Vilniaus juvelyrai danams ridena stiklo karoliukus

Šiuo metu įmonėje dirba apie 70 žmonių, tačiau Jurijus Panfilovas, „JP Manufactory“ direktorius ir savininkas, teigia, kad jų skaičių artimiausiu metu ketinama auginti iki 140-ies. Jie triūs naujose gamybinėse patalpose su naujais stiklo karoliukų montavimo ir poliravimo, taip pat sidabro liejimo įrenginiais.
„Dirbame sėkmingai, tačiau viską išsiunčiame danams, todėl mūsų verslo kryptys priklauso nuo jų. Šiuo metu plečiame daugiausia stiklo dirbinių gamybą, planuojame padvigubinti darbuotojų skaičių, tačiau Lietuvoje parengtų juvelyrų praktiškai nėra, turime juos apmokyti“, – komentuoja p. Panfilovas.
Savo ruožtu Donatas Drungilas, „JP Manufactory“ direktoriaus pavaduotojas, papildo, kad investavimą būtent į stiklo papuošalų gamybą spartina didėjantys jų užsakymai.
„Pardavimais galutiniams vartotojams neužsiimame, todėl apie padėtį rinkoje kalbėti sunku – tiesiog gauname daugiau stiklo, o ne aukso ar sidabro dirbinių užsakymų. Kita vertus, manau, kad jų paklausą visame pasaulyje sumažino pastaraisiais metais sparčiai kilusios tauriųjų metalų kainos“, – komentuoja p. Drungilas.
Bendrovės skaičiavimu, gaminant stiklo karoliukus, pagrindinės žaliavos sudaro apie 28% galutinio produkto savikainos, o tauriųjų metalų dirbinių šis rodiklis šokteli iki 83%.
Pono Drungilo teigimu, nors „JP Manufactory“ turi stabilių užsakovų, bendrovė žvalgosi ir į tolesnę rinkų plėtrą. 99% vilniečių produkcijos iškeliauja į ES šalis, o skaičiuojant vienetais, „JP Manufactory“ daugiausia pagamina ir parduoda sidabrinių grandinėlių ir stiklo karoliukų.
Pardavėjai plečiasi
„Trollbeads“ karoliukus Baltijos šalyse platinanti UAB „Trade House LT“ pastaraisiais metais plėtėsi ir investavo į produkcijos rinkodarą. Per metus bendrovės tiesiogiai valdomų „Trollbeads“ parduotuvėlių skaičius išaugo nuo 2 iki 5, o karoliukais prekiaujančių partnerių tinklas šiuo metu siekia 12 prekybos vietų.
„Trade House LT“ skaičiuoja, kad jos pardavimai pirmą šių metų pusmetį buvo 44% didesni nei prieš metus, tačiau į šį skaičių įtraukta ir prekyviečių plėtra. Pirmą šių metų pusmetį „Trade House LT“ aktyvino karoliukų rinkodarą. Bendrovė taip pat atkreipia dėmesį, kad „JP Manufactory“ gamina tik dalį „Trollbeads“ karoliukų – likę gaminami įvairiose kitose pasaulio valstybėse.
Kita vertus, Vytautas Veršickas, Šiaulių juvelyrikos TŪB „Santimas“ direktorius, svarsto, kad stiklo karoliukai yra daugiau „laikinas mados reikalas“. Bendrovė jais neprekiauja. O kalbėdamas apie tauriųjų metalų kainas biržose ir juvelyrinių dirbinių kainas, pašnekovas teigia, kad aukso brangimas kaip tik padidino jo dirbinių pardavimą, kadangi žmonės šį metalą vertina kaip investiciją.
* * *
VŽ info
UAB „JP Manufactory“ finansiniai rodikliai,
mln. Lt
Pajamos Grynasis pelnas
2008 m. 3,62 0,79
2009 m. 8,67 1,66
2010 m. 12,66 2,51
ŠALTINIS: REGISTRŲ CENTRAS
* * *
Straipsnis publikuotas lapkričio 8 d. dienraštyje "Verslo žinios"