Tarp geriausių Baltijos šalių rinkodaros agentūrų – trys iš Lietuvos

Stipriausios agentūros Baltijos šalyse vardą šį kartą pelno Latvijos agentūra „Magic“. Lietuvoje laurai keliauja „Not Perfect Vilnius“, Estijoje – „Not Perfect Tallinn“.
Per visą reitingo istoriją „Magic“ („DDB Latvija“), „Not Perfect Vilnius“ (Lietuva) ir „Milk“ (Lietuva) šį titulą pelnė po 3 kartus, „Optimist“ (Estija) ir „Tabasco“ (Estija) – po vieną kartą.
Reitingo sudarytojai detalizuoja, kad TOP 10-ukas yra sudaromas atsižvelgiant į agentūrų gautus apdovanojimus įvairiuose regioniniuose ir tarptautiniuose konkursuose. Tiesa, naujausias reitingas sudarytas remiantis tik tarptautinių konkursų laimėjimais, nes Latvijoje pernai neliko vietinio konkurso „Adwards“.
Ir džiaugiasi, ir liūdi
Paulius Senūta, „Not Perfect Vilnius“ valdybos pirmininkas, skaičiuoja, kad per pastaruosius šešerius metus jie 5-is kartus buvo išrinkti geriausia agentūra Lietuvoje, o Baltijos regione lydere tapo triskart.
„Įvertinimu, žinoma, džiaugiamės, bet ir truputį liūdime. Tai penktas kartas per pastaruosius šešerius metus, kai tapome geriausia Lietuvos kūrybine agentūra. Šis pasiekimas rodo ne tik tai, kokia kūrybiška mūsų agentūra, bet ir tai, kad Lietuvoje trūksta kūrybinės konkurencijos – agentūros tampa vis mažiau kūrybiškos, o tai nieko negali džiuginti“, – kalba P. Senūta.
Iš visų agentūros darbų praėjusiais metais daugiausiai apdovanonimų gavo kampanija „Paskolinė“.
Su šiuo darbu „Not Perfect Vilnius“ pelnė auksą „Baltic Best“ ir „Golden drum“, auksą ir bronzą „ADC*LT“ ir kituose reklamos festivaliuose, dalyvavo „Kanų liūtuose“ (angl. Cannes Lions).
Lietuvoje galiojant itin griežtiems alkoholio reklamos draudimams, šios kampanijos pagalba pristatomas naujas produktas, konceptualiai pasakojantis nuteisto politiko Eligijaus Masiulio skandalo istoriją ir korupcijos bylos pabaigą.
O paties produkto pavadinimas „Paskolinė“ – žodžių žaismas tarp gėrimo tipo ir žodžio „paskola“. Politinės korupcijos bylos kulminaciją atspindi dėžutė, talpinanti 90.000 Eur, kurios priekinėje etiketėje matomi grotuoti langai ir raštelis – sutarties šablonas, pažymi „Not Perfect Vilnius“ kūrėjai.
2000 m. įkurta kūrybinė agentūra „Not Perfect Vilnius“ šiuo metu dirba su projektais JAV, PAR, Suomijoje, Švedijoje, Nyderlanduose, teikia integruotos rinkodaros paslaugas tokiems klientams kaip „Švyturys-Utenos Alus“, „Akropolis“, „Swedbank“, „Bitė“, „Lidl“ NATO ir kt.
Antrus metus iš eilės
Komunikacijos paslaugų agentūra „Fabula Rud Pedersen Group“ šį kartą pripažinta antra geriausia reklamos, komunikacijos ir dizaino agentūra Lietuvoje bei antrus metus iš eilės ketvirta geriausia Baltijos šalyse. 2023 m. ji laimėjo geriausios agentūros titulą Lietuvoje.
Raminta Rimkienė, „Fabulos“ vykdomoji direktorė, teigia, kad konkurencija tarp agentūrų Baltijos šalyse – didžiulė.
„Dauguma kūrybiškumu varžosi dėl tų pačių prekės ženklų ir biudžetų, ir, kaip visada, laimi geriausi. Būti pripažintiems viena geriausių agentūrų Lietuvoje ir Baltijos šalyse – tai įrodymas, kad ne tik sugebame konkuruoti šiame išskirtiniame lauke, bet ir keičiame žaidimo taisykles. Pernai daugiau nei dešimčiai klientų pelnėme aukščiausius įvertinimus vietos ir tarptautiniuose apdovanojimuose. Nesivaikome vienos nakties sėkmės – mūsų tikslas yra nuolatinė evoliucija. Tad neketiname sustoti“, – ambicingai kalba R. Rimkienė.
Didžiausio vietos ir tarptautinio pripažinimo sulaukęs „Fabulos“ projektas pernai – kartu su VšĮ „Užstato sistemos administratorius“ įgyvendinta kampanija „Keisk tarą į šlamančius“. Su šia kampanija atsirado galimybė paaukoti surinktą sumą „Sengirės fondui“ ir taip prisidėti prie Lietuvos sengirių išsaugojimo. Siekdama paskatinti Lietuvos gyventojus prisidėti prie šios akcijos, „Fabula“ sujungė menininką Žygimantą Kudirką ir chorą „Ąžuoliukas“. Iki šiol iniciatyvos dėka jau išsaugota per 120.000 kv. m senųjų Lietuvos girių.
Tarp daugiausia apdovanojimų pelniusių agentūros projektų: „Nešvaistyk savo balso“ (Europos Parlamento Biuras Lietuvoje), „Tik be pavydo scenų“ („Eurojackpot“), „Esame komanda, turime planą“ (LR VRM pasiruošimo ekstremalioms situacijoms kampanija), „Biocity“ didžiausio technologijų miesto atidarymas ir pristatymas visuomenei.
Su tarptautiniais įvertinimais
Septinta pozicija džiaugiasi Giedrė Ona Šileikytė, kūrybinės agentūros „Autoriai“ (UAB „Kūrybiniai komunikacijos sprendimai“) įkūrėja ir kūrybos vadovė.
„Lietuvoje mes nelaimėjome nieko, bet pelnėme du auksinius įvertinimus ir vieną sidabrą „BalticBest“ (Estija), laimėjome sidabrą ir buvome finaliniame sąraše „Golden Drum“ (Slovėnija), o iš „Epicos“ (Prancūzija) grįžome su bronzos medaliu bei dar su dviem darbais patekome į finalininkų sąrašą. Tai rodo, kad esame aktualūs ir stiprūs visose grandyse: nuo įžvalgų iki nepriekaištingo kampanijų įgyvendinimo. Džiaugiamės tuo, nes tai – ne atsitiktinumai, o daugybės metų pastangų rezultatai“, – teigia G. O. Šileikytė.
Tarp sėkmę lėmusių „Autorių“ projektų – trys kampanijos: mokytojų pritraukimo kampanija, skirta organizacijai „Renkuosi mokyti“, grafinio dizaino darbas, darytas kino teatrui „Daina“ Kaune ir agentūros iniciatyva kurta kampanija Valentino dienai „Bučiniai metų neskaičiuoja“ apie intymumą vyresniame amžiuje.
Išsiskyrė apdovanojimu kiekiu
Andris Rubinsas, Latvijos „Magic“, pelniusios geriausios metų agentūros Baltijos šalyse titulą, generalinis direktorius, teigia, kad jų sėkmę lemia 30 m. patirtis, kūrybinės ambicijos ir motyvuota talentų komanda.
Kartu jis pabrėžia, kad laimėjimai konkursuose niekada nebuvo svarbiausias tikslas: „Svarbiausia yra kampanijos, kurios sulaukia atgarsio ir turi ilgalaikį poveikį.“
Kalbėdamas apie didžiausius iššūkius, su kuriais šiandien susiduria reklamos agentūros, A. Rubinsas pabrėžia trumparegiškumą, (t. y. per didelį dėmesį taktinėms reklamoms) ir drąsos trūkumą būti ryškiems bei išsiskiriantiems.
Hando Sinisalu, „Best Marketing“ įkūrėjas, Latvijos agentūros lyderystę naujausiame reitinge grindžia turimais apdovanojimais, kurių agentūra gavo bemaž dvigubai nei kitos.
Apie Lietuvos kūrybinių agentūrų 2023 metus skaitykite čia.
Apie Lietuvos komunikacijos agentūrų 2023 m. rezultatus skaitykite čia.
Žinios, vertos jūsų laiko
- Esminių naujienų santrauka kasdien
- Podkastai - patogu keliaujant, sportuojant ar tiesiog norint išnaudoti laiką produktyviau
- Manopinigai.lt - praktiški patarimai apie investavimą, realūs dienoraščiai