Trys mokymų lyderiai suvienijo jėgas: siūlo naują požiūrį į ugdymą, garantuojantį rezultatus
Vadovų ir komandų ugdymo bendrovė „Grand Partners“, vienintelė Lietuvoje, besispecializuojanti vadovavimo ir lyderystės srityje, derybinių kompetencijų centras INWIN, daugiausia dėmesio skiriantis įgūdžių treniravimui, ir skaitmeninio ugdymo ekspertai „Talentator“ sujungė savo patirtį, kad klientams pasiūlytų nuoseklų, įvairiapusį ugdymą bei užtikrintų geresnius verslo rezultatus. „Ir toliau veiksime kaip atskiros įmonės, kurios nekonkuruos, o teiks kompleksiškus sprendimus organizacijoms, su aiškesne orientacija į rezultatus“, – pristato INWIN vadovas Julius Jankauskas.
Jam antrina „Grand Partners“ mokymų bendrovės vadovė Goda Petravičienė: „Mūsų partnerystė unikali tuo, kad savo pajėgas apjungia stipriai specializuotų įmonių ekspertai, galintys pasiūlyti aukščiausią kokybę savo srityje, o drauge – naujus sprendimus, ties kuriais šiuo metu ir dirbame. Be to, sąjunga sukurta labai natūraliai, pajutus, kad sutampa mūsų ugdymo filosofija, vertybės ir net organizacijų kultūra.“
Mokymų efektyvumą galima išmatuoti
J. Jankauskas atkreipia dėmesį, jog organizacijos mokymus perka dėl vienos pagrindinės priežasties – kad padarytų pokytį ir tai, kas vyksta dabar, vyktų geriau arba vyktų kitaip.
„Apjungę mokymus, treniruotes, koučingo, fasilitavimo metodus bei pasitelkdami e. mokymų priemones, padėsime organizacijoms didinti efektyvumą greičiau ir paprasčiau“, – tvirtina įmonės vadovas ir priduria, jog visa tai išmatuoti padės jau pasiteisinusios priemonės.
Trečiasis partneris – „Talentator“ prie organizacijų ugdymo talkins savo kuriamais e. mokymais, kurių efektyvumą užtikrina derindami pažangias technologijas ir mokymosi analitiką. „Naudojame duomenimis grįstus vertinimo metodus, kurie leidžia ne tik stebėti dalyvių pažangą realiu laiku, bet ir analizuoti, kaip mokymosi turinys veikia darbuotojų žinias, įgūdžius ir elgseną. Naudojamos interaktyvios ugdymo priemonės, testavimas prieš ir po mokymų bei ilgalaikis žinių taikymo stebėjimas užtikrina, kad mokymai būtų ne tik informatyvūs, bet ir realiai prisidėtų prie organizacijos rezultatų“, – pristato „Talentator“ vadovė Aistė Kumponaitė.

Panašios priemonės taikomos ir auditorinių mokymų atveju. Svarbiausia, anot pašnekovų, nustoti vertinti remiantis atsakymais į klausimą „Ar patiko?“. „Grand Partners“ vadovė G. Petravičienė teigia, jog partnerių tikslas – skatinti rinkoje suvokimą, kad mokymuose svarbiausia ne tai. Mokymai turi padėti organizacijai siekti konkrečių tikslų: didinti pardavimus, mažinti darbuotojų kaitą, didinti efektyvumą ir t.t. Pasitaiko, kad klientams nėra itin lengva tiksliai įvardinti po mokymų laukiamą rezultatą, todėl čia partneriai surems pečius, siekdami sukurti metodiką, padėsiančią įvertinti efektyvumą.
Spręs fragmentiško ugdymo problemą
Jau bene dešimtmetį Lietuvoje netyla kalbos apie tai, kaip svarbu kurti ir stiprinti ugdymosi kultūrą. Kalbinant organizacijų atstovus apie konkrečias priemones, padėsiančias tai daryti, G. Petravičienė tvirtina, jog atsakymų mažiau nei klausimų.
„Dėl itin mažos rinkos dauguma tiekėjų mokymų srityje yra arba pavieniai asmenys, arba „universalių“ kompetencijų mokymų ir konsultavimo bendrovės, kurios tarpusavyje nebendradarbiauja, tad vieno padalinio mokymuose sužinotos tiesos gali prieštarauti kitame padalinyje iš kito mokymų tiekėjo išgirstai informacijai“, – dalinasi ugdymo ekspertė.
Ji tęsia, jog kalbant apie e. mokymus, šie dažnai nesiejami su tuo, kas vyksta mokymų auditorijose ar apskritai įmonėje, jos kultūros, darbuotojų brandos, pasiruošimo pokyčiams atžvilgiu. Toks ugdymo fragmentiškumas mažina efektyvumą ir rezultatus, o kartu – darbuotojų įsitraukimą į ugdymą, kuris kai kuriais atvejais netgi laikomas laiko gaišimu.
„Ugdymas Lietuvos įmonėse dažnai vyksta fragmentiškai ir dėl to, kad tai yra gana brangi paslauga. Organizacijos dažnai prioretizuoja, kuriuos darbuotojus ugdyti pirmiausia, o kiti lieka laukti savo eilės. Vis dėlto, siekiant rezultatų visos įmonės mastu, vienos darbuotojų grupės mokymų nepakanka. E. mokymai tai leidžia padaryti finansiškai neskausmingai“, – pastebi G. Petravičienė.
Anot vadovų ir komandų ugdymo bendrovės „Grand Partners“ vadovės, užtikrinti ugdymo investicijų atsiperkamumą be ugdymo nuoseklumo – sunkiai įmanoma. Tam reikalingas glaudus skirtingų mokymų ar e. mokymų tiekėjų darbas, kuris padėtų klientui keliauti link siekiamo rezultato pagal jo galimybes, priimtinu tempu.
Tęstinis ir visiems prieinamas augimas
Glaudus partnerių bendradarbiavimas bei sukurti e. sprendimai padeda užtikrinti mokymų tęstinumą, o įprastai brangiu malonumu laikomi mokymai, pasitelkiant e. įrankius, tampa prieinami visiems. „Dirbdami drauge, net ir su tuo pačiu biudžetu, galime padengti visus kritinius organizacijos taškus: „Grand Partners“ savo lyderystės programomis skatinti organizacijų augimą, „Talentator“ vykdoma žinių skaitmenizacija užtikrina ugdymo tęstinumą ir prieinamumą visiems, o remiantis INWIN susitarimų kultūra, įgalina tvarius pokyčius“, – pažymi A. Kumponaitė.

„Talentator“ komanda drauge su „Grand Partners“ ne vienoje stambioje valstybinio sektoriaus organizacijoje įgyvendino 3 metų trukmės projektus, kuriuose visos organizacijos mastu buvo stiprinamos raktinės kompetencijos: remiantis kompetencijų modeliu, „Grand Partners“ ekspertai kūrė unikalų e. mokymų turinį, o „Talentator“ sukūrė įtraukiančius, praktinius ir į išmokimą orientuotus e. mokymus, kurių turinys buvo aptariamas mažose grupelėse pagal ekspertų paruoštą metodiką. Kol vadovai dalyvavo jiems skirtuose mokymuose, padalinių vadovai taip pat ėjo per jiems sukurtą ugdymo procesą ir viso to rezultatas – sutartos raktinės kompetencijos tapo organizacijos kasdienybe visuose lygmenyse.
„Pasitelkę INWIN susitarimų metodiką, ateityje padėsime organizacijoms užtikrinti, kad augimas taptų tęstiniu ir nešančiu ilgalaikius rezultatus“, – pabrėžia „Talentator“ vadovė.
Į rezultatus orientuotas ugdymas
Įmonių vadovai įsitikinę, kad partnerystės naudą greitai pajus tiek esami, tiek nauji klientai.

„Mes užtikriname skirtingų kompetencijų koncentraciją vienoje vietoje. Tai reiškia, kad klientui bendraujant su vienu iš kažkurios organizacijos žmonių, klientas gali gauti labai daug įžvalgų. Turėdami šalia savęs tokius stiprius partnerius, klientams galime pasiūlyti daugiau apimančius projektus ir greitesnį jų įgyvendinimą“, – pastebi J. Jankauskas.
A.Kumponaitė papildo, kad ši nauja sąjunga leidžia praplėsti nusistovėjusius ugdymo procesus ir, per skaitmeninius sprendimus, užtikrinti ugdymo prieinamumą visų pozicijų žmonėms.
„Mūsų klientai gali ne tik tobulinti vadybines kompetencijas, bet ir užtikrinti darbuotojų įsitraukimą į privalomuosius mokymus, o naudodamiesi inovatyviais ugdymo valdymo sprendimais, efektyviai vykdyti periodinius instruktažus. Skaitmenizuojant žinias, organizacijos gali kaupti vertingą organizacinę atmintį, užtikrinti nuolatinį ugdymo turinio prieinamumą 24/7 ir suteikti žinias bet kuria kalba, kuria kalba jų darbuotojai“, – apibendrina A. Kumponaitė.