„Brexit“: prekių ženklai, kurie nukentėtų labiausiai

„Šiame etape negalime visiškai tiksliai įvertinti galimų pasekmių, bet nėra jokio abejonės, kad visomis prasmėmis pasekmės bus neigiamos“, – Johną Cryaną, Deutsche banko generalinį direktorių cituoja marketingweek.com.
George‘as Orborne‘as, Britų finansų ministras, jau perspėjo apie potencialiai artėjančią antrąją recesiją, kurią iššauks „Brexit“, o vertinant bankų sektorių labiausiai pažeidžiami atrodo „Barclays“ ir Royal Bank of Scotland, kurių vadovybės įsikūrusios Jungtinėje Karalystėje.
Ekspertai prognozuoja, kad tarp labiausiai nukentėsiančių mažmenininkų gali atsidurti antras didžiausias Jungtinės Karalystės kasdienių ir maisto prekių tinklas „Sainsbury‘s“.
Mike‘as Watkinsas, „Nielsen UK“ prekybos ir verslo sektoriaus vadovas, prognozuoja, kad sumažėjus pajamoms vartotojai grįš prie 2008 m. apsipirkimo įpročių, kai prioritetas buvo teikiamas žemų kainų tinklams.
Richardas Clarke‘as, „Bernstein“ mažmeninės prekybos analitikas, sako, kad „Sainsbury‘s“ yra pažeidžiama ir dėl to, kad neseniai už 1,4 mlrd. GBP įsigijo grupę „Home Retail“. Ši valdo prekybos centrų tinklą „Argos“ ir prekių namams parduotuvių tinklą „Homebase“.
„Sainsbury‘s“ tikėjosi, kad sandoris ne tik reikšmingai išplės siūlomą asortimentą ir leis bendrovei įsiveržti į didžiausių mažmenininkų viršūnę, bet taip pat padės padidinti bendrovės matomumą internete ir po trejų metų nuo sandorio sutaupyti apie 120 mln. GBP (beveik 160 mln. Eur) metinių išlaidų.
„Sainsbury‘s“, prisijungusi „Argos“ yra pažeidžiama, nes, ko gero, ateinančius dvejus metus gyventojų pajamos mažės ir tai turės įtakos mažmeninės prekybos sektoriui“, – prognozuoja p. Clarke‘as.
Per praėjusius finansinius metus, kurie baigėsi kovo 12 d., „Sainsbury‘s“ uždirbo 587 mln. GBP pelno, atmetus vienkartines išlaidas. Tai 14% mažiau, nei 2014–2015 finansiniais metais. Pardavimai sumažėjo nuo 1,1% iki 25,8 mlrd. GBP.
Kas turės naudos
VŽ rašė, kad nors iš tiesų nėra aišku, kokios reikšmės verslui ir ekonomikai gali turėti Jungtinės Karalystės pasitraukimas iš Europos Sąjungos (ES), spėjama, kad prabangos prekių ženklai, žemų kainų tinklai ir alkoholio gamintojai gali turėti naudos iš „Brexit“.
Mike‘as Watkinsas, „Nielsen UK“ prekybos ir verslo skyriaus vadovas, prognozuoja, kad šalies išstojimas iš ES turės įtakos gyventojų pajamoms, rašo „marketingweek.com“.
Tai, jo vertinimu, yra gera žinia žemų kainų tinklams, tokiems kaip „Aldi“ ir „Lidl“, be to, naudos gali turėti į taupančius pirkėjus besiorientuojantys mažmeninės prekybos tinklai, pavyzdžiui, „Poundland“. Tikėtina, kad dabar vartotojai gali dažniau rinktis mažų kainų tinklus, atgręždami nugarą pagrindiniams rinkos dalyviams.
Žemų kainų tinklai, įskaitant „Aldi“, „Lidl“, „Poundland“, gali turėti naudos iš „Brexit“, nes jie geba užpildyti lentynas patirdami mažai sąnaudų, o „Aldi“ didelę dalį asortimento sudaro vietos gamintojų produktai.
„Kantar Retail“ analitikų vertinimu, Vokietijos žemų kainų tinklo „Aldi“ „geri santykiai su britų ūkininkais“ ir 100% vietos augintojų tiekiama mėsa užtikrina tinklui gerą poziciją, palyginti su tais mažmenininkais, kurie lentynas pildo įvežtine produkcija.
„Dėl šių priežasčių „Aldi“ ir „Lidl“ bus tie mažmenininkai, kurie pajus mažiausią neigiamą įtaką. O vertinant trumpuoju laikotarpiu, jie gali netgi turėti naudos“, – teigia „Kantar Retail“ atstovas. Apžvalgoje teigiama, kad šie žemų kainų tinklai laimės dėl to, kad turi „liesiausias“ tiekimo grandines, be to, čia veikia masto ekonomija – gaminio vieneto savikaina mažėja didinat produkcijos kiekį, ilgo laiko gamybos sąnaudos mažėja išaugus gamybos mastui.
Kai kurių analitikų vertinimu, naudos iš „Brexit“ gali turėti ir prabangos prekių ženklai, tokie kaip „Burberry“. Nuvertėjusi vietos valiuta ne tik pavers Jungtinę Karalystę patraukliu turizmo objektu, bet ir sudarys galimybę pigiau įsigyti prabangos prekių. Manoma, kad tai gali būti aktualu Jungtinių Valstijų turistams.