Tvarus verslas Tvarus verslas Tvarus verslas Tvarus verslas Tvarus verslas

VERSLO TRIBŪNA

RĖMIMAS
2025-01-21 06:45

„Švyturio-Utenos alus“ socialinės atsakomybės priešakyje – darbuotojai: kas skatina jų įsitraukimą?

„Švyturys-Utenos alus“ – personalo vadovė Inga Radeckienė.
„Švyturys-Utenos alus“ – personalo vadovė Inga Radeckienė.
Šiandien daugelis įmonių siekia įgyvendinti įvairias socialines bei aplinkosaugines iniciatyvas. Tačiau dažnai jos apsiriboja organizacijos vidumi ir formaliomis į tvarumą orientuotomis taisyklėmis bei reikalavimas. Visgi didžiausios šalies aludarės – bendrovės „Švyturys-Utenos alus“ – personalo vadovė Inga Radeckienė yra įsitikinusi, kad įmonės socialinė atsakomybė bei tvarumo siekiai, visų pirma, privalo turėti tvirtą vertybinį, iš organizacijos kultūros kylantį pagrindą. Kitaip tariant, įmonės socialinės atsakomybės siekiai turi egzistuoti ne tik dokumentuose, bet ir darbuotojų kasdienybėje, o kolektyvo įsitraukimas ne tik darbe, bet ir už jo ribų, leidžia pasiekti realių teigimų pokyčių bei stiprina organizaciją.

Gyva socialinės atsakomybė kyla iš kultūros

Anot I. Radeckienės, įmonė gali būti išsikėlusi išties ambicingus tvarumo tikslus ir didelį dėmesį socialiniams klausimas skirti strateginiame lygmenyje, tačiau be darbuotojų palaikymo ir aktyvaus įsitraukimo prisidėti prie šiandienos ekologinių bei socialinių iššūkių sprendimo bus sunku. Dėl to 240-ąjį „Švyturio“ daryklos įkūrimo jubiliejų mininčios bendrovės personalo vadovės teigimu, bet kuriai nuoširdžiai tvarumo ir pozityvaus socialinio poveikio siekiančiai bendrovei yra svarbu dėti pastangas puoselėjant socialinės atsakomybės principais grįstą kultūrą ir skatinti aktyvų darbuotojų įsitraukimą į tvarumo ir socialines iniciatyvas.

„Socialinės atsakomybės srityje sutelkus įmonės darbuotojus galima nuveikti daug daugiau ir teigiamu pavyzdžiu užkrėsti platesnį ratą žmonių. Tuo pačiu darbuotojai, kurie yra įgalinti prisidėti prie teigiamų pokyčių, dalyvauti prasmingose iniciatyvose ir jas inicijuoti, neabejotinai jaučia didesnį pasitenkinimą savo darbu, turi daugiau motyvacijos, o taip pat galimybių augti ne tik kaip profesionalai, bet ir kaip asmenybės. Dėl to tvarumo principų įtvirtinimui mūsų kultūroje, darbuotojų edukacijai ir įtraukimui skiriame išties didelį dėmesį. Kolektyvas yra neatsiejama „Švyturio-Utenos alaus“ kartu su visa „Carlsberg“ grupe įgyvendinamos tvarumo strategijos „Kartu link nulio“, o taip pat pernai vasarą mūsų visuomenei duoto pažado atlikti mažiausiai 240 gerų darbų, dalis ir varomoji jėga“, – sako I. Radeckienė.

„Kasdienėje veikloje skatiname tvarius įpročius – savo ofisuose rūšiuojame visas atliekas, įrengėme informacines lenteles šia tema, o darbuotojus kviečiame dalyvauti mokymuose. Vienas iš tokių pavyzdžių – organizacijos „Žaliasis taškas“ mokymai, kuriuose buvo aptariama, kodėl rūšiavimas yra svarbus, kaip tai teisingai atlikti. Be to, biuruose turime elektromobilių ir elektrinių paspirtukų įkrovimo stoteles, taip skatiname darbuotojus judėti tvariai“, - teigia personalo vadovė. 

Svarbus kiekvieno indėlis

I. Radeckienės teigimu, „Švyturio-Utenos alaus“ darbuotojai ne tik aktyviai prisideda prie įmonėje įgyvendinamų energijos ir vandens taupymo, atliekų rūšiavimo bei mažinimo iniciatyvų, bet šiuos įpročius atsineša ir į savo namus. Kolegos taip pat nevengia pasidalinti savo idėjomis, kaip šiose srityse būtų galima dar labiau pasistūmėti į priekį.

„Toks aktyvumas yra nuoseklių ilgalaikių pastangų dalintis žiniomis apie tvarumo veiksmų svarbą rezultatas. Savo įmonėje stengiamės nuolat vieni kitiems priminti, kad kiekvieno indėlis yra svarbus, o net ir maži veiksmai efektyvinant energijos vartojimą ar mažinant susidarančių atliekų kiekius priartina mus prie „Kartu link nulio“ strategijoje užsibrėžtų tikslų, kurių pagrindinis – iki 2040 metų pasiekti, kad visi mūsų produktai būtų gaminami ir vartotojus pasiektų be pridėtinės CO2 emisijos“, – sako I. Radeckienė.

“Utenos” darykla jau dabar naudoja energiją tik iš atsinaujinančių šaltinių ir vykdo veiklą be pridėtinio anglies dvideginio emisijų.

Materialinių paskatų nepakanka

Anot I. Radeckienės, nors šiandien darbuotojus į tvarumo ir socialines iniciatyvas įmonės dažnai mėgina įtraukti per įvairius konkursus ir materialines paskatas, tačiau, „Švyturio-Utenos alaus“ personalo vadovės teigimu, vien tik jų nepakanka. Norint, kad darbuotojai prie organizacijos tvarumo ir socialinės atsakomybės tikslų prisidėtų nuoširdžiai, svarbu, kad jie jaustų tokių veiksmų prasmę, o tam reikalingas atsakomybės jausmo ugdymas bei pademonstravimas, kad jų pastangos duoda apčiuopiamus rezultatus.

„Gyventi tvariau, žinoma, dažnai yra finansiniu požiūriu naudinga – pavyzdžiui, taupant elektros energiją, vandenį ar kitus resursus galima ne tik sumažinti savo poveikį aplinkai, bet ir išleisti mažiau pinigų. Visgi tvirtas vertybinis pagrindas ir aiškus savo atsakomybės suvokimas suteikia daug daugiau motyvacijos prisidėti prie aplinkos tausojimo, savanorystės iniciatyvų ir pagalbos kitiems. Tad įmonėms svarbu skatinti darbuotojų atsakomybę, o tam, visų pirma, reikia demonstruoti tinkamą pavyzdį ir tvirtą įmonės vertybinę poziciją. Būtent didelis darbdavio dėmesys tvarumui ir socialinei atsakomybei šiandien tampa vis svarbesniais darbuotojų pasitenkinimo savo darbu faktoriais“, – pažymi I. Redeckienė.

I. Radeckienė džiaugiasi „Švyturio-Utenos“ alaus darbuotojų iniciatyvumu, sąmoningumu, neabejingumu ekologinėms bei socialinėms problemoms ir empatija sudėtingesnėje situacijoje esantiems žmonėms. Tą patvirtina aktyvus jų įsitraukimas į „240 gerų darbų“ akciją ir savanorystę. Bendromis pastangomis puoselėjama ir skleidžiama savanorystės kultūra puikiai dera su įmonės socialinės atsakomybės tikslais ir principais, todėl darbuotojų įgalinimui šioje srityje ir toliau bus skiriamas didelis dėmesys. 

52795
130817
52791