naujos investicijos. „Pagrindiniais Liepų gatvės traukos objektais galima būtų išskirti kaimynystėje esančius nuomininkus, verslo įmonių koncentraciją, savivaldybę. Esant paklausai, atsiranda ir investuotojų, kurie investuoja į naujos pasiūlos kūrimą. Šiuo metu statomas didžiausias uostamiestyje sveikatingumo ir sporto kompleksas „Impuls“ turėtų pritraukti dar didesnius gyventojų srautus ir didinti gatvės prestižą“, – komentuoja Rūta Lalienė, „Inreal“ NT tarpininkavimo departamento Klaipėdos skyriaus vadovė.
Silva Rosenienė, Liepų g. įsikūrusios apdailos prekių parduotuvės „Vaineta“ dizainerė, antrina, kad ši gatvė – tarsi atskira miesto dalis, kur apsilankę klientai gali įsigyti visko, ko jiems reikia. Pasak p. Rosenienės, daugiausia apdailos medžiagų parduotuvių ir interjero salonų, kurių šioje gatvėje – bent keletas, klientų atveda dizaineriai.
„Jie apeina visus, renkasi kainą, naujoves. Svarbiausia yra laikas – vienoje gatvėje yra platus asortimentas, žmonėms nebereikia kur nors toli važiuoti, būtent dėl klientų ir mes atsikėlėme čia“, – dėsto p. Rosenienė. Centro prestižas vilioja, tačiau už tai tenka mokėti. Palyginti su praėjusiais metais, biuro ir prekybos patalpų nuomos kainos centre išliko stabilios, tačiau Liepų g. pastebimas apie 10% pabrangimas. „Tai galima sieti su išaugusia potencialių nuomininkų paklausa. Esant panašiai padėčiai 2014 m. nuomos kainos dar galėtų šiek tiek didėti, apie 2–5%“, – sako p. Lalienė.
Daugiau gyvumo
Tarp Kauno prekybos gatvių šiemet daugiau gyvumo pastebima Savanorių prospekte, Žaliakalnio rajone. Šios gatvės ilgis siekia 7,6 km. Tai ilgiausia gatvė Kaune.
„Prieš kelerius metus kai kurie Savanorių prospekto pastatai merdėjo, o šįmet verslininkai pradėjo aktyviai ieškoti laisvų plotų, – pažymi Saulius Umbrasas, nekilnojamojo turto UAB „Ober Haus“ Kauno biuro vadovas. – Šiame prospekte dabar nuolat kuriasi nauji biurai, parduotuvės, kavinės.“
Pavasarį „Ober Haus“ Savanorių pr., Kaune, už 2,5 mln. Lt klientui pardavė komercinės paskirties 1.000 kv. m pastatą.
„Jame iškart atsirado nuomininkų – tai įrodo, kad ši gatvė tampa vis patrauklesnė verslui“, – teigia ekspertas.
Pasak jo, pastaruoju metu Kaune jau trūksta iki 100 kv. m ir 100–300 kv. m komercijos patalpų. „Nuo seno Savanorių pr. garsėja baldų, šviestuvų, vonios įrangos parduotuvėmis ir šį profilį gatvė išlaiko iki šiol. Tačiau čia aktyviai kuriasi ir naujos specializuotos parduotuvės, kurios pačios daro didelį įdirbį, kad pirkėjas įprastų apsipirkti būtent jų prekybos taške. Tokia yra ir mūsų politika“, – kalba Rolandas Jurgelaitis, vonios ir šildymo įrangos prekybos salono „Tausana“ akcininkas.
Pasak Edmundo Unguraičio, gamyklą ir firminę parduotuvę prospekte turinčios UAB „Jakelio žvakės“ vadovo, Savanorių prospekto kaip prekybos gatvės atgimimui pasitarnautų gražesnis jos vaizdas. „Žinoma, ne viską gali savivaldybė, nes dažnai yra netvarkingi patys pastatų savininkai, tačiau bendromis pastangomis būtina gražinti šią atsigaunančią gatvę“, – mano p. Unguraitis.
Kaip prekybos centre
Finansų ir NT konsultacijų bendrovė „Newsec/Re & Solution“ skelbė, kad visuose didžiuosiuose miestuose prekybos centrai populiarumu vis dar lenkia prekybos gatves, bet savo nuomininkus pastaruoju metu rado ir anksčiau laisvos buvusios patalpos pagrindinėse prekybos gatvėse – nuomos galimybėmis domisi restoranai, barai, nedidelės butiko tipo ar prabangių prekių parduotuvės.
Štai Vilniuje prekybos gatvėse liko vos 5% neužimtų prekybos patalpų, o prašomos nuomos kainos pirmąjį šių metų pusmetį, palyginti su praėjusiais metais, šoktelėjo 20–30%.
„Prieš dvejus metus buvo tik bankai, avalynės prekyba, o dabar klientų prekybos gatvėse atranda maitinimo įstaigos. Tyrimai rodo, kad žmonių skaičius aktyviose gatvėse yra toks pats kaip prekybos centruose“, – atkreipia dėmesį Mindaugas Kulbokas, finansų ir NT konsultacijų bendrovės „Newsec/Re & Solution“ tyrimų ir analizės paslaugų grupės vadovas Baltijos regionui.
Jis nurodo, kad Vilniuje didelė paklausa jaučiama Vilniaus g. ir Gedimino pr. sankirtoje. Taip pat savo parduotuvėmis išsiskiria Didžioji gatvė, jau panašėjanti į prekybos centrą. Pilies gatvė anksčiau garsėjusi linu ir gintaru, dabar pritraukia gurmaniškų produktų prekybininkų, kavinių. Atsigavimas jaučiamas ir Vokiečių gatvėje, čia daugėja nuomininkų. „Kiekviena gatvė orientuota į tam tikrą segmentą, ir tai yra gerai, taip ir turėtų būti“, – sako p. Kulbokas.
Vilniui, anot jo, dar praverstų ir pasažų įvaizdis, uždengtos gatvės. Tokia prekyba padėtų išvilioti apsipirkti į gatvę daugiau žmonių ir šaltuoju metų laiku.