2013-10-23 03:01

Šaldymo įrangos gamintojo strategija – saikinga plėtra

Prekybinę šaldymo įrangą su „Freor“ prekės ženklu gaminanti UAB NPI išplėtė gamybos padalinį Baltarusijoje, dirbantį Rytų rinkoms, o vakariečių prekybos tinklams įrangą tiekiančios gamyklos Vilniuje pardavimo apimtį kitąmet planuoja kilstelėti apie 20%.

„Pernai Baltarusijoje pradėjome gamyklos statybas, šiandien ji beveik užbaigta, vyksta objekto atidavimas eksploatuoti. Pasistatėme naują pastatą, susipirkome naują įrangą, iki šių metų pabaigos gamykla pradės dirbti visu pajėgumu“, – informuoja Rytis Bernatonis, UAB NPI generalinis direktorius.

Ne per toliausiai nuo Lietuvos sienos, Stolbcų miestelyje įsikūrusiame NPI filiale, darbuotojų skaičius išsiplės iki 120, čia  ir toliau bus gaminama įranga,  skirta Rusijos, Baltarusijos ir Kazachstano Muitų sąjungai priklausančioms šalims. Sprendimą imtis gamybos Baltarusijoje NPI priėmė dėl 20% muito mokesčio, kuris šiose rinkose mažino „Freor“ Lietuvoje pagamintos įrangos konkurencinius pranašumus.

„Tikėtina, kad pardavimų augimo tempai šiose rinkose bus spartesni nei mūsų gamyklos Vilniuje, kuri dirba Baltijos šalių ir Vakarų Europos užsakovams. Jau šiandien Rusijoje turime gana platų klientų ratą ir matome augimo potencialą“, –  naudos iš maždaug 2 mln. EUR vertės investicijų  į gamyklos  Baltarusijoje plėtrą tikisi p. Bernatonis. Anot jo, ateityje čia bus investuojama pagal poreikius – atsiradus daugiau užsakymų, bus plečiama ir gamyba.

„Greičiausiai tai bus nuolatinis procesas“, – prognozuoja NPI vadovas.

Laikėsi ramiau

Vienintelės Baltijos šalyse šaldymo baldus gaminančios NPI Vilniaus gamyklos, kuri dirba ES šalių ir Šveicarijos užsakovams, šių metų pardavimai augs kukliau nei 2012 m., kai įmonės apyvarta šoktelėjo apie 50%, iki 60,9 mln. Lt.

„Apyvarta bus apie 10% didesnė. Po pernykščio didžiulio šuolio stengėmės laikytis ramiau, sustyguoti gamybą, todėl aktyviai nelindome į naujas rinkas, neieškojome naujų klientų. Vis dėlto nepraradome nė vieno turėto ir net atsirado naujų“, – aiškina p. Bernatonis.

Šiuo metu Vilniaus gamykla į Vakarus eksportuoja apie 40% produkcijos, dar 40% parduoda Baltijos šalių prekybos centrams, o apie 20% produkcijos iškeliauja į Baltarusiją, Ukrainą, Rusijos Kaliningrado kraštą. NPI šaldymo įranga šiuo metu aprūpina keturis didžiuosius Lietuvos prekybos tinklus ir yra viena iš pagrindinių antrojo pagal dydį Vokietijos prekybos tinklo „Rewe“, turinčio per 15.500 parduotuvių tinklą,  tiekėja. Įmonė dirba ir šveicarų „Migros“ prekybos tinklui, o iš viso Vakarų Europoje „Freor“ šaldymo baldai įrengti daugiau nei 600 parduotuvių.

Nearti dirvonai

Anot p. Bernatonio, kitais metais NPI Vilniaus gamyklos pardavimai turėtų ūgtelėti iki 20%, to tikėtis leidžia Lietuvos prekybos tinklų planuojamos investicijos, taip pat besimezgantis bendradarbiavimas su kitais „Rewe“ grupės prekybos tinklais.

„Iki šiol dirbome su vienu „Rewe“ grupės tinklu – 2.200 parduotuvių turinčiu „Penny Market“. Dabar tikimės pradėti bendradarbiauti ir su „„Rewe XL“ tinklu. Sutarta dėl trijų parduotuvių įrengimo, viena  jų jau baigta ir sėkmingai veikia Kelne. Jei užsakovams viskas tiks ir patiks, galime tikėtis gausių užsakymų“, – pasakoja NPI vadovas.

Jo teigimu,  potencialūs užsakovai, per metus į įrangą investuojantys apie 25 mln. EUR,  lietuvių gamintojams kol kas „jokių priekaištų neturi“. „Esame vieni iš trijų tiekėjų, kuriuos  jie pripažįsta, tad, jei pavyktų gauti iki 20% jų užsakymų, tai mums būtų apie 5 mln. EUR papildomos apyvartos ir nauji iššūkiai“, – skaičiuoja p. Bernatonis.

Plačiau apie tai skaitykite šiandien dienraštyje „Verslo žinios“.

52795
130817
52791