„Delfi“ Latvijoje startuoja su mokamu turiniu, Lietuvoje – dar svarstymai

Skelbiama, kad apie 20 straipsnių per savaitę (maždaug 3% visų publikacijų) bus prieinami tik „Delfi Plus“ prenumeratoriams. Kaina mėnesiui – 1,99 Eur.
Pažymima, kad tai bus išskirtinės, originalios portalo publikacijos, interviu, tyrimai, apžvalgos ir pan. Be to, prie šių straipsnių bus matoma gerokai mažiau reklamos. Prenumeratoriai gaus prieigą ir prie portalo archyvo.
Pradžioje „Delfi Plus“ prenumerata skaitytojams bus siūloma tik latvių kalba, vėliau bus pridėta rusiška versija.
„Kokybiška žurnalistika negali būti pigi. Kažkas už tai turi mokėti – tiesiogiai, kaip prenumeratoriai, arba netiesiogiai, matant reklamą ir tam skiriant dalį laiko. Nepriklausomai žiniasklaidai labai svarbu rasti prenumeratos modelį, kad sumažėtų priklausomybė nuo rinkos svyravimų. Savo ruožtu „Delfi Plus“ prenumeratoriai gaus gerą turinį ir mažiau informacinio triukšmo – mažiau reklamų“, – teigiama portale, pristatant šią galimybę.
„Per 20 veiklos metų sukaupėme didžiulę patirtį ir žinias, nuolat eksperimentuojame ir ieškome naujų vystymosi būdų. Tai leido mums Latvijos rinkoje užimti pirmaujančias pozicijas, nepaisant to, naujų augimo kelių ir toliau, o dabar žengiame dar vieną žingsnį į priekį – pristatome „Delfi Plus“, pažymima pranešime.
Portalas šį pavasarį atliko tyrimą, kuriuo remiantis skaičiuojama, kad apie 9% „Delfi“ skaitytojų (daugiau nei 25.000 žmonių) sutiktų mokėti už kokybišką ir originalų turinį.
Šis skaičius sutampa su pasaulinėmis tendencijomis – vidutiniškai 8% auditorijos sutinka mokėti už žurnalistiką, skelbia „Delfi“.
Lietuvoje – dar klaustukas
Vytautas Benokraitis, „Delfi“ direktorius, paklaustas apie planus Lietuvoje, pabrėžia, kad artimiausiuose planuose to dar nėra.
„Taip, mes taip pat stebime, žiūrime situaciją, tendencijas rinkoje, bet jei latviai startavo šiandien, tai dar nereiškia, kad to iš karto imsimės ir mes. Kiekviena šalis turi savo kryptį ir strategiją: estai mokamą turinį pristatė dar prieš 6-7 metus, latviai – šiandien, tačiau abi strategijos – skirtingos. Estai labiau monetizavo savo laikraštinį turinį, latviai – dalį portalo. Pagyvensim, pamatysim“, – nusišypso p. Benokraitis.
VŽ rašė, pernai, pristatant trijų ketvirčių rezultatus, Estijos žiniasklaidos įmonių grupė AS „Ekspress Grupp“ pabrėžė ir toliau ieškosianti būdų daugiau uždirbti iš skaitmeninio turinio.
„Grupė ir toliau koncentruojasi į pajamų iš skaitmeninės medijos auginimą. Situacijoje, kai spausdintos žiniasklaidos tiražai neauga arba mažėja, pajamos iš skaitmeninio turinio nepajėgia jų atsverti iki galo. Žiniasklaidos vartotojų įpročiai keičiasi ir daugiau jų renkasi skaitmeninį turinį, o daugelis jų vis dar nėra įpratę už jį mokėti, – teigta per „Nasdaq“ akcijų biržą išplatintame pranešime. – Grupė nuolat deda pastangas šioje srityje, siekdama auginti skaitmeninio turinio prenumeratorių skaičių, nes tai yra mūsų augimo galimybė.“
„Ekspress Grupp“ valdo „Delfi“ portalus trijose Baltijos šalyse, Estijos dienraščius „Paevaleht“, „Ohtuleht“, „Linnaleht“, savaitraščius „Maaleht“, „Eesti Ekspress“ ir LP. Įmonių grupė leidžia žurnalus Estijoje, iki 2017 m. gruodžio – ir Lietuvoje.
Spausdinimo segmentą sudaro AS „Printall“, viena didžiausių Estijos spausdinimo paslaugų bendrovių.