Paprastas sprendimas, kaip išlaikyti IT specialistus

IT specialistai jau ne vienerius metus karaliauja TOP profesijų sąrašuose, o dėl geriausiųjų įmonėms tenka gerokai pasistengti. Tačiau net ir laimėjus prieš konkurentus negalima atsipalaiduoti darbų rutina ilgainiui gali tapti jūsų IT darbuotojų ar net visos komandos nuobodulio šaltiniu. Kaip tam užbėgti už akių? Bent retsykiais šiuos kolegas įtraukite į kitus organizacijos vidinius ar išorinius projektus.
Pastebėta, kad kitokio pobūdžio užduotys ir problemų sprendimai ne tik paskatina IT specialistus galvoti plačiau, labiau įsitraukti į įmonės veiklą, bet padeda juos papildomai motyvuoti juk jie šią profesiją ir karjeros kelią konkrečioje bendrovėje pasirinko ne tik dėl pinigų.
Mes savo IT specialistus jau ne vienerius metus įtraukiame į įvairius vidinius ir išorinius projektus. Visi gali išbandyti savo jėgas strategijos, verslo plėtros, sprendimų paieškos, kurti inovacijas, tobulinti paslaugas ir pan. Tai pasiteisina su kaupu mūsų IT komanda pasiūlė ne vieną įdomų sprendimą ar vertingą įžvalgą, o ir patys labiau jaučiasi įsitraukę į Telia veiklą, sako Telia verslo produktų ir kainodaros vadovas Giedrius Jasonas.
Kiek ir kokių papildomų veiklų suteikti?
Pirmiausia svarbu suprasti, kad tai priklauso ne tik nuo tiesioginio vadovo, bet ir nuo pačių darbuotojų noro ir įsitraukimo. Todėl, prieš pasiūlant vieną ar kitą užduotį, būtina šiuo klausimu padiskutuoti su pačiu darbuotoju. Visgi papildomi projektai neturėtų pakeisti pagrindinio darbo, todėl balansas čia taip pat būtinas.
Telia skaičiuoja, kad jos IT specialistai vidutiniškai 70 proc. darbo laiko skiria kasdieniams darbams: sistemų priežiūrai, prieigų kontrolei, tinklo saugumui, infrastruktūros, duomenų centrų, serverių priežiūrai ir panašiems darbams. Apie 25 proc. IT komandos laiko tenka įvairiems projektams: duomenų migravimo darbams, einamiesiems atnaujinimams, saugumo atitiktims ir auditui, darbo vietų ir mobiliųjų įrenginių valdymui, sistemų integravimui, saugumo incidentų valdymui ir panašiai. Likusius 5 proc., arba vieną darbo dieną per mėnesį, skatiname skirti strateginiams klausimams planavimui ir valdymui, IT pirkimams, IT strategijai, verslo plėtrai, sprendimų, inovacijų paieškoms bei kūrimui.
Kaip tai padeda motyvuoti?
2020 m. CompTIA (Kompiuterinių technologijų pramonės asociacijos) apžvalgoje teigiama, jog dauguma (86 proc.) IT specialistų optimistiškai vertina savo profesiją. Pagrindinė priežastis itin didelė technologinių įgūdžių paklausa, lemianti solidžias karjeros galimybes.
Tačiau IT specialistus bene tiek pat motyvuoja technologijų svarba verslo plėtrai kas antras respondentas tai įvardino kaip antrą didžiausią profesijos privalumą. Technologijos ir inovacijos tapo neatsiejama verslo operacijų dalimi, o tai IT profesionalams suteikia galimybę būti įtrauktiems į organizacijos valdymą.
Tuo tarpu, įmonės, kurios įtraukia IT specialistus į kitas organizacijai gyvybiškai svarbias funkcijas, leidžia jiems stebėti procesus ir teikti pasiūlymus, yra labiau inovatyvios. McKinsey atliktų tyrimų duomenimis, 8 iš 10 vadovų teigia, kad inovacijos yra esminė įmonės augimo strategijos dalis. Vis tik Deloitte pasaulinių įmonių valdybų apklausa rodo, kad inovacijos yra ta sritis, kuriose vadovai vis dar yra silpnoji grandis.
Tad akivaizdu, kad organizacijoms siekiant gerinti savo veiklos rezultatus ir didinti inovacijų spartą, technologijų specialistai privalo dirbti išvien su kitų sričių specialistais, o įmonė turėtų užtikrinti IT specialistų įtraukimą į kitas organizacijai svarbias veiklas.
IT sprendimų atnešama nauda ir vertė verslui priklauso ne tik nuo naudojamų technologijų, sklandžių procesų, bet ir nuo specialistų. Šių trijų dėmenų sinergija užtikrina geriausią rezultatą, pabrėžia G. Jasonas.
Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos Verslo žiniose, Sodros, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti